2021-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad yrar du om?

Tycker du inte att denna EXTRA-rubrik om en teori säger rätt mycket om läget hos Expressen/MSM?

Har du bott under en sten senaste dagarna eller? Låsningarna inom regeringen mellan S, MP, C och V har väl inte ingått någon? Hur fan ska den regeringen kunna vara för Sveriges bästa?

Skärp dig för helvete. Klart att ett omval är bättre än den sandlådenivån vi har i riksdagen nu.
Citera
2021-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
L har inte sagt att de ska trycka gult. Det verkar ha blivit en trådsanning, åtminstone har ingen hittills visat var Sabuni sagt det.

Korrekt däremot har jag pekat på att det vore den smidigaste lösningen. Och att med kniven mot strupen kommer nog L inte våga något annat eftersom att om de åker ut vid ett extra val.

Och här verkar det som att andra tror samma sak…

https://sverigesradio.se/artikel/internt-krav-pa-att-liberalerna-ska-lagga-ner-sina-roster
Citera
2021-07-05, 21:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Korrekt däremot har jag pekat på att det vore den smidigaste lösningen. Och att med kniven mot strupen kommer nog L inte våga något annat eftersom att om de åker ut vid ett extra val.

https://sverigesradio.se/artikel/internt-krav-pa-att-liberalerna-ska-lagga-ner-sina-roster
Ja det är något annat det.
Citera
2021-07-05, 21:32
Medlem
Soterns avatar
Sabuni var tydlig i Aktuellt med att Liberalerna kommer vara fortsatt otydliga.
Citera
2021-07-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Har du bott under en sten senaste dagarna eller? Låsningarna inom regeringen mellan S, MP, C och V har väl inte ingått någon? Hur fan ska den regeringen kunna vara för Sveriges bästa?

Skärp dig för helvete. Klart att ett omval är bättre än den sandlådenivån vi har i riksdagen nu.

Vi pratade om hur du påstår att L kommer agera vid onsdagens omröstning och Expressens EXTRA-rubrik högst upp.

Inget annat, blandat ihop ett o annat tro?
Citera
2021-07-05, 21:33
Medlem
Citat:
Så L har inte på något sätt påstått att dom kommer släppa fram Löfven så som du påstod i ett tidigare inlägg efter att ha läst Aftonbladets tolkning av läget?

Min tolkning är att L är ett pajasparti som måste ur riksdagen snabbast möjligast. Sabuni vill samarbeta med de borgerliga partierna medans en stor del inom partiet säger nej till samarbete med SD. Schizofrenin inom partiet är total.
Citera
2021-07-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Min tolkning är att L är ett pajasparti som måste ur riksdagen snabbast möjligast. Sabuni vill samarbeta med de borgerliga partierna medans en stor del inom partiet säger nej till samarbete med SD. Schizofrenin inom partiet är total.

Jag hör vad du säger.
Citera
2021-07-05, 21:35
Medlem
Citat:
Vi pratade om hur du påstår att L kommer agera vid onsdagens omröstning och Expressens EXTRA-rubrik högst upp.

Inget annat, blandat ihop ett o annat tro?

Du svarade på en kommentar där jag svarade på en länk från Expressen. Den länken hade inget med L att göra utan var om något helt annat.

Håll för fan reda på vilken kommentar du svarar på.
Citera
2021-07-05, 21:35
Bannlyst
Centerpartiet måste bekänna färg imorgon. Det är uppenbart att MP inte kommer tillgodose deras krav. Ska C låta sig förnedras igen?
Citera
2021-07-05, 21:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur då?

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Framdeles ska alla partier Ulf och Ebba samarbetar med få genomslag för sina vallöften, sa Ulf.

Ebba sa att man inte ska ställa krav på samarbetspartier där det känns som mest; "rakt i hjärtat".

Jimmie själv har varit tydlig med att SDs mandat inte är billiga.

Sabuni har inte något direkt förhandlingsläge. Hennes få väljare är dessutom inte hälften så hårda och stabila som vi.
Jag vill dessutom säga att beroende på vad valresultatet blir kan styrkeförhållandena ändras än mer. Jimmie visar att han inte kommer att köra fulspel och utpressning;
Han respekterar väljarna (också hos M och KD), men vi ska komma ihåg att SD är ett bättre alternativ för M än vad S är vad gäller att få igenom egen politik.

Allt kommer att bero på väljarnas val inom blågula.
Citera
2021-07-05, 21:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito

Jag håller tummarna för att de röstar gult. Då är de borta ut riksdagen till hösten.
Citera
2021-07-05, 21:40
Medlem
Bra tal av Jimmie. Har kritiserat honom att blivit sämre i debatter. Men när han får tala så här och inför publik då är han världsklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in