2021-07-08, 22:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Detta är inte krafter bara inom EU, det gäller hela världens PK. Läs gärna de sista meningarna i paragraf 7 i FN:s New York Deklaration från år 2016 https://www.un.org/en/development/desa/population/migration/generalassembly/docs/globalcompact/A_RES_71_1.pdf

Det kan vara bra att klamra sig fast vid dåtiden och nutiden, men oftast är det bättre att kunna se vad som kommer i framtiden.

Visst är det så, men på vilket sätt talar det emot något av vad jag skrivit hittills? Att FN tycker ditt eller datt innebär knappast att Sverige, eller något annat land, måste göra ditt eller datt. FN skulle förmodligen även ha synpunkter på ditt förslag om slopad asylrätt.
Citera
2021-07-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mgn
Källa på det. Jag har inte sett många bruningar på tex lastvagnar

Jag har ett HR-relaterat yrke gentemot Volvo LV, PV, Volvo Technology, Volvo Penta och Volvo bussar.

Sen kan du prova att titta in hos någon av underleverantörerna som Brose, IAC och Adient. Det är i princip bara invandrare som jobbar där.
Senast redigerad av nongming 2021-07-08 kl. 22:17.
Citera
2021-07-08, 22:18
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om det är socioekonomiska faktorer eller inte, vet jag inte. Däremot vet jag att det är så enkelt, att om man behandlar människor på samma sätt, oavsett om det är i Sydafrika eller i Nordamerika, så får man samma resultat. Ungefär som den gamla enkla regeln "att gör du på samma sätt idag, som igår, så ska du inte förvänta dig ett annat resultat i morgon än idag".

Så det är så enkelt att vita alltid behandlar varandra på ett visst sätt, och svarta alltid behandlar varandra på ett annat sätt. Vi gör samma sak med samma resultat. Men den ena gruppens beteende grundar sig i hur den andra gruppen behandlar den förra?

Vikingar var inte så beskedliga utan gjorde slarvsylta av alla som stod emot. Men idag är vi beskedliga människor. Somalier är det inte. Varför? Ärligt nyfiken på om det finns någon icke-rasistisk förklaring men du och dina gör inte ett vidare bra jobb i att leverera en alternativ förklaring.
Citera
2021-07-08, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Nej isåfall hade Moderaterna imploderat som parti i dagsläget.

Invandrare i förorter röstar till 90% på S och V, bara kolla röstresultaten på internet.

Dom flesta svenskar är emot massinvandring och vill ha färre än idag, det visar även alla opinonsmätningar som gjorts på den frågan. En liten klick ursprungssvenskar på runt 30% vill fortsätta med detta vansinnet.

Det är klart att en majoritet svenskar vill ha mindre invandring, men många av dem röstar de facto för massinvandring. Många förstår inte vad de röstar på. Många gamla lantbrukare röstar fortfarande på C t ex. Jag känner kvinnor i 40-50-års-åldern som hatar nysvenskar men röstar på MP för miljöns skull. Jag känner framgångsrika företagare som röstade på Reinfeldt för att de ville sätta åt bidragstagarna och istället importerade de en miljon till via massinvandring. Jag tror inte du har förståelse för hur dumma i huvudet människor generellt är när det kommer till politik.

Men med det sagt så tror jag det vänder nu av flera skäl som jag varit inne på i tråden. Bl a för att folk har fått nog och att Kristersson är Bilderberg-approved. Kristersson vinner valet 2022.
Citera
2021-07-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Drar dom inte in stora slantar på Volvo och det går rakt ner i kroknäsornas fickor. Ska aldrig mer köra Volvo. Jag lovar =) Är det inte bara invandrare som åker runt med städbilen och Svenskar som sköter det avancerade.

Dagskift på Volvo? Typ 35k/månad som montör. De flesta invandrare är montörer, team leaders, truckförare eller dylikt.
Om du vill ha en bil, vilken som helst, som är byggd till majoritet av svenskar, så finns det ingen sådan.
Citera
2021-07-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du verkar lida av både svår läsförståelse och avsaknad av förmåga att skilja på olika saker.
Då får du nog förklara det för mig.
Citera
2021-07-08, 22:26
Medlem
Framför allt har vi haft en invandring från fel länder. Hade vi prioriterat juggar, italienare och greker som vi gjorde förr eller folk med liknande ursprung, dvs folk som hade med sig yrkesutbildningar när de kom hade det gått mycket bättre. Importera analfabeter från Afghanistan och Somalia och Irak har varit ett misslyckat projekt. Men Kristersson säger ju inte att all invandring varit dålig, folk måste ju kunna lyssna på vad han faktiskt säger. Han säger bara att vi tagit in för många. Speciellt de sista 20 åren. Alltför många av dem är arbetslösa och många vill inte jobba. Kommer du från Somalia har du ju inte så dyra vanor om man säger så, du klarar dig på bidrag om du har flera barn.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
En liten klick ursprungssvenskar på runt 30% vill fortsätta med detta vansinnet.

Den siffran är nog närmare 10-15% om jag får gissa! I invandrings- och mångkulturfrågan har vi ingen demokrati, där råder diktatur. Inte mycket att bry sig om det gällde en marginell fråga men detta förändrar hela nationen i grunden för all framtid så det borde vara en kvalificerad majoritet som är för det precis som när grundlagen ska ändras.
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Dagskift på Volvo? Typ 35k/månad som montör. De flesta invandrare är montörer, team leaders, truckförare eller dylikt.
Om du vill ha en bil, vilken som helst, som är byggd till majoritet av svenskar, så finns det ingen sådan.

Ja så är det =) Ska hjälpa dig mer: Evan will report to CEO and founder, Christian von Koenigsegg.

https://news.cision.com/koenigsegg/r/koenigsegg-appoints-evan-horetsky-as-chief-industrialisation-officer,c3298787

Lite ordning är det ändå.
Citera
2021-07-08, 22:28
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Är man verkligen någon som man kan ha som Statsminister när det tar honom 57 år att komma på att invandringen är ett problem, det kom jag på när jag var 5 år.

Det tar alltså Kristersson 52 år jämfört de flesta att invandringen är skit.
Är en sån snubbe verkligen Statsministermaterial?
Jag menar Groggnyllet är asdålig och sämre än Kristersson men Kristersson är ju något av en komplett idiot själv när det tar 57 år att komma på att något som halvt förstört Sverige är dåligt...

Citera
2021-07-08, 22:29
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Den siffran är nog närmare 10-15% om jag får gissa! I invandrings- och mångkulturfrågan har vi ingen demokrati, där råder diktatur. Inte mycket att bry sig om det gällde en marginell fråga men detta förändrar hela nationen i grunden för all framtid så det borde vara en kvalificerad majoritet som är för det precis som när grundlagen ska ändras.

Så länge folk röstar som de gör (uppenbarligen mot sin egen övertygelse?) så får de vad de röstar för.
Problemet är att vi andra också får det de röstar för.
Och blir kallade rasister.
Citera
2021-07-08, 22:31
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming

+1

Jag har själv jobbat på bandet på Volvo på slutet av 80-talet, redan då var det ca 25% invandrare på bandet.
Kan tänka mig idag är det typ 99%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in