Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Din experimentfråga är inte jämförlig med Ebbas grova förtal. Hon lade inte in sin förtalstext i sin offentliga FB för att varna föräldrar för en farlig pedofil. Hennes text hade endast ett syfte och det var att misskreditera Esbjörns ombud och det för hon dumt nog trodde det skulle gynna hennes sak i hustvisten. Nu slutar vi blanda päron å äpplen - OK?
Å så en viktig sak som bör upprepas ofta och det är att JB inte har någon pedofildiagnos över sig. Det är en ful sk trådsanning att JB är en pedofil. Välkänt fenomen har utnyttjats > att en lögn som upprepas ordentligt många gånger till slut kan komma betraktas som sanning
Det har jag inte heller påstått
Vad jag har påstått är att lagen gällande förtal när den kommer till dömda brottsligar inte är folkligt förankrad.
Om vanligt folk får höra historien där hon blir smutskastad av en dömd jurist som suttit i fängelse och svarar med att exponera denne trotts att det bryter mot lagen så kan jag lova att folket knappast skulle se handlingen som något vidare omoraliskt utan snarare tvärtom snubben får skylla sig själv och man borde egentligen få gå ut med namn på folk som begått övergrepp som de faktiskt är dömda för.
Så självklart kör Ebba med ful spel men det är knappast så som så att folket tycker att det skulle vara något vidare klandervärt när de fått höra detaljerna kring historien som faktiskt talar stark för henne i denna tvistfråga.
Att hon säger att hon inte tyckt att hon gjort fel är förstås för sympati ifrån folket under denna smutskastning.
Man kan välja att ändra etiketten för denne herre men man har fortfarande begått ett övergrepp mot en väldigt ung kvinna som han dessutom är släkt med.
Så visst vi kan försöka skönmåla vår jurist.