2021-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Esb skulle kunna kräva det f.d ombudet på ersättning. Har ombudet försökt ge intryck av att han är advokat, bla genom att ta ett arvode av Esb i advokatstorlek så har han ju uppträtt bedrägligt mot Esb.

Dessutom så måste det kunna bevisas att det var Ebba som fick ombudet att sluta vara ombud hos Esb. Att han var dömd för brott får ju anses allmänt känt då han är grundare och företrädare just för en sådan riksorganisation.

"Dessutom så måste det kunna bevisas att det var Ebba som fick ombudet att sluta vara ombud hos Esb."
Det var vad som påstods av Binninge. Så det behöver inte bevisas. Det var ju olämpligt att han skulle fortsätta som ombud samtidigt som han hade anmäla motparten.

"Att han var dömd för brott får ju anses allmänt känt"
haha, jovisst, på nördarnas Flashback men inte mer än så.
2021-07-02, 22:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Rent ekonomiskt så ligger nu Ebba illa till. Hon kan få skadestånd på två miljoner samtidigt som hon förlorar jobbet och är ensamstående.

Kommer detta ändra hennes värderingar så hen gör comeback hos vänstern om tre år undrar nu de som vet

Jag undrar vad siffran två miljoner baseras på?

Om det juridiska ombudet hade haft sådana inkomster borde han ju kunnat betala skadeståndet till sitt brottsoffer, vilket det sägs i trådarna här på Fb att han inte har gjort. Således kan han inte ha lidit någon avsevärd ekonomisk skada.

Inte heller hans heder kan anses ha skadats. Han är grundare och talesperson för en riksorganisation som hävdar enskilda individers oskuld bland annat sin egen. Han har med andra ord gått ut i offentligheten med sitt dömda brott. Han var redan allmänt känd som dömd barnsexförbrytare (om än oskyldig enligt han själv).
2021-07-02, 22:20
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vi får väl se, vad vi får se.

Per-Albin Hansson dömdes på 20-talet för misshandel när han försvarade sig i ett överfall av en nazist (som dömdes hårdare). PA gynnades av detta. Politik är svårare att bedöma än juridik. För egen del anser jag att Ebba borde varit mera återhållsam, men att det samtidigt är anmärkningsvärt att svensk förtalslagstiftning inte tar hänsyn till sanningsaspekten i sammanhanget. Jag hoppas att hon gynnas opinionsmässigt av dels det skälet, dels att det skulle knäppa vänstermedia på näsan, vilka drivit kampanjer mot henne vid flera tillfällen i syfte att få KD under 4%.

Jo jag såg det i ditt tidigare inlägg. Jag syftade mer på straffet där det endast angavs att han fick dagsböter. Ebba fick villkorlig dom kombinerat med dagsböter.

Politik är absolut svårare att bedöma. Lite som en aktiemarknad, något jag inte är bra på så du kan säkert ha rätt.

Svensk juridik tar hänsyn till sanningshalten i uppgifter som lämnas förutsatt att det har varit försvarligt att lämna uppgifterna. I Ebbas läge spelade det ingen roll då det inte fanns någon acceptabel anledning till att sprida de aktuella uppgifterna.
2021-07-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det vet jag inget om, och jag bryr mig inte om att få veta, så länge som hon fortsätter att kursändra och leder kristdemokraterna vidare på inslaget spår, som är den enda riktiga riktningen!

D.v.s. medverkar för att svenskarna återtar Sverige.

- Att Sverige tillsammans med Danmark leasar asylpolitiken, uppehållstillstånd/skydd i länder utanför Europa.

- Att Sveriges Riksdag fattar samma beslut, copy & paste, som det danska folketinget beslutat, d.v.s. att ett bostadsområde - max 20 procent - får befolkas av dem som inte är EU medborgare, exkluderat utomeuropeisk härkomst som berikar landet.

- Att Sveriges Riksdag fattar samma beslut, copy & paste, som det danska folketinget beslutat, d.v.s. att invandrar Ghetton, som nu senast Biskopsgården, att dessa bostadsområden skall jämnas med marken och upplösas - enough is enough!

- Att en kriminell med svensk medborgarskap, som inte är svensk, skall kunna få medborgarskapet återkallat, även om det gör individen statslös!

- Att polisen skall få helt fria händer att nyttja all tillgänglig teknik för att lagföra icke svenskar, att tekniken även skall kunna nyttjas utomlands, och ändå vara gångbar bevisning i en svensk domstol.

Man bör kalla saker och ting vid deras rätta namn. Det som nu pågår i Sverige är en form av tortyr.

Det man gör är att plåga svenskarna, plåga nationen Sverige för att förödmjuka den, tvinga den till underkastelse inför maktspråk.

Och därför är det ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med ett namn: Drottninggatan, polismannen Ted, klaner, gängkriminella.

Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.

Nu fogas ett nytt namn till raden: Andreas, polisman och alltid soldat, Biskopsgården, klockan 22:30, onsdag, 2021-06-30...
Jag håller med dig till 100%.
Den jag menade var Annie inte Ebba. Vi diskuterade om att Annie Lööf ljugit om att hon läst en kurs som inte fanns.
Jag gillar Ebba. Inte psykopat-Annie.
2021-07-02, 22:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Finns bara ett litet problem du glömde, folk gillar KD och ser domen ungefär som en fortkörning. Knappast någon KD-röstare som bryr sig. Jag erkänner, jag gillar Ebba, en av få politiker som pratar klarspråk och tänker en dimension till jämfört mot dem andra.

