2021-07-05, 16:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror då snarare på linjen "det där sorterar vi ut sen" som Löfven kör för budgeten.

Självklart blir det så, nu sopar vi all skit under mattan och röstar fram Löfven. En sak i taget.
Citera
2021-07-05, 16:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast MP meddelande sitt svar innan Annie Lööfs presskonferens.

Korrekt, men alla var inte säkra på hur det skulle tolkas. Det blev klart först med Stenevis intervju i SVT som var efter Lööfs presskonferens.
Citera
2021-07-05, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
V trivdes inte alls med att vara utestängda. Det var en negativ särbehandling som de andra partierna ägnade sig åt. V var väldigt missnöjda med det.

Kan du nu bekräfta att Tage Erlander var en omogen fjortis som behandlade V på det viset.
Vad hände? Skulle inte C ta bra betalt för att släppa fram S?

Du har visat att du haft fel nu i 2,5 år herr kravställare
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Det ska bli intressant att se hur centern agerar de närmaste 48 timmarna.

Undrar om talmannen kan dra tillbaka sitt förslag om det inte längre har de inblandades stöd?

Ja centern kan tänkas vara missnöjt utifrån löften dom tycker sig fått från Löfvén kring de tre punkterna. Upplagt för fortsatt stök i morgon.
Citera
Medlem
argaangelicas avatar
Sverige måste svänga rejält åt vänster nu för att reparera centerns politik. Löfven borde kroka av C för att regera med V. Nooshi har nog fler ess i ärmen.
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Korrekt, men alla var inte säkra på hur det skulle tolkas. Det blev klart först med Stenevis intervju i SVT som var efter Lööfs presskonferens.

Fast det är självklart att dom har interna kontakter, och att MP svar var glasklart.
Citera
2021-07-05, 16:10
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
De ska ta upp "det hemliga avtalet" i Studio Ett på P1 strax!

Ska bli kul att höra på. Svårt att se att alla kan komma ur detta med hedern i behåll.

Åkesson nu i Studio Ett: "Löfven är lite finurlig, han brukar ju skjuta problemen framför sig"

100% sanning.

Det är därför ordförande Löfven är vår nationella ledare. Han är finurlig, klok, strategisk - styr landet ut ut problemen! Utan rorsmannen Löfven vore vi inget!

You've pushed aside the hailstorm,
you've given us faith, Comrade Stefan Löfven
we can't live without you,
our country can't exist without you!
Citera
2021-07-05, 16:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast det är självklart att dom har interna kontakter, och att MP svar var glasklart.

Det beror på om alla spelar med öppna kort. Jag är inte säker på att så var fallet.
Citera
2021-07-05, 16:11
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Vad jag menade var att proceduren med att förankra förslaget kanske var en fälla för att tvinga in centern i ett hörn. MP visste redan i helgen att de skulle säga nej, men lät Lööf hålla sin presskonferens där hon sa att centern kommer att släppa fram Löfven. Svårt att backa från det.

Möjligt, hursomhelst fick MP visa att det har ryggrad, säljer inte ut allemansrätten och skydd av skogen.
Citera
2021-07-05, 16:12
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sverige måste svänga rejält åt vänster nu för att reparera centerns politik. Löfven borde kroka av C för att regera med V. Nooshi har nog fler ess i ärmen.

Jag håller inte med dig om att Sverige borde svänga åt vänster.

Däremot kan ju Löfven göra detta varje dag i veckan, han behöver inte oroa sig ett dugg för Centerns stöd. Annie och C kommer släppa fram Löfven vad han än gör. Löntagarfonder, socalisering av företag och ekonomin, Annie skulle köpa det rakt av. Totalt "dörrmatteparti".
Citera
2021-07-05, 16:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Tycker mig höra att Åkesson tar sig en självklarhet i debatten (Studio Ett) som jag inte hört tidigare.
Citera
2021-07-05, 16:17
Medlem
kajus333s avatar
Annie måste lära sig att hon ska smuggla med en bandspelare in till sammanträdena nästa gång, så hon inte blir lurad.
----
Nu när Stefan loggar in på flashback ikväll och läser denna tråden, kommer hans leende att sträcka sig från öra till öra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in