2021-07-03, 02:56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freth03
Om du läser valfri nyhetskälla (inkl expressen, aftonbladet) så skriver de alla att polisen gripit en 17-åring misstänkt för mordet på polisen.
Det är bara Fria Tider och Samnytt som gått ut med att det är Ahmed, genom att Expressen gått ut och sagt att det är samma person som genomförde knivattacken på spårvagnen. Sen kan identiteten på gripandet bekräftas av filmen på gripandet också.

Det är just filmen jag menar. Är det bekräftat att personen på filmen är Sakariye Ahmed?
Citera
2021-07-03, 03:00
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det är just filmen jag menar. Är det bekräftat att personen på filmen är Sakariye Ahmed?

Jaha då är jag med. Enligt Fria Tider är det Sakariye Ahmed, sen vet jag inte hur trovärdiga de är men jag tänker att de bör vara rätt säkra innan de publicerar sådant så de inte åker dit för förtal, men vet inte hur sådant funkar: https://www.friatider.se/har-grips-ahmed-17-polismordet-i-goteborg
Citera
2021-07-03, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freth03
Jaha då är jag med. Enligt Fria Tider är det Sakariye Ahmed, sen vet jag inte hur trovärdiga de är men jag tänker att de bör vara rätt säkra innan de publicerar sådant så de inte åker dit för förtal, men vet inte hur sådant funkar: https://www.friatider.se/har-grips-ahmed-17-polismordet-i-goteborg
Vet vi vilken gängtillhörighet SA är med i?.

Misstänker att han kan tillhöra B fallangen.

Den han satte kniven i tror jag tillhör A fallangen.
Senast redigerad av leosurvey 2021-07-03 kl. 03:23.
Citera
2021-07-03, 03:31
Avslutad
Endast 17 år men mord och tidigare straffad. Vad kan straffat bli... 4 års sluten ungdomsanstalt eller måhända upp till 6 års fängelse..?
Tur att han inte hade hunnit fylla 18 år, eller såklart än värre 21. Svenska folket ska känna vanmakt. Det har vi gjort oss väl förtjänta av.
Jag vet ingen som går fri från ansvar. Detta är straffet och gode god, låt det fortsätta. Mer och mer. Grövre och grövre. So nice! Jag njuter.
Citera
2021-07-03, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Endast 17 år men mord och tidigare straffad. Vad kan straffat bli... 4 års sluten ungdomsanstalt eller måhända upp till 6 års fängelse..?
Tur att han inte hade hunnit fylla 18 år, eller såklart än värre 21. Svenska folket ska känna vanmakt. Det har vi gjort oss väl förtjänta av.
Jag vet ingen som går fri från ansvar. Detta är straffet och gode god, låt det fortsätta. Mer och mer. Grövre och grövre. So nice! Jag njuter.
När man ser Videon på honom betvivlar jag starkt att han bara är 17?? så lång som han är
Citera
2021-07-03, 03:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är ingen "story" som jag har hört talas om. Men det kan absolut vara något som försvaret tar till.

+1 och tyvärr är det så. Jag låter detta bli mitt sista inlägg också inatt.

Du gnäller på Tok-Frans över att han ska ha koll, själv har du inte koll på kläderna som hittats?
Citera
2021-07-03, 03:53
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
När man ser Videon på honom betvivlar jag starkt att han bara är 17?? så lång som han är

Betvivlar inte ett dugg att han mycket väl kan vara 17, vissa av dom ser ut som 12 i ansiktet, är uppemot 1.90cm långa men åldern i passet kan säga allt mellan 15-35.

Jag kollar dagligen leg på ett par 100 pers i mitt yrke, så detta är endast utifrån min personliga åsikt.
Citera
2021-07-03, 03:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vet vi vilken gängtillhörighet SA är med i?.

Misstänker att han kan tillhöra B fallangen.

Den han satte kniven i tror jag tillhör A fallangen.

Vilken av A och B är Nord och Syd?
Citera
2021-07-03, 04:02
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilken av A och B är Nord och Syd?

Mycket bra och informativ blog om det mesta inom gängvåldet
blog.zaramis.se/
Citera
2021-07-03, 04:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Mycket bra och informativ blog om det mesta inom gängvåldet
blog.zaramis.se/

Men ingen info om vilken av A och B är Nord och Syd?
Citera
2021-07-03, 04:12
Bannlyst
Såg att det pratades om videoinspelning, finns skjutningen dokumenterad på rörligt bildmaterial?
Citera
2021-07-03, 04:20
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Vad gjorde polisen på en moppe förresten? Provkörning av misstänkt trimmar sådan eller?
civilklädda snutar på spaningsuppdrag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in