2021-07-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror inte det är otänkbart att politiker/polis gjort en "deal" med den lokala klan-ledaren för att, dels gripa en gärningsman. Men även de-eskalera situationen.

Vi har ett extra-val att tänka på.

Märkligt hur mycket förhandlingsutrymme som gjorts möjlig för kriminella klaner att göra anspråk på.

Tllhör 17-åringen en familjeklan el är han gängkriminell?
Citera
2021-07-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vilket straff kan väntas?
Han är ju inte 18 så inte straffmyndig?

Han får Max 4år på en sliten ungdoms anstalt…… kommer komma ut med världens respekt som en polismördare och 20år gammal! + Han kommer att få utbildning, bidrag, ”hjälpt” klapp på axelns osv.

Sverige har aldrig varit tryggare, känner verkligen av det…… man ber en unge avrättad en polisman i tjänst framför alla och allt de lyckas med är att fånga in en 17åring och 3 falska historier på nyheterna
Citera
2021-07-03, 00:41
Medlem
Bullgummas avatar
Körde precis förbi ett jävla pådrag mellan Linnéplatsen och botaniska. Buss stoppad och de hade plockat ut ett gäng, typ 5-6 st. Lätt 8 polisbilar varav typ 3 piket.

Bussen såg ut att vara skyltad med "6" och en bokstav. Troligtvis ersättningsbuss för spårvagnslinje 6.
Citera
2021-07-03, 00:42
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det inte väldigt lägligt att just en 17-åring pekas ut som gm?
Jag menar, straffrabatten måste bli enorm. Är det en frivillig syndabock vi ser?
Det känns nästan så men går ej att häkta samt hålla kvar någon utan anledning eller bevis.
Jag funderar främst på varför han slängde sina kläder ca 700 meter ifrån mordet.

Men ska bli intressant följa det här fallet speciellt om dom släpper grabben eller låt oss säga att dom starkaste bevisen är kläderna, då luktar det illa.

Sedan tänker jag, vilka var personerna som talade med polismannen före mordet?
Har han initialt talat med personerna och sedan kört iväg mot sin död ja då är det självklart flera inblandade i det här mordet.
Citera
Medlem
Vedträs avatar
Vem vet kanske han "tar livet av sig" i häktet? Det skapar på sin höjd axelryckning nuförtiden.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Klanledaren är väl den som delat ut vapnet till 17åringen.
Kan vara så ja.
Citera
2021-07-03, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
17åringen har försökt mörda förut, nu blir det ungdomsvård några år, sedan ut och mörda igen... lyckat Sverige...
Ungefär så. Det han gjort innan, det han gjorde nu, det han kommer att göra efteråt.
Citera
2021-07-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det inte väldigt lägligt att just en 17-åring pekas ut som gm?
Jag menar, straffrabatten måste bli enorm. Är det en frivillig syndabock vi ser?

Tja, vad ska man tro?
Men procenten 17-åriga mördare är nog relativt hög. Somalen som gick in på en pizzeria och sköt nån i huvet råkade väl också vara just 17.
Just saying, som man säger.
Citera
2021-07-03, 00:45
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Tllhör 17-åringen en familjeklan el är han gängkriminell?
Dom tillhör alla dom olika klanerna lyssna inte på media när dom säger att unga styr, dom styr inte ett skit.
Citera
2021-07-03, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiamerad
O vem bryr om det när han dödat en polis? Ska vi betala för hans föräldrars oduglighet menar du?
Vore jävligt intressant att få veta hans motiv.
Citera
2021-07-03, 00:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vore jävligt intressant att få veta hans motiv.

Han skulle skjuta musyafa i benet för att moderns heder blivit kränkt.

Polisen "råkade" komma i vägen.

Storyn finns för alla att läsa redan.

Märkligt.🤔

Edit: polisen/politiker kommer vända mängden "vittnen" som ställer upp och bekräftar händelsen som något positivt.

ALLT ÄR BARA BULLSHIT!

Vem var konstapel Andreas? Var han gift, vem saknar honom?
Varför behövs hans minne i en nationell sorg och trauma?

Snart 48 timmar sedan avrättningen och jag ser inga artiklar om konstapel Andreas.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-07-03 kl. 00:58.
Citera
2021-07-03, 00:53
Avslutad
Polisen fortsätter att trakassera folk i Biskopsgården vilket jag uppskattar. Senaste nytt på Aftonbladet:

Citat:
Stor insats i Biskospsgården: "Trycks upp folk mot väggar stup i kvarten"
Polisen har stoppat en bil i Biskopsgården och tre personer ska vara upptryckta mot en vägg av polis, uppger Aftonbladets utsända på plats.

Någonting som inte är en ovanlighet just nu menar polisen.

– Vi har en särskild händelse som pågår. Det stoppas bilar och trycks folk mot väggar stup i kvarten. Just de tre du nämner är ingenting jag kan säga vad det är eller vad som hänt i just det här fallet, säger Morten Gunneng, vakthavande befäl vid polisen.

Med anledning av den särskilda händelsen, som är pågående, görs det ständiga ingripanden och utredningsåtgärder i Biskopsgården, uppger polisen. Om detta lett till något gripande är ännu okänt.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/stor-insats-i-biskospsgaarden-trycks-upp-folk-mot-vaeggar-stup-i-kvarten.KsvOC1xv7?utm_source=share- btn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in