2021-07-08, 00:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er sannsynligvis mye som er villedende i dette tilfellet.

Tror ihvertfall ikke at han har jobbet som kontraktør (leiemorder), selv om han har erfaring fra krig.
De siste årene han levde, drev han et treningssenter for bombehunder, i Spania.
Av det som fremgår i artikkelen ser det ut som at han bodde i Lørenskog i perioden 2000-2006, før han dro til Spania.
2014 er det slutt på hans postinger på Facebook.
Han sier bl.a dette i et magasin:

COSTA BLANCA To#m Fos#sdal fra Catral noen mil nord for Torrevieja, har vært der noen av de verste krigene har utspilt seg de siste tjue årene. På leting etter miner sammen med sin beste venn i verden - hunden! - Jeg har jobbet i Kambodsja, Bosnia, Kosovo, Kroatia, Angola, Libanon, Afghanistan og Mosambik siden jeg begynte i Forsvaret i 1990 og frem til mitt siste utenlandsoppdrag i Jeg sluttet i Forsvaret i De siste seks årene var jeg på jobb for andre organisasjoner. Blant annet Norsk Folkehjelp, Genèva International Centre for Humanitarian Demining (GICHD) og FN. Alle oppdragene har hatt med trening av både hunder og instruktører å gjøre, sier To#m Fos#sdal.

Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-08 kl. 01:06.
Citera
2021-07-08, 00:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvor dårlig kan det være all den tid de ikke har blitt identifisert? Med mindre du har sittet der selv med samme type utstyr kan du vel ikke si så mye om hva de ev kan ha sett og ikke.

Men historien er gull verdt for TT slik at fokuset kan dreies vekk fra Tom Hagen.
Hva skal de med en svær telelinse montert på et speilreflekskamera? Kan du fortelle meg det?
Dessuten var jo ikke dette kameraet rettet mot huset.
Trenger ikke en 500 millimeters telelinse for å se hva som skjer på en plen 30 meter unna.
Trenger ikke kikkert engang.
Fra den bryggen så er det uansett minimalt med innsyn for å spane på huset. Det eneste som går ann å se, er sørveggen som ikke har noen vinduer. Ser ikke noe mer om du har noe telelinse.
Citera
2021-07-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men historien er gull verdt for TT slik at fokuset kan dreies vekk fra Tom Hagen.
Hva skal de med en svær telelinse montert på et speilreflekskamera? Kan du fortelle meg det?
Dessuten var jo ikke dette kameraet rettet mot huset.
Trenger ikke en 500 millimeters telelinse for å se hva som skjer på en plen 30 meter unna.
Trenger ikke kikkert engang.
Fra den bryggen så er det uansett minimalt med innsyn for å spane på huset. Det eneste som går ann å se, er sørveggen som ikke har noen vinduer. Ser ikke noe mer om du har noe telelinse.

Det kan nok fotokyndige svare bedre på enn meg.

Kanskje det ikke var selve huset de spanet på, men noe rundt eller omgivelsene? Kanskje de tok bilder som ble brukt til rekognisering?
Citera
2021-07-08, 00:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Kanskje det ikke var selve huset de spanet på, men noe rundt eller omgivelsene? Kanskje de tok bilder som ble brukt til rekognisering?

Tvilsomt.
Citera
2021-07-08, 10:42
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

"proffe kidnappere" etter din hypotese. Steller seg ved langvannet åpent med 500 millimeters telelinse sånn hvis ikke noen har sett deg da, skal vi sørge for at alle ser oss nå.

må jeg minne deg på at idag har vi noe som kalles drone, kan settes ut hvorsom helst, å overvåke høyt over slik at man ikke legger merke til dette en gang.. Men de stod obv på brygga ved langvannet med telelinse..

hvordan går det med kjærlighetsbrevene du sender TH? fått noe svar enda?
Citera
2021-07-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror ihvertfall ikke at han har jobbet som kontraktør (leiemorder), selv om han har erfaring fra krig.
De siste årene han levde, drev han et treningssenter for bombehunder, i Spania.
Av det som fremgår i artikkelen ser det ut som at han bodde i Lørenskog i perioden 2000-2006, før han dro til Spania.
2014 er det slutt på hans postinger på Facebook.
Han sier bl.a dette i et magasin:

COSTA BLANCA To#m Fos#sdal fra Catral noen mil nord for Torrevieja, har vært der noen av de verste krigene har utspilt seg de siste tjue årene. På leting etter miner sammen med sin beste venn i verden - hunden! - Jeg har jobbet i Kambodsja, Bosnia, Kosovo, Kroatia, Angola, Libanon, Afghanistan og Mosambik siden jeg begynte i Forsvaret i 1990 og frem til mitt siste utenlandsoppdrag i Jeg sluttet i Forsvaret i De siste seks årene var jeg på jobb for andre organisasjoner. Blant annet Norsk Folkehjelp, Genèva International Centre for Humanitarian Demining (GICHD) og FN. Alle oppdragene har hatt med trening av både hunder og instruktører å gjøre, sier To#m Fos#sdal.

Takk for svar.

Nå har jeg lest om TF, men jeg kan ikke være enig i at TF ville ha noe med TH å gjøre. TF har levd et tøft liv, kan du si.

TF finns på Linkedin.
Citera
2021-07-08, 12:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Takk for svar.

Nå har jeg lest om TF, men jeg kan ikke være enig i at TF ville ha noe med TH å gjøre. TF har levd et tøft liv, kan du si.

TF finns på Linkedin.

Kan være derfor han begikk selvmord, at han så for mye folk og barn som var drept og skadet.
Men det er jo pussig at han begikk selvmord sånn rett etter at Anne ble borte.
Det er et firma som heter T#om Fos€sdals dødsbo, og som har adresse Erleveien 5 på Rasta, bare 5 minutter fra THs hus. Firmaet er opprettet i 2003, og avviklet januar 2020.
Tjenester tilknyttet husdyrhold står det.
På hans Facebook står det "til minne om T#om Fos#sdal."
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-08 kl. 12:44.
Citera
2021-07-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
"proffe kidnappere" etter din hypotese. Steller seg ved langvannet åpent med 500 millimeters telelinse sånn hvis ikke noen har sett deg da, skal vi sørge for at alle ser oss nå.

må jeg minne deg på at idag har vi noe som kalles drone, kan settes ut hvorsom helst, å overvåke høyt over slik at man ikke legger merke til dette en gang.. Men de stod obv på brygga ved langvannet med telelinse..

Jeg har aldri sagt at de var innblandet i saken, men selvfølgelig kan de ha vært det. Her kan lite utelukkes 100% all den tid man ikke vet mer.

Skjerp deg, du er bare skammelig.
Citera
2021-07-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Hva tenker du om THs respons i avhør da han ble spurt om kona pleide å bruke badekaret?

Ser ingenting unormalt ved det. Hva mener du er unormalt?
Citera
2021-07-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ser ingenting unormalt ved det. Hva mener du er unormalt?

Det er i alle fall unormalt å samle på avisutklipp av uoppklarte drap.
Citera
2021-07-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det er i alle fall unormalt å samle på avisutklipp av uoppklarte drap.

Er det nå det? Eller er det ditt tankesett som er veldig snevert?
Citera
2021-07-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Kjærlighet gjør blind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in