2021-07-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har med andra ord inget vettigt att säga? "Standardiserad dödlighet" - var får du all skit ifrån? Vänligen specificera vårdtillfälle. Tönt.

Allt jag precis sagt anses nog vettigt och logiskt. Jag har med hjälp av socialstyrelsens hemsida redan förklarat vad åldersstandardiserad dödlighet är flera gånger i tråden. De anser att det är det mest relevanta att titta på. Att du inte kan ta till dig simpel statistik är inte mitt ansvar. Du är verkligen hopplöst fast i din förvridna världsbild.

Jag frågar en gång till, vilka av mina påståenden hittills är inte verklighetsförankrade? Det var du som anklagade mig, så var vänlig backa upp.
Citera
2021-07-07, 23:31
Medlem
Citat:
Tycker du överdödlighet är ett bra mått på drunkningstillbud, gängskjutningar och flygolyckor? Om inte, varför då?

Skillnaden är att vi inte har stängt ner stora delar av samhället eller medicinerat barn i onödan på grund av dessa dödsfall. Dessutom är inte medelåldern 83 år. Därför kan de enskilda dödsfallen väga tyngre i dessa sammanhang. Äpplen och päron du vet. Influensan tar också många liv, vissa år uppåt 4000 stycken (utan hysteriska tester) och ingen brydde sig om dom. Varför tror du att folk inte gjorde det? Där har du svaret på din dumma fråga.
Citera
2021-07-07, 23:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Tycker du överdödlighet är ett bra mått på drunkningstillbud, gängskjutningar och flygolyckor? Om inte, varför då?

Vi borde såklart satsa på flockimmunitet mot skjutningar. När 80 procent av gängmedlemmarna blivit skjutna så avstannar troligen skjutningarna.

Så gäller att underlätta för skjutningar med fri tillgång till vapen o ammunition så vi når immuniteten snabbare.
Citera
2021-07-07, 23:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Bra fråga. Enligt bekanta där nere springer fortfarande runt hälften av befolkningen runt med munblöja utomhus fast det nu är lagligt att vara utan. Nästa stora steg blir massvaccinering av barn. Tydligen kampanjas det för fullt i MSM mot oansvariga barn och ungdomar som sprider smitta. Otäckt land.

Vi räknar kallt med att du aldrig kommer att sätta din fot i detta otäcka land. I annat fall är du en hycklare som stödjer en fascistisk diktatur som försöker bekämpa en smitta.
Citera
2021-07-08, 00:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Nu har jag kikat på din rapport och insett det grundläggande felet i de antaganden som gjorts när det räknat ut hur många år som gått förlorade i snitt per avliden i covid.

FHM erkänner ju detta i rapporten. Uträkningen utgår ifrån att alla som dött i covid skulle levt lika länge som medellivslängden. Eftersom 80-90% hade allvarliga underliggande sjukdomar är uppenbart fallet inte så.

Därför är överdödligheten sett över ett par år ett mycket relevantare och rättvisare mått. Men det kommer du aldrig förstå.

Så FHM har fel och du har rätt? Det var nog höjden av hybris idag. Sweet jesus att vi har sådana genier som kan sätta FHM på pottan bara sådär, wow.
Citera
2021-07-08, 00:01
Medlem
Citat:

Vem som helst förstår att drunkningar sker varje år och variationerna blir små i relation till medelvärdet, och siffrorna är små i relation till total dödlighet. Inte så när det gäller pandemier eller säsongsinfluensa. Säsongsinfluensa syns tydligt som toppar i dödlighet under vårvintern. Det är verifierad forskning sedan länge.
Citera
2021-07-08, 00:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi räknar kallt med att du aldrig kommer att sätta din fot i detta otäcka land. I annat fall är du en hycklare som stödjer en fascistisk diktatur som försöker bekämpa en smitta.

Vem sätter frivilligt på sig en helt verkningslös munblöja i medelhavsvärme? Nej tack ...

Jag avstår gärna ..

Verkar gå sådär för Corona-matadorerna i sitt försök att bekämpa smittan.
Citera
2021-07-08, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Indonesien har till stor del använt sig av kinesiska vacciner.

