2021-07-04, 13:07
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det förutsätter att ingen av resterande rösträknare som sett detta skvallrar vidare. Samt att det sker systematiskt i andra vallokaler för att det ska påverka mandatfördelningen och valresultatet.

Precis, men det behöver inte ske överallt och i varje vallokal. Bara där rösträknarna vet att de är på samma politiska sida. I det här fallet, 2018 innan M och KD tog in SD från kylan, så behövde bara rösträknarna vara en del av sjuklövern för att lyckas. Samt att alla visste hur viktigt det var att MP inte åkte ur. 7 av 8, ganska bra odds.
Citera
2021-07-04, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Detta är en halmgubbe som du har fantiserat ihop.
Ingen halmgubbe alls eftersom det är detta som förutsätts för att ett fusk ska kunna ske på ett sätt att det påverkar valresultatet helt obehindrat.
Citera
2021-07-04, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det effektivaste sättet är väl att fixa med förtidsrösterna, inte för att jag vet hur dessa hanteras, men de lär ju knappast övervakas dygnet runt ända fram till valdagen... På valdagskvällen blandas ju förtidsrösterna med de vanliga innan räkningen sker, skulle de räknas separat så skulle det ju märkas statistiskt om de avvek allt för mycket ...

Gissar att förtidsrösterna ökat med åren, jag brukar alltid göra det och jag ser rätt många som är där samtidigt med mig...

De här Qvislingarna inom L som inte tänkte följa partilinjen alltså inte rösta på Kristersson, tänkte de även rösta ja till Löfven, eller rösta gult? Hur röstade dom när Löfven avsattes, då röstade ju V för att avsätta Löfven, så då kunde det ju kvitta, men skulle inte S och C kunna förhandla med dem i stället för Kakabaka?

Det måste ju samlas ihop 175 nej röster till Löfven för att han inte ska kunna bli...

Det är ju M+SD+KD+ alla i L+Kakabaka?
Samma med förtidsröster. Det är fler rösträknare som har hand om en låda och en annan som har hand om röstlängden. Du kan inte fuska utan att det märks.
Citera
2021-07-04, 13:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag säger att det inte krävs en storskalig konspiration som en del tror, detta är ett feltänk. En del tror att MSM centralstyrs också i en storskalig konspiration men jag tror inte på sådant, jag tror att flera av varandra oberoende parter agerar efter en agenda som de gemensamt delar utan att de för den skull måste synka order med varandra.
Skillnaden är att det är helt uppenbart att det finns journalister som driver en invandringsagenda, och att det snarare vore kontroversiellt om någon försökte stävja detta. Med valfusk så är det precis tvärtom.

Du ser ju själv hur det i val efter val avslöjas att enstaka sossekärringar har slängt valsedlar, eller att partier kampanjar i närheten av vallokaler. Hur tror du det skulle låta om själva rösträkningen var manipulerad, ens på ett ställe? Jag säger inte att det inte kan ske någonstans, men att tusentals valförrättare oberoende av varandra skulle göra detta utan att någon reagerade ser jag som helt uteslutet.
Citera
2021-07-04, 13:10
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Jag har redan förklarat varför systemet i praktiken är vattentätt. Du däremot kan inte komma med mer detaljerade svar än en envis åsna och gång på gång hävda som en barnunge "jo det går visst, det går visst". Blir inte mycket till diskussion om du inte ens kan förklara hur fusket ska gå till i praktiken utan att någon märker det.

Fast det har ju både fuskats och saboterats. Sossarna har vid flera tillfällen kommits på med att trixa med budröstningar, manipulerat gamlingar på äldreboenden, etc. Även har samma personer agerat både bud och vittne, och klämt in röster från folk som inte ens hade svenskt medborgarskap. Dock har man inte hittat bevis på att det förekommit i sådan omfattning att det påverkat några mandat.

Sen har ju saboterats friskt där politiska representanter och valfunktionärer tagit bort röstsedlar för partier som inte gillar.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Till skillnad från dig har jag berättat hur processen går till och varför det inte går att storskaligt fuska utan att det läcks. Du däremot har inte ens velat beskriva hur en sådan fusk realistiskt ska kunna gå till på ett sätt att det dessutom påverkar mandatfördelningen och valresultatet.

