Citat:
Mycket enkelt man har olika premisser för när det är okej eller inte.Det blir ju väldigt svårt att skapa lagar där det är okey att hänga ut vissa människor. Vem ska besluta vilka man får och inte får hänga ut.
Ponera att du och jag hade haft ett förhållande. Vi spelade in när vi hade sex och lovade varandra att inte visa för någon. När det tar slut delar jag videon på youtube. Du menar alltså att jag har rätt att göra det. Jag menar det är ju sant att vi haft sex.
Ponera att du och jag hade haft ett förhållande. Vi spelade in när vi hade sex och lovade varandra att inte visa för någon. När det tar slut delar jag videon på youtube. Du menar alltså att jag har rätt att göra det. Jag menar det är ju sant att vi haft sex.
Det är okej att hänga ut en dömd pedofil som kanske har den trevliga vanan att titta på dagisbarnen och fotografera dessa när de springer på gården.
I ditt och mitt fall nej.
Hade jag dock våldtagit dig grovt och blivit dömd för detta för att sedan sitta säg 3 år så tycker jag att du och andra har rätten att exponera mig efter att jag har avtjänat mitt straff.
Det borde rent av vara möjligt för folk som kanske vill dejta mig att kunna söka på mitt namn för att se om jag är denna trevliga individ som jag säger mig vara utan något mörkt förflutet.
Bara för att jag har "avtjänat" ett straff så blir inte mina gärningar ogjorda.
Folket har rätt att varna varandra för mig enligt mitt tycke.
Jag tror att min åsikt har en stark folklig förankring, speciellt bland föräldrar med barn när det kommer till dömda förbrytare som begått övergrepp mot barn.
Jag tror även de håller med mig att folkets rätt att exponera grova brottslingar går över dömda brottslingars rätt till anonymitet.
Vill du inte bli uthängd så är valet mycket enkelt, begå inte övergrepp mot barn ingen tvingar dig.