2021-07-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Stenevi i Studio Ett nyss upprepar att de röstar grönt och att det inte finns något avtal med C som Mp tänker "finna sig i". Hon fortsätter förhålla sig dissonant till frågan...

Nåväl... Det kanske är främst sossarna som ska svara på den här frågan. Sossarna har kanske gjort löften till C utan att Mp gett klartecken.

Någon kommer bli blåst: C eller Mp. Om de vill vara säkra på att inte bli blåsta bör de rösta nej imorgon - men båda partierna tycks helt inställda på att släppa fram Löfven imorgon.

Det är upp till Löfven att förklara hur detta ska gå till och upp till Annie att avkräva honom detta svar.
Det ser inuti ut att ske och Annie verkar inte rösta rött så vi har precis samma uppenbara konfliktläge som nyss fällde regeringen.
Citera
2021-07-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu tycker jag att M+KD+SD+L ska utveckla det "landsbygdspaket" som M la fram för att locka med C. Tyvärr är ju C:s väljarbas väldigt statisk men jag tror att det finns en del hederliga C-väljare av den gamla stammen som möjligtvis skulle kunna gå att locka över. Lägg till lite om otryggheten som numera råder i en del av Sveriges landsbygd med stölder och annat så tror jag att man har ett vinnande koncept.

Det verkar ju iaf som att Annie Lööf tagit stryk av den senaste kalabaliken:

(FB) Den stora, allmänna opinionsundersökningstråden
L: Satsning på statliga byskolor och utbildning i glesbygd
KD: Satsning på vårdtillgänglighet och barnomsorg i glesbygd
M: Satsning på infrastruktur och ekonomisk utveckling i glesbygd
SD Satsning på polis i glesbygd

Så lätt, men tydligen ändå så svårt…
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kan eventuellt bli så att SD blir nya S..noll attraktionsvärde för mig likafullt.
Har i grunden inget emot Wallenbergare eller bankerna.
Behövs det en sund reglering angående dessa så kommer det att komma från annat håll än SD.
Jag har samsats i SD tillsammans med vad som i grund är vänsterväljare enbart på grund av migrationsfrågan.Nu svänger Moderaterna till en kurs de alltid borde ha hållt..och därmed försvinner mitt argument för att rösta SD framgent.
Jag tycker dessutom att till exempel fri hyressättning är nödvändigt för en fungerande bomarknad..men noterar ju SDs motstånd härvidlag som inte står gamla kommunistpartiet efter.

Sånt kommer inte att funka på längre sikt för mig.Jag gillar inte heller PA Hansson speciellt mycket och vurmar inte efter det gamla begravda så kallade folkhemmet heller.

Allt detta innebär problem för SD framgent.De kanske måste satsa emot att bli det nya S..vad vet jag?

Dock vet jag att det i så fall kommer att ske utan mitt väljarstöd.
Jag förstår, jag har samma inställning själv. Dock ser jag att varken Wallenberg, bankerna eller några utlänningar i FN/ Bryssel osv bör ha politisk makt över vårt folk.

Sedan ser jag inte att det blir problem för SD framdeles på det viset. SD ska ersätta S, det har varit målet hela tiden. Även fast vi nog för åtminstone oerhört lång tid framåt kommer att ha ett invandringsvurmande parti på ena eller båda flankerna ska detta bli extremismen i Sverige, aldrig normen.

Problemet med M är att deras lojalitet inte står till svenskar.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Stenevi i Studio Ett nyss upprepar att de röstar grönt och att det inte finns något avtal med C som Mp tänker "finna sig i". Hon fortsätter förhålla sig dissonant till frågan...

Nåväl... Det kanske är främst sossarna som ska svara på den här frågan. Sossarna har kanske gjort löften till C utan att Mp gett klartecken.

Någon kommer bli blåst: C eller Mp. Om de vill vara säkra på att inte bli blåsta bör de rösta nej imorgon - men båda partierna tycks helt inställda på att släppa fram Löfven imorgon.

Stenevi gör nog helt korrekt den bedömningen att den som sitter i båten (regeringen) har större möjlighet att påverka kursen än den som plaskar runt i vattnet utan flytväst. Särskilt om regeringen ensam kan bestämma över budgeten utan kohandel med besvärliga figurer till höger och till vänster.
Citera
2021-07-06, 16:27
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Åkessons stabschef Linus Bylund och två andra sköna snubbar diskuterar regeringskrisen i videopodden nedan för er som är intresserade. Dock inspelat för en vecka sedan.

