2021-07-07, 15:29
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Givetvis, men det står också klart att någon budget inte kan formuleras med de olika krav regeringsunderlaget har.

Man trodde inte helt säkert att Stefan skulle röstas fram heller, så mycket kan hända till vi kommer till en budget omröstning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
116 för av 349. Tycker du fyllots stöd är imponerande?

Jag tror Jimmie Åkesson kunnat få fler ja, men också fler nej då såklart. Men ändå fler ja än Löfven kan få.

Du kan ju glädja dig med att Löfven fick mer röster än Ola Ullsten när han blev statsminister 1978.

Ullsten fick hela 39 ja röster.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Spiken i kistan? Snarare är hon väl det lilla hopp som kvarstår hos ett parti som lovat att aldrig ge SD inflytande.
Nä, de väljare som tycker sånt är prio ett har redan hoppat över till Centern.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Sverigedemokraterna har gjort det mycket trångt på vänsterkanten.
Frågan är hur många som kommer att få plats?
Vilket blir nästa parti i det nya vänsterblocket i Svensk politik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjlgt att Lundström resonerade så. Men det stärker ju inte hennes sak om hon är mer lojal med DN än med partiet. Och det skadar självfallet partiet. Det hade varit bättre om hon avstått från att försöka rättfärdiga sitt agerande.

Detta är vad alla flaggat för men du har varit tvärsäker på ditt parti.
Hur kan du fortfarande ha förtroende?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
All heder till Nina, det finns hopp
Jag säger detsamma, det blir fin ammunition detta.
Citera
2021-07-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Hade de vågat stå för sin ideologi så hade de givetvis röstat ner en socialdemokrati som styrs av C. Det förstår du väl själv? V har sålt hela sin poäng med att partiet ens finns jävligt billigt. Och du tror att det är att ta stake.

SC är bättre än LMKDSD tycker V.
Förstår du nu?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Kärringen var snabb att meddela att ho inte ställer upp som kandidat för L i nästa val. Är hon köpt av gangstern Löfvens hantlangare? Hur mycket fick hon under bordet? När det gäller Löfven förvånar inte mycket längre så hon kan mycket väl ha varit köpt sedan en tid tillbaka om S trodde sig inte kunna få över kurdiskan.

Det kan naturligtvis inte uteslutas. De köpte eventuellt också såväl Björklund som Sjöstedt med ambassadörsposter 2018.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Det är sjukt komiskt hur du desperat ägnar dig åt skademinimering för ditt parti på flashback.

Du har lite drygt ett år på dig att byta parti.

Det var inte ett försök till skademinimering utan en uppriktig fråga. Jag undrade om Lundström hade kurage nog att meddela partiet hur hon skulle rösta (som Helena Lindahl gjorde efter förra valet).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Nä, de väljare som tycker sånt är prio ett har redan hoppat över till Centern.
Men att L som parti ska låta den extrema högern få inflytande är ju relativt nytt och det är inte konstigt att varenda ledamot inte rättade sig i ledet direkt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hon skrev i artikeln att hon inte kandiderar för L vid nästa val (om jag förstått saken rätt, jag har inte läst artikeln).
Nä det är väl rimligt förstås. Hon räknar nog med att kunna bli utesluten till och med. Inte för att jag tror det kommer hända.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, så gick det med den misstroendeomröstningen. Vilket monumentalt misslyckande och så fullständigt onödigt! Tror de att riksdagen är en lekstuga? Hur fan kan man sitta och gnälla utan ett alternativ. Borgerligheten har visat att de inte förtjänar makten, ärthjärnor som de är. Det kommer inte att bli svårt att dra politisk fördel av detta debacle!

Inte precis.

Utgången vart ingen skillnad, men folket runt omkring har fått för sig helt andra insikter och som kommer att spela in till valet nästa år.

Nuvarande mandat och Löfven har ett extremt svagt stöd på 116 ja av 349.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in