Instämmer. Dessutom är hon en riktig LEDARE. Den bästa i hela vårt politiska etablissemang idag. Det kan provocera en del personer - särskilt kvinnor, tyvärr.

Jag tror hela den här episoden kommer STÄRKA henne i framtiden. Hon viker inte ned sig som en mespropp.

Om Sverige skulle hamna i krig någon gång, så vill jag se henne Statsminister! Eller ännu hellre redan om någon månad, eller två...
2021-07-02, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag undrar vad siffran två miljoner baseras på?

Om det juridiska ombudet hade haft sådana inkomster borde han ju kunnat betala skadeståndet till sitt brottsoffer, vilket det sägs i trådarna här på Fb att han inte har gjort. Således kan han inte ha lidit någon avsevärd ekonomisk skada.

Inte heller hans heder kan anses ha skadats. Han är grundare och talesperson för en riksorganisation som hävdar enskilda individers oskuld bland annat sin egen. Han har med andra ord gått ut i offentligheten med sitt dömda brott. Han var redan allmänt känd som dömd barnsexförbrytare (om än oskyldig enligt han själv).

Den siffran var min uppskattning då hans advokat påstår det har påverkat antalet uppdrag. Det är alltså en kompensation för utebliven inkomst. Det får väl anses som rimligt. Är det 200 000, 2 miljon, 3 miljon han förlorat? Det vet vi inte.
2021-07-02, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Aida Hadzialic dömdes till bötestraff 2016 och avgick från sin ministerpost. Det var mumma för Flashback. Men Ebba är förstås mer värd att försvara.
Var det ett svar till mig?
2021-07-02, 22:25
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Att advokaten var en dömd pedofil var lite pikant. Det skall jag berätta för mina vänner. Piffar upp en hel,dag.

Han är ingen advokat!!! Han är en självutnämnd rättshaverist som leker ombud i diverse rättsprocesser. Som dessutom inte ens betalat sitt skadestånd till sitt offer, utan fordran ligger kvar idag hos Kronofogden efter alla dessa år. Ynkligt.
2021-07-02, 22:25
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Tokvänster? Menar du inte Tok-Ebba? Det har ju blivit så fel allting.

Om jag skriver en bok om de 10 tokigaste politiker sedan år 2000 Då kommer nog Ebba på plats 5 , 6 eller 7. Slagen av bland annat Mona Sahlin. Men strax före Eskil Erlandsson
Släpp flaskan för i helvete och kom in i matchen. Det enda felet Ebba gör och som retar gallfeber på era vänsternissar, det är att hon står på sig även när det stormar som mest. Till skillnad från Löfven som gömmer sig bakom andra. Jag förstår att det är jobbigt med starka kvinnor.
2021-07-02, 22:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon hade 0,2 promille alkohol i blodet, vilket är gränsen. Hon fastnade vid en rutinkontroll och var inte nära att köra över någon. Eller tror du att att mödrar med barnvagnar promenerar på Öresundsbron? Hon begick ett brott, precis som Ebba. Och precis som Ebba fick hon ett bötestraff.

Jag är inte socialdemokrat, ogillar dem för tillfället rätt starkt, men jag tycket att Aidas brott inte var så allvarligt. Hade hon tävlat i skytte med den promillen hade hon ansetts för dopad. De svenska gränserna för promille i blodet är dikterade av nykterhetsrörelsen.

Nu vet jag inte exakt turerna hur det gick till, om hon själv avgick, uppmanades att avgå eller i praktiken sparkades. Jag har för mig att det framställdes som hon avgick på egen hand.

Personligen så hade jag inte haft något emot om hon stannat kvar som statsråd. Hennes brott var inte av så pass grovt. Per Gahrton från miljöpartiet tvingades inte bort från sin post som EU-parlamentariker trots att alkoholmätaren vid poliskontroll visade avsevärt högre promillehalt än den Aida hade.

Dock ser jag ändå Aidas körning som något grövre än Ebbas kommentar på internet. Det juridiska ombudet deltog själv i en grupp som hotade Ebba om hon inte drog sig ur affären med Esb.
2021-07-02, 22:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Dessutom så måste det kunna bevisas att det var Ebba som fick ombudet att sluta vara ombud hos Esb."
Det var vad som påstods av Binninge. Så det behöver inte bevisas. Det var ju olämpligt att han skulle fortsätta som ombud samtidigt som han hade anmäla motparten.

"Att han var dömd för brott får ju anses allmänt känt"
haha, jovisst, på nördarnas Flashback men inte mer än så.

Hans organisation fanns med på Wikipedia, nämnts av pressen vid flertal tillfällen. Med det facit så kan vi konstatera att det inte var en okänd organisation.
2021-07-02, 22:30
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Den siffran var min uppskattning då hans advokat påstår det har påverkat antalet uppdrag. Det är alltså en kompensation för utebliven inkomst. Det får väl anses som rimligt. Är det 200 000, 2 miljon, 3 miljon han förlorat? Det vet vi inte.

Om man jämför med grova våldsbrott så brukar ett mord ge kanske 70 000 kr per anhörig i närmaste familjen.

Om han trots allt får en slant, matlapp (travterm), så kommer Kronofogen ta den och ge till hans brottsoffer som ännu inte fått betalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in