Lööf är krisens stora förlorare
Dom missar dock helt att SD oavsett hur fina dom än är målas ut som stora stygga vargen av MSM och därför förblir förlorare och Lööf och Company får creds medans de mobbar andra partier öppet.
Citera
2021-07-06, 16:28
Medlem
Reguluss avatar
Fredrik Furtenbach tror att Löfven kommer att köra över MP och att MP finner sig i det. Jag är inte lika säker på det.
Citera
2021-07-06, 16:32
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Jag har samsats i SD tillsammans med vad som i grund är vänsterväljare enbart på grund av migrationsfrågan.Nu svänger Moderaterna till en kurs de alltid borde ha hållt..och därmed försvinner mitt argument för att rösta SD framgent.
Jag tycker dessutom att till exempel fri hyressättning är nödvändigt för en fungerande bomarknad..men noterar ju SDs motstånd härvidlag som inte står gamla kommunistpartiet efter.

Ha. Det kan man tro på först när man ser det. Moderaterna är inte tillförlitliga.

Sedan är nödvändiga villkor ej detsamma som tillräckliga villkor... Men någon lär bli rik på det.
Citera
2021-07-06, 16:32
Medlem
Citat:
Kan eventuellt bli så att SD blir nya S..noll attraktionsvärde för mig likafullt.
Behövs det en sund reglering angående dessa så kommer det att komma från annat håll än SD.

Sånt kommer inte att funka på längre sikt för mig.Jag gillar inte heller PA Hansson speciellt mycket och vurmar inte efter det gamla begravda så kallade folkhemmet heller.

Allt detta innebär problem för SD framgent.De kanske måste satsa emot att bli det nya S..vad vet jag?

Jaha så du gillar ej invandring men ska lägga din röst på öppna våra hjärtan och som viftar med prideflagga

Haha lättlurade svenne.
Citera
2021-07-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är ju påfallande många C-väljare som sluter upp bakom Lööfs syn på saker och ting. Lööf är nog inte ensam om den uppfattning som hon proklamerar. Jag är tämligen säker på att den är förankrad. Det finns väl en del som talar för att C permanent avser hitta en plats där de lierar sig med MP och S om vissa grundfrågor.
Det är avgudadyrkan och vurm för auktoritet som gör medlemmarna trogna sin partiledare. Att vara starkt engagerad och övertygad medlem gör att man får tunnelseende och vägrar inse det vi utanför ser. Tro mig, jag har själv varit medlem i ett parti och vet vad stark toppstyrning kan åstadkomma.
Citera
2021-07-06, 16:34
Medlem
Citat:

Det fetmarkerade. Absolut, men regeringens förslag var inte fri hyressättning för hela hyresmarknaden, utan enbart för nyproduktion. Och vem kommer få bo i dessa nyproducerade lägenheter? Just det, migranterna.

Och vem är det som betalar för migranternas bostäder? Svaret borde vara uppenbart vid det här laget; vi skattebetalare. Någon räknar med att bli väldigt rik på våra skattemedel.

Så, nej tack till fri hyressättning för nyproduktion. Våra skattemedel är tillräckligt missbrukade som det är.

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2021/06/sou-202150/
Citera
2021-07-06, 16:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jaha så du gillar ej invandring men ska lägga din röst på öppna våra hjärtan och som viftar med prideflagga

Haha lättlurade svenne.
Nu skrev ju vederbörande att rösten tvärtom kommer att läggas på SD.

Poängen är att M fyller en funktion S aldrig kan göra. Pga invandringsfrågan har väldigt många lagt meningsskiljaktigheter åt sidan, men SD kommer aldrig att vara ensamt utan opposition.

Ms gamla väljare behöver ett alternativ till M medan SD förflyttar sig ut ur borgerligheten 2026.
Citera
2021-07-06, 16:43
Medlem
Citat:

Det slår mig direkt.
MP skulle vinna flera %, ifall frågan om strand och skogsskydd blir avgörande vid ett val.
Vi får väl se framöver vad det blir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in