Citat från Sveriges Televisions löpande rapportering, 26:e juni 2021:
Oro efter dödsfall bland läkare i Indonesien

Över 400 läkare har dött med covid-19 i Indonesien. Minst 14 av dem ska ha varit fullt vaccinerade, enligt landets läkarförbund.

Det sydostasiatiska jättelandet kämpar med en ström av allvarliga covidfall bland vårdpersonal. Under juni månad har totalt fler än 300 vaccinerade sjukvårdsarbetare bara på centrala Java konstaterats smittade med viruset.
...
Ökningen av allvarliga covidfall hos vaccinerad vårdpersonal har lett till oro kring det kinesiska Sinovac-vaccinet, som Indonesien i hög grad förlitar sig på.
Dom kinesiska vaccinerna förefaller inte vara effektiva. Chile och Uruguay ligger båda i Världstoppen beträffande utdelade doser, men fortsätter, trots vaccineringen, ha väldigt många dödsfall i Covid-19. Både Chile och Uruguay använder huvudsakligen kinesiska vacciner.

Suck!

Har du också börjat att anklaga dina meningsmotståndare för urinläckage? Anklagelser om att att inte kunna hålla urinblåsan tät har blivit ett mycket vanligt argument i den här tråden. Ska vi kalla det för "argumentum ad vesicam"?

Kinesiska vaccin bygger ju på avdöda virus, antivaxxarna tror ju att naturlig infektion ger ett bättre och bredare skydd, vilket inte alls är säkert. Man hade inte börjat använda mRNA vaccin om det inte fanns en anledning. Gammalt beprövat är inte alltid bra om det finns något bättre. Jag tar hellre en ID4 än en gammal folkabubbla liksom, inte för ljudet men för krocksäkerheten.
Citera
2021-07-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så FHM har fel och du har rätt? Det var nog höjden av hybris idag. Sweet jesus att vi har sådana genier som kan sätta FHM på pottan bara sådär, wow.

Många i tråden som har hybris då, om man ser på all kritik som varit mot FHM och Tegnell. Kanske lite selektivt detta? Men att inte lita blint när det handlar om något nytt, bara för att det kommer från auktoritet är nog inte hybris....
Citera
2021-07-08, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vem sätter frivilligt på sig en helt verkningslös munblöja i medelhavsvärme? Nej tack ...

Jag avstår gärna ..

Verkar gå sådär för Corona-matadorerna i sitt försök att bekämpa smittan.

Om jag hade varit där och det var en trång affär som jag måste handla i så hade jag definitivt satt på mig ett FFP3 skydd. Utomhus, nej. Jag vet faktiskt inte vad de gör för fel, har inte läst in mig på spanjorernas pandemibekämpning. Men om de är kindpussare så förstår jag varför det går åt skogen.
Citera
2021-07-08, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Många i tråden som har hybris då, om man ser på all kritik som varit mot FHM och Tegnell. Kanske lite selektivt detta? Men att inte lita blint när det handlar om något nytt, bara för att det kommer från auktoritet är nog inte hybris....

Lita blint på vad? Jag litar inte på Sveriges "auktoriteter", gör du?
Citera
2021-07-08, 00:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Allt jag precis sagt anses nog vettigt och logiskt. Jag har med hjälp av socialstyrelsens hemsida redan förklarat vad åldersstandardiserad dödlighet är flera gånger i tråden. De anser att det är det mest relevanta att titta på. Att du inte kan ta till dig simpel statistik är inte mitt ansvar. Du är verkligen hopplöst fast i din förvridna världsbild.

Jag frågar en gång till, vilka av mina påståenden hittills är inte verklighetsförankrade? Det var du som anklagade mig, så var vänlig backa upp.

De flesta. Jag skulle vilja se dig förklara dina argument inför en skader av covidpersonal som nu arbetat 16 månader oförtrutet i sitt anletes svett iförda FFP3 skydd eller stridsmask 90 för att rädda liv om att det här är en snuva.

Jag tror ärligt talat att du inte skulle våga göra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in