2021-07-06, 13:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Verkar som om Stefan löven blir statsministern igen, kanske lika bra, så att folk röster rätt i valet nästa år! ska vi ha en rödgrön cirkus som styr landet? eller en höger regering som kanske kan styrka landet rätt, om det inte försent vill säga?

Framför allt borde vi lära oss det Svenska språket!
Citera
2021-07-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hoppas inte att C får igenom sitt krav på stärkt äganderätt. Kommer bli problem att sätta upp vindsnurror om ägarna ska ha sista ordet.
Samhällsutvecklingen kan inte stoppas av ägare

Så om jag som skogsägare vill bruka min skog, och även få lite avkastning.
Då gör jag bäst i att sälja mark till att bygga vindsnurror, och sedan behålla virket?

Vore du orolig för samhällsutvecklingen är det inte privata skogsägare du ska ge dig på, det är statliga Sveaskog.
Citera
2021-07-06, 13:56
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Verkar som om Stefan löven blir statsministern igen, kanske lika bra, så att folk röster rätt i valet nästa år! ska vi ha en rödgrön cirkus som styr landet? eller en höger regering som kanske kan styrka landet rätt, om det inte försent vill säga?
Jag är inte säker på att Stefan blir statsminister(igen, tillfälligt) fram till nästa val.

Egentligen är det ointressant vem som är statsminister denna korta period fram till nästa val. Det är nästa val(ej ev. extraval) som är viktigt i mina ögon.

Känns mer legitimt att vinna ett vanligt val och styra Sverige i 4-årsperioder.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tror du träffade huvudet på spiken nu.

Det politiska spelet de kommande årtiondena kommer helt och hållet handla om att manövrera undan från SD och det kommer göras genom att ge upp sin egen politik och ge S makten - i demokratins tjänst.

Jo vi vet ju alla. Att det vore odemokratiskt att ge de nära 20% som röstar på SD något som alls inflytande. Det är vad allt i svensk politik numera handlar om.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ja men fastighetsskötarna vill väl inte byta kontrollpaneler inför alla möjliga olika voteringar.

Det är bara att räkna Ja mot Nej, gul knapp är blank röst och bör inte ha någon inverkan på resultatet. Det ska vara Ja eller Nej och bara det.

Problem solved.
Citera
2021-07-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hoppas inte att C får igenom sitt krav på stärkt äganderätt. Kommer bli problem att sätta upp vindsnurror om ägarna ska ha sista ordet.
Samhällsutvecklingen kan inte stoppas av ägare
Eller så får man ge ägaren rimlig ersättning.
Om det är så bra att han kan driva hela sin farm och elbilar med snurran så kan det väl inte vara några problem?
Citera
2021-07-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Absolut, överta inte stafettpinnen från denna pajas. Ett år till med skjutningar och mord.
Ja med endast 1 år kommer inga stora samhällsreformer, det blir mer av expeditionsministär/transportsträcka fram till det ordinarie valet.

Så UK gör på ett sätt rätt i att avstå att bilda en ytterst svag regering som inte har stor makt och skulle få stryk i valet 2022.
Citera
2021-07-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Så om jag som skogsägare vill bruka min skog, och även få lite avkastning.
Då gör jag bäst i att sälja mark till att bygga vindsnurror, och sedan behålla virket?

Vore du orolig för samhällsutvecklingen är det inte privata skogsägare du ska ge dig på, det är statliga Sveaskog.

Med tanke på att 48% av all mark i Sverige är privatägd så bör de privata markägarna vara väldigt oroliga.

Staten och kommun äger bara ca 15% av all mark i Sverige

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/miljo/markanvandning/markanvandningen-i-sverige/pong/statistiknyhet/markanvandningen-i-sverige-2010/
Citera
2021-07-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Det är bara att räkna Ja mot Nej, gul knapp är blank röst och bör inte ha någon inverkan på resultatet. Det ska vara Ja eller Nej och bara det.

Problem solved.

Man gör det ännu enklare i valet av Statsminister. Man räknar bara nej röster. I teorin så behöver ingen rösta ja för att en person ska utses till Statsminister.
Citera
2021-07-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det är väl inte det värsta som kan hända, men den grundlagsändring ni föreslår är en maktförskjutning från folket till riksdagen. Ni vill i princip ge sittande riksdagsmajoritet makten att ändra datum för ordinarie val. Jag anser att riksdagen ska tjäna folket, och då ska de inte kunna flytta på ordinarie vak som de behagar. Extra val ser jag heller inget problem med. Det är bara positivt att folk får ytta sig oftare. För att inte tala om folkomröstningar. Jag tycker det är skandal hur sällan svenska får folket får folkomrösta.

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jag är inte säker på att Stefan blir statsminister(igen, tillfälligt) fram till nästa val.

Egentligen är det ointressant vem som är statsminister denna korta period fram till nästa val. Det är nästa val(ej ev. extraval) som är viktigt i mina ögon.

Känns mer legitimt att vinna ett vanligt val och styra Sverige i 4-årsperioder.

Mjo det är möjligt att annie lööf försöker bita av mer än hon kan äta och röstar nej till löfven för att sedan börja gapa om sin egen regering.
Citera
2021-07-06, 14:09
Medlem
Citat:

Det politiska spelet de kommande årtiondena kommer helt och hållet handla om att manövrera undan från SD och det kommer göras genom att ge upp sin egen politik och ge S makten - i demokratins tjänst.

Om väljarna vill det så blir det så.

Vill väljarna att SD ska få inflytande så kommer det att ske.

Oavsett så är det i demokratins tjänst.
Citera
2021-07-06, 14:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Lyssnade på eftersnacket från Annies tal i Almedalen och enligt dessa personer så lät det som att hela hennes tal gått ut på exakt det. Allt är ok bara SD inte får någon makt på något sätt.
Det kommer att kosta för Annie då hon samtidigt låste ute både M och KD så länge de pratar med SD.

Orkade inte lyssna på hennes tal för jag har väldigt svårt för hennes dialekt och hela henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in