Citat:
Ursprungligen postat av
HurManVetInte
Sen är det ju som så att vi har ju vaccinerat alla 50+ med två doser och det är dessa som lever farligt.
Trots Deltan så har vi ynka 33 personer på IVA i hela landet, vi är trots allt 11 miljoner eller något.
Nu är inte Deltan fått så stor spridning i Sverige ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Nej, jag utesluter inte att nya varianter kan uppstå i Europa. Precis som du nämner, så har det redan skett, i form av den brittiska varianten.
Men just nu pågår vaccinering i Europa, vilket bör minska risken för fler otrevliga mutationer inom Europa. Ju fler viruspartiklar som är i omlopp, desto större är risken att nya otrevliga varianter uppstår. Dom flesta länder i Europa håller någorlunda jämn fart i vaccineringen (Ryssland och Ukraina är undantag). Därför tänkte jag att det kan vara lämpligt att hålla Europas yttre gräns stängd för virus. Så länge inga nya virus tillåts passera Europas yttre gräns, så bör man kunna öppna upp mer för resor inom Europa.
Det kommer bli otroligt svårt att mota bort nya mutationer från utom Eu, jag skulle nästan säga att det är omöjligt.
Får dom stor spridningen där dom uppkommer kan vi räkna kallt med att dom kommer hit.
Rumänien, Bulgarien och Ungern ligger ungefär på samma som dom länder du nämnde.
Vaccinera bort Coviden från Europa området tror jag är i princip omöjligt.
Att ”kväva” den till vis del får man nog nöja sig med.
Även vaccinerade kan bli smittade och smitta+ alla barn som i flesta fall inte blir vaccinerade.