Citat:
Ursprungligen postat av
CliviaMiniata
Jag blir bara förbannad på att folk inte vet någonting om hur de lever i områden som ligger närmare än svenne idiot tror. Läser man här så kan man tro att de flesta lever kvar i Bullerbyn.
Den enkla sanningen är väl att alla som kan har distanserat sig från dessa äckliga förorter.
Barn med läshuvud sticker så fort de kan. Svennar sätter inte sin fot där. Många har ingen kunskap om orten för att man slutat bry sig. Jag är en av dem. Jag har sett förorterna stöttas i åratal, bara för att sluta i samma misär. Jag kastar ett öga ipå skiten bland och återvänder sedan till mitt..
Vi kan bygga hundra mysiga kulturhus och pumpa in 100 miljarder. Meningslöst. Om 5 år är det kaos igen. Gängen har annekterat orten, skapat egna zoner där de bestämmer.
När ett sådant här extremt gränsöverskridande dåd sker, kan jag uppleva polisen som extremt provocerande och undfallande. Man gömmer sig bakom en mjuk attityd och dialog, men egentligen är polisen handfallen. Slaget är förlorat. Man kan fan inte lova någonting.
Killen man tagit in, är det denne Ahmed? (det är ett jättevanligt vanligt afrikanskt namn). Han ser inte arabisk ut. Han är ju svart, afrikan. Är det samma Ahmed som knivade en kille på spårvagnen?
Han verkar ju tillräckligt labil för att fimpa en snut, fullt synlig..