2021-07-08, 16:21
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det verkar finnas vissa kulturella skillnader där. De invandrare som skaffar många barn kommer från länder med mkt låg medellivslängd. Då är det vanligt att man skaffar fler barn. Det gjorde även vi när vi hade samma medellivslängd som exempelvis somalia. Dock så minskar det behovet när man flyttar till ett i-land och då uppstår ju såklart kulturkrockar när normen är att man bara ska ha 2 barn per familj.

Men dom behöver ju kunna tänka längre än sina egna instinkter och vanor. Det är riktigt illa ifall dom inte kan klura ut sambandet mellan stora barnfamiljer och trångboddhet.

Inte undra på att vissa länder lider av kroniska problem.

Citat:
Jag tycker inte det är så lämpligt att skylla pandemin på invandrarna. Det är inte deras fel att detta virus dragit fram över världen.

Jag har inte beskyllt invandrarna för den världsomfattande epidemin. Den skulden ligger hos kineserna.

Det är kineserna som har skapat viruset. Men man kan, genom egna val, påverka hur hårt man drabbas av epidemin. Du har ju själv upplyst om att man kan minska risken för allvarlig sjukdom genom kost och motion. Då borde det inte vara helt främmande för dig att man kan påverka risken att smittas, genom att välja hur trångt man vill bo. Många utlänningar har valt att bo trångt, och är därmed mer utsatta för smittsamma sjukdomar.

Men det fråntar inte kineserna deras skuld för den världsomfattande epidemin.

Citat:
Problemet är att de mentalt lever kvar i hemlandet och inte integreras här. Hade de integrerats på riktigt hade de sannolikt inte skaffat lika många barn.

Pratet om integration är bara ett sätt för utlänningarna att skylla ifrån sig för sina misslyckanden. Dom lägger skulden på ursprungsbefolkningen, genom att säga att deras problem beror på bristande integration, och inte på deras egna beteende.
Citera
2021-07-08, 16:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström.

Vi får liksom leva med det här. Kanske man kan kombinera det här med andra vaccin som till exempel för influensa, förkylning och någonting nytt, som en cocktail.

Ni som tagit vaccinet hur känns det nu? Känner ni er blåsta? Att dom kommer fortsätta och fortsätta och använda er som försökskaniner. Dom har inte en ANING om någonting 😃🥲. Kanske blir det en cocktail 😆😆😆😆😆

Hade betalt mycket för att se era miner nu
Du överdramatiserar lite. Det gick smidigt att ta de första två sprutorna, så skulle jag behöva ta en tredje är det inga problem. Men sannolikt behöver inte alla ta en tredje spruta det närmaste året. Kanske vissa riskgrupper. Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom för Deltavarianten. Men det kan ju komma fler mutationer. Men om många vaccinerar sig så minskar risken för fler mutationer.
Citera
2021-07-08, 16:28
Avslutad
Citat:
Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström.

Vi får liksom leva med det här. Kanske man kan kombinera det här med andra vaccin som till exempel för influensa, förkylning och någonting nytt, som en cocktail.

Ni som tagit vaccinet hur känns det nu? Känner ni er blåsta? Att dom kommer fortsätta och fortsätta och använda er som försökskaniner. Dom har inte en ANING om någonting 😃🥲. Kanske blir det en cocktail 😆😆😆😆😆

Även jag njuter när agendan blir mer och mer tydlig.. "kanske en cocktail" hahaha.. Vafan liksom.. Ni som var så duktiga och redan slängt er över dessa "vacciner" kan ju fortsätta nu.. Undrar verkligen vad agendan är då man verkar behöva rätt mycket och rätt täta doser av smörjan.. Blir mycket intressant..

Och försök inte.. Vi VET att ni pro-"vaccinare" också börjar undra..
Citera
2021-07-08, 16:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

UK kör flockimmunitetsstrategin istället för dos 3. De siktar på 100000-200000 smittade per dag som högst.

Om alla i samhället blir exponerade för delta så slipper de ny dos.
Citera
2021-07-08, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
UK kör flockimmunitetsstrategin istället för dos 3. De siktar på 100000-200000 smittade per dag som högst.

Om alla i samhället blir exponerade för delta så slipper de ny dos.

Vart har du läst detta?
Citera
2021-07-08, 17:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Vart har du läst detta?

