2021-07-05, 14:25
Medlem
kajus333s avatar
Det vi nu ser är ett prov på det som gjort Stefan till statsminister. Ett oerhört tålamod som förhandlare. Långsamt och metodiskt.
Citera
2021-07-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Känns som att han kan vara en garderobsfikus faktiskt. Självklart vill han då inte se SD ingå i en regering, de är konservativa.

Andreas Norlén är en av de mest konservativa moderaterna i riksdagen. Han blev invald i riksdagen på löftet att ”bekämpa radikalfeminismens familjefientlighet”.

Men en del av hans konservatism är en enorm lojalitet med gällande regler och han har tagit väldigt seriöst på att lägga partipolitiken åt sidan i rollen som talman. Men ingen kan anklaga Andreas Norlén, politikern, för att vara rädd för konservatism.
Citera
2021-07-05, 14:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vad är det som inte skötts Demokratiskt?

Hans argument mot val är att vi har en pandemi. Om vi skulle haft ett ordinarie val i år hade han då stått fast vid det argumentet eller är det struntprat? Vad säger diktator Löfven om pandemin även finns kvar nästa år?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Otroligt jobbigt och dåligt för Sverige, men väntat. Och Centern är och förblir ett odugligt pajasparti som tydligen vill Sverige illa. Nu får vi ännu ett förlorat år med en urvattnad, vänsterinriktad kompromisspolitik som inte kommer ta tag i Sveriges allvarliga problem med eskalerande grov kriminalitet och otrygghet, arbetslöshet, vårdköer, bostadsbrist... Vore jag centerpartist skulle jag skämmas.
Senast redigerad av Karman 2021-07-05 kl. 14:31.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Han är jävligt smart!
Hade Kakel-Ulf varit lika smart, hade han suttit i Stefans situation...eller hur?

Kan hålla med om att Ulf inte passar som partiledare och inte minst som statsminister. M bör byta partiledare innan nyval verkställs.
Senast redigerad av undercover-racist 2021-07-05 kl. 14:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Med det som utspelar sig nu så undrar man ju hur V, MP, S, C och L kunde hålla ihop i 2 ½ år i JÖKen? Varför kom inte alla dessa motsättningar upp tidigare? Det borde ju varit tydligt redan 2019.

Var det ett DÖ-tänk att man struntade i allt annat än att hålla SD ute?

Jävla hycklare... Jag lovar er. Bara för att ni är så äckliga och vidriga så ska jag rösta på SD så länge jag lever!!!
Citera
2021-07-05, 14:27
Medlem
Citat:
Han är jävligt smart!
Hade Kakel-Ulf varit lika smart, hade han suttit i Stefans situation...eller hur?

Han är bara armbågar och käftsmällar. Finns ingen intelligens där.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag missade alla pressträffar. Av tråden av döma kommer Löfven föreslås som statsminister. Har datum för omröstning nämnts ännu? Är det på onsdag i så fall?
Ja, på Onsdag.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad är det som inte skötts Demokratiskt?

Löfven argumenterar odemokratiskt då han säger att extra val, som är demokratiskt, inte bör genomföras för att han har misskött en pandemi. han spelar bara på rädslor nu; rädsla för pandemin, rädsla för SD. Han är bara mot inte för, S har inte längre en politisk vision därför vill de undvika demokratiska val.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fy fan vad fjantig Talmannen ser ut och låter.
Ja, och man tycker väl att en talman ska vara statsmannamässig, och det upplevs han inte att vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Journalisterna kör på med frågor om budgeten, eftersom det är det som de förberett sig för. De borde i stället pressa Löfven om "avtalet" med centern som tydligen inte finns.

Det är väl bra att han fick förtydliga att han avgår om han inte får igenom budgeten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
För övrigt bör ljudansvarig för presskonferensen bytas ut.

Snarare journalisterna som inte ska lägga sina mobiler precis vid sin mikrofon på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in