2021-07-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon är jurist. Hon visste att det skulle bli fällande. Ingen idé att ens försöka.
Ebba är definitivt inte jurist.

Av alla partiledarna finns det endast en (1) som har en universitetsexamen.

Ebba ain’t the one!
2021-07-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon är jurist. Hon visste att det skulle bli fällande. Ingen idé att ens försöka.
hon har inte ens en utbildning. vad svamlar du om.
2021-07-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Sluta knarka och kom in i matchen.

Så mycket champagne dricks nog inte i sd leden. Deras alkoholism bottnar i helt andra drycker. Mäsk, finkel och brännvin skall det vara.
2021-07-02, 19:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Så mycket champagne dricks nog inte i sd leden. Deras alkoholism bottnar i helt andra drycker. Mäsk, finkel och brännvin skall det vara.
Att KD skulle åka ur riksdagen på grund av detta finns inte på kartan.
2021-07-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är man lite allmänbildad så vet man att svensk lagstiftning om förtal är lite konstig och man kan dömas för att sprida en uppgift som är sann. Men jag undrar om gemene man och kvinna vet om det och tycker det är rimligt. Nu har jag inte följt med i allt, men hoppas inte EB påstår att hon inte förstod eller visste om det från början, sånt borde en partiledare veta om.

Det är nog bra att det inte är gemene man som stiftar våra lagar. Det är trots allt bra med lit sakkunskap ibland. Lagarna måste naturligtvis i viss mån ta hänsyn till det allmänna rättsmedvetandet.
2021-07-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Att KD skulle åka ur riksdagen på grund av detta finns inte på kartan.

Nej det mesta talar för att kd klarar även nästa val. De kan nog räkna med moderata stödröstade även om liberalerna ser ut att behöva dem i än högre grad. Valet kan bli en rysare.
2021-07-02, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
. Lagarna måste naturligtvis i viss mån ta hänsyn till det allmänna rättsmedvetandet.
Och det tycker du de "experter" vi har nu lyckas bra med?
2021-07-02, 20:03
Bannlyst
Wow! Nu har hon fått böter också! Vilken outlaw! Jag blir nästan lite kåt! Mjao
2021-07-02, 20:10
Bannlyst
Oberoende juridisk expert civilrättsprofessor Mårten Schultz uttalar sig.

Citat:
– Det finns mycket förtalspraxis och det finns en hel uppsjö av tydliga underrättsavgöranden.

Jag betraktar hennes inlägg inte så mycket som att det har med juridik att göra utan mer som politisk kommunikation.

– Ur juridisk synvinkel förstår jag inte vad hon menar. Det saknas helt prejudikatvärde i det här. Det finns inget svårt i Ebba Buschs fall. Hon har pekat ut en person som brottslig genom att berätta om tidigare brottslighet, det är förtal i teknisk mening, säger Schultz.
https://www.dn.se/sverige/juridisk-expert-stammer-inte-att-det-saknas-praxis/
2021-07-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Och det tycker du de "experter" vi har nu lyckas bra med?

Tveksamt kan jag tycka. Men då skall man beakta att min insikt i det juridiska är en halv termins studier i civilrätt och straffrätt. Jag har respekt för de som är mer insatta.
Tycker egentligen att allt detta i grunden är en skitsak. Mitt förtroende för Ebba, som är sådär, har inte påverkats av allt detta.
2021-07-02, 20:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Ebba har inte nog inte jobbat med annat än politik, och där förtalar man ständigt så det är inte förvånande att hon dabbar sig när hon inte varit ute i livet med vanliga människor. När hon säger att någon med berått mod dödat människor är det förtal. Men då det var till andra politiker går det igenom med diverse motkommentarer, och hon får den uppmärksamhet hon behöver. Men det fungerar inte i civila livet.
2021-07-02, 20:25
Medlem
ying-CreUyangs avatar
För mig säger hennes beteende mycket om vad hon står för.
Avgå!! hur kan hon leda ett "parti"!! Hur kan nån ha förtroende för henne!!
Maktgalen!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in