The UK experiment. UK kör "svenska strategin"

https://youtu.be/mLwn3CML0DQ
Citera
2021-07-08, 17:00
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Intressant!
Fram till 1980 hade vi detaljerade re-
kommendationer om influensavaccine-
ring av s k riskgrupper, inkluderande
äldre. I mitten på 1970-talet kom emel-
lertid en studie, där man drog slutsatsen
att upprepade vaccinationer resulterade
i försämrat skydd mot influensa [3]. I
dag är de flesta eniga om att studien var
vetenskapligt undermålig, men den fick
stor spridning och påverkade attityden
till influensavaccination i Europa.
Det färklarar inte det du skrev.

"På 80 och 90-talet innan vaccinen var antalet döda i influensan betydligt större."

Innan vaccinen på 80 och 90-talet kan väl bara tolkas som att det inte fanns vaccin då.

Du vet mycket väl att jag menade innan mitten på 90-talet när influensavaccinen återigen rekomenderades till alla över 65 och riskgrupper. Det var bara en bråkdel mot nu som vaccinerades.
Jag försökte bara förklara för en annan här inne att det är fullt normalt att 1000-4000 dör av influensan varje säsong och jag har bevisat det med sjuttioelva länkar men ändå verkar det inte gå fram.

Min poäng är att vi har genom vaccin och naturlig immunitet reducerat sars-cov2 till samma nivå som influensorna.
Om det avlider säg 3000 i vinter samtidigt som vanliga influensan är undanträngd så är det fullständigt normalt.

Fhom påpekar överdödligheten i varenda influensarapport som sammanfaller exakt med influensapeaken.

Fortsätt ni att skaka knäskålar medans vi andra sakta försöker återgå till det normala. Det normala där äldre dör i luftvägsinfektioner som dom alltid gjort tyvärr.
Det normala där vi kramar farmor trots att det faktiskt finns en promilles chans att hon smittas av något och dör för kramen är trots allt värd risken. Det kallas för att vara sociala något som jag misstänker många här inne har svårt för.
Citera
2021-07-08, 17:06
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Inga lik på gatorna, der har gått 7 månader sen vaccinationerna.

Och om dom nu vet att fjärde vågen kommer till 99% varför öppnar dom upp Sverige nu då? Finns ju redan 3 facit på vad som händer.
Ja folk skulle ju dö efter,2 till 6 månader efter sprutan. Nu har det gått 7.

Det finns inget facit då. Det vid de 3 tidigare vågorna inga var vaccinerade. Nu vet man att vaccinet fungerar och därför vågar man öppna upp.
Citera
2021-07-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant artikel från Indonesien. En rejäl känga mot censur av WHO och social media i väst.

"Indonesia Starts Clinical Trials for the Medicine No One Is Supposed to Know about: Ivermectin"

https://www.indonesia-investments.com/news/news-columns/indonesia-starts-clinical-trials-for-the-medicine-no-one-is-supposed-to-know-about-ivermectin/item9425

Bra! Hoppas fler gör storskaliga försök med Ivermectin. Alla mindre som har gjorts, har varit mycket lovande. Säkerhetsprofilen är extremt gynnsam, och den är väldigt billig, så finns inte mycket att förlora egentligen.
Citera
2021-07-08, 17:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jag skulle vilja be dig om en tjänst. Du skulle behöva putsa på dina inlägg. Inte innehållet i sig, men det där infantila uttryckssättet funkar inte.
Hope that helps.
Och då får jag be dig om en tjänst. Inse att typ ingen bryr sig vad du tycker. Så det hjälpte inte ett dugg liksom. *hihi*
Citera
2021-07-08, 17:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Även jag njuter när agendan blir mer och mer tydlig.. "kanske en cocktail" hahaha.. Vafan liksom.. Ni som var så duktiga och redan slängt er över dessa "vacciner" kan ju fortsätta nu.. Undrar verkligen vad agendan är då man verkar behöva rätt mycket och rätt täta doser av smörjan.. Blir mycket intressant..

Och försök inte.. Vi VET att ni pro-"vaccinare" också börjar undra..
Nej då vi undrar inte.
Varför,skulle vi det? Det är ju klockrent att man anpassar vaccinet till de mutationer som dyker upp.
Dessa nya vacciner är ju enkla att modifiera snabbt.
Inse i stället att det är de som inte vaccinerat sig som ligger illa till.

Det vore kul att se minen på er antivaxxare då ni ligger där med havererade lungor och skriker på hjälp!
Citera
2021-07-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och då får jag be dig om en tjänst. Inse att typ ingen bryr sig vad du tycker. Så det hjälpte inte ett dugg liksom. *hihi*
Tack för ditt klargörande.

Vad synd, då kommer dina inlägg fortsätta att hamna i mer eller mindre samtliga läsares mentala papperskorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in