Citat:
Ursprungligen postat av
xcom
Tjatet om att ingen vill ha extra val, är nåt regeringen hittat på hur jobbigt är det att gå och rösta = lika jobbigt som att gå till affären i 15 min. Sen tror jag det mest handlar om att MP-V-S och lilla C inte har kunnat ta in samma mängd horder av röstboskap under pandemin, och vill ha nåt år till för att säkra röster av vår nya adel. Bara resultatet av pandemin med alla döda borde va orsak att löven avsatts
Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Läste en artikel i morse om den trötta demokratin.
En del länder har infört medborgarråd där deltagarna lottas in, bl a har Island prövat detta.
https://www.expressen.se/kultur/bocker/den-svenska-demokratin-har-utmattningssyndrom/
Kan detta vara något att ta efter kanske?
Det har jag tyckt länge att man ska låta "vanliga människor" komma till tals. Politikerna är alldeles för låsta i sina tankesätt samt att de bor ofta långt borta från problemområden och förstår inte hur allvarligt läget är. Vanliga människor vågar knappast gå ut och våldet eskalerar i fasansfull fart i Sverige. I detta läge förespråkar vissa politiker ännu mer invandring. Jag begriper inte hur dessa folkvalda tror att landets resurser är oändliga. Bara till exempel hur ska vatten och el räcka till alla när det redan är brist på dessa?
Vä ska alla bo?
Jag personligen har flyttat enbart för att få en lugnare omgivning. Orkade verkligen inte vara orolig hela tiden samt bevittna hur vissa i samhället betedde sig år ut och år in.
Jag blev också kallad rasist så fort jag påpekade när vissa betedde sig illa så såg att det bästa för min sinnesro var att flytta. Tyvärr!
Sorry om detta blev off topic.
Moderator får ta bort om han vill.