Du har inte sagt ett ord om hur poströsterna förvaras t.ex. Du är helt enkelt för inskränkt för att fundera på hur det är tänkbart att fuska, du ser på det istället från andra hållet, hur man har tänkt att man ska skydda sig från fusk. Sådana inskränkta personer förstår aldrig vilka hål som finns.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi får väl se om Lööf och Löfven lyckas snickra ihop något under helgen, som Kakabaveh också gillar. JÖK:en är ju död.
Du menar att man gör JA2.
Och kastar JA.

Är det inte enklare att bara modifiera i JA. Kalla det JA rev B.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte heller Kakabaveh lär göra det. Men V tycks vara beredda att agera dörrmatta igen.
Hon kan ju roa sig med att rösta rött till alla. Kan ju sluta med att Lööf blir statsminister då.

Men då kanske det är mer troligt att någon/några från L röstar gult till Löfven. Dom kan ju se det som att dom tar ansvar för Sveriges framtid och inte låter tillväxtens dödgrävare SD få inflytande.

När gränserna stängs kommer inte detta ske, utan flödet kommer gå i motsatt riktning: https://www.di.se/nyheter/sverige-mot-strommen-utlandska-investeringar-okar-mitt-i-pandemin/

I vilken mån L-ledamöterna förstår det vill jag låta vara osagt. Men dom har iaf haft möjlighet att inse.
Citera
2021-07-04, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Precis, men det behöver inte ske överallt och i varje vallokal. Bara där rösträknarna vet att de är på samma politiska sida. I det här fallet, 2018 innan M och KD tog in SD från kylan, så behövde bara rösträknarna vara en del av sjuklövern för att lyckas. Samt att alla visste hur viktigt det var att MP inte åkte ur. 7 av 8, ganska bra odds.
Men kära någon. Vad är oddsen på att alla rösträknare i flera vallokaler känner varandra och går med på att fuska systematiskt utan att det läcks?

Lägg ner med dina fantasier.

Även om det hade skett i enstaka vallokaler så hade det knappast påverka valresultatet nämnvärt.
Citera
2021-07-04, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast det har ju både fuskats och saboterats. Sossarna har vid flera tillfällen kommits på med att trixa med budröstningar, manipulerat gamlingar på äldreboenden, etc. Även har samma personer agerat både bud och vittne, och klämt in röster från folk som inte ens hade svenskt medborgarskap. Dock har man inte hittat bevis på att det förekommit i sådan omfattning att det påverkat några mandat.

Sen har ju saboterats friskt där politiska representanter och valfunktionärer tagit bort röstsedlar för partier som inte gillar.
Jag har inte förnekat att det förekommit enstaka fusk. Men det påverkar som sagt inte mandatfördelningen.

Att bussa pensionärer till vallokaler och ge denne en S-sedel en bra bit från vallokalen är inte fusk så länge pensionären själv aktivt lägger sedeln i kuverten och sedan lägger den i lådan.

Även om man tar bort röstsedlar så kan väljaren fortfarande skriva partiets namn på en blank sedel.
Citera
2021-07-04, 13:15
Medlem
Någon som vet om det kan bli BankID-röstning till valet 2022?
Citera
2021-07-04, 13:16
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Och du verkar ha otroligt svårt att ta in att vänsterpartiet trivdes i rollen av att bara sitta vid sidan och släppa fram S-regering och S-budget. Det var alltså naturligt av S och Erlander att bete sig på det sättet eftersom vänsterpartiet trivdes av detta.

Du kan inte jämföra med idag där Vänsterpartiet kräver aktiv förhandling medan Annie Lööf och Löfven motsätter sig detta.
V trivdes inte alls med att vara utestängda. Det var en negativ särbehandling som de andra partierna ägnade sig åt. V var väldigt missnöjda med det.

Kan du nu bekräfta att Tage Erlander var en omogen fjortis som behandlade V på det viset.
Citera
2021-07-04, 13:16
Bannlyst
Citat:
Du har inte sagt ett ord om hur poströsterna förvaras t.ex. Du är helt enkelt för inskränkt för att fundera på hur det är tänkbart att fuska, du ser på det istället från andra hållet, hur man har tänkt att man ska skydda sig från fusk. Sådana inskränkta personer förstår aldrig vilka hål som finns.
Så nu lägger du helt plötsligt fokus på poströster (eller förtidsröster som det heter).

Om du nu hävdar att det fifflas med poströster så får du väl också förklara hur det skulle gå till.

Principen kring förtidsröster och vanliga röster är densamma. De handläggs i stort sett på samma sätt där flera oberoende rösträknare tar hand om rösterna och röstlängden. Lika svårt att fuska med förtidsröster som i en vanlig vallokal under valdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in