2021-07-02, 17:07
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och söker man på hans förnamn och efternamn så får man upp enbart somalier.

Så han är nog en somalier.
Var söker man för att få info om etnicitet på folk?
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nämnde man varför det var sannolika skäl? DNA?
Hörde inget om DNA men så hörde jag aldrig den enskilda intervjun heller. Konstigt att den frågan aldrig kom upp....kanske gjorde det då SVT valde att avbryta utfrågningen i väntan på enskild intervju. har de hans DNA på hylsorna så lär han få svårt att slingra sig men såna där nekar alltid och visst kan han ha gett eller sålt patroner till någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han ser inte direkt arabisk ut?:

https://samnytt.se/15-arige-ahmed-domd-for-mordforsok-efter-knivhugg-far-lagt-straff/
nä faen han ser somalisk ut???
Citera
2021-07-02, 17:08
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Frågan är hur hårt snuten har gått framåt gällande detta? Har de kontaktat andra som har pratat eller gjort dealer med krimnella. Det gick jäkligt snabbt.

Jag skulle tro dom betalat gängkillar för att skvallra. 100 K kanske?
Det finns ingen sammanhållning när det gäller pengar bland somalier o araber.
Citera
2021-07-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laylow677
Han heter egentligen Patryk szklarz och är Södras springpojkar det var han som blev knivhuggen , han är kusin med kacper szklarz som bor på köldgatan 26
Intressant kan du berätta något mer, är patryk del av något gäng i biskopsgården?
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Har någon i Sverige under 18 dömts som fullt vuxen i en mordrättegång?

Misstänker att MGM får ingen straffrabatt, men mycket väl ett lågt straff med tanke på nuvarande lagstiftning.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är fullt normalt att parkerade mopeder ligger på sidan med ljusen påslagna lite här och var. Och polisen ifråga patrullerade på en moped.

Jag förstår inte vad du vill säga, men tolkade dig som att den liggande mopeden skulle visa att polisen sköts när han färdades på den.

Men jag menar att mopeden kanske kan tillhört en annan polis eller ett vittne som sprang från platsen. Skulle också kunna tillhöra den utpekade måltavlan, om denne dessutom hade hjälm så skulle det kunnat bidragit till sammanblandningen med polismannen som enligt medieuppgifter bar hjälm då han sköts. Han kan ju då ha lokaliserats av polisen via den kvarlämnade mopeden.
Citera
2021-07-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Jag undrar vem "Henrik" är, dvs personen som GM har attackerade tidigare, ser svensk ut på de dåliga fotona på Samnytt länken, det är alltså samma "Henrik" som ska ha varit måltavlan den här gången?
Finns det verkligen svenska gängmedlemmar i biskopsgården?
Det finns säkert förvirrade svenska ungdomar som kanske söker ett sammanhang och hittar detta sammanhang i ett gäng. Man blir som den miljö man växer upp i ofta. Huruvida den här killen är svensk eller ej, vet jag inte.
------
På sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök låter faktiskt lovande. De brukar vara lite försiktiga ibland kan jag känna. Senast måndag kl 12.00 sker häktning eller frigivande. Sker häktning så har vi hans namn. 17 år och förstört sitt liv. Man blir bara så trött.
Citera
2021-07-02, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingfucks
Grymt bra att en person är gripen. Hoppas att bevisningen räcker till en fällande dom. Han kommer att kunna dömas till livstid trots att han "bara" är 17 år.

Och alla ni i tråden som till vardags runkar till ett porträtt av Hitler och som pratar om straffrabatt. Ni sitter ju för fan och hoppas att han ska få ungdomsvård så att ni ska kunna lipa ännu mer om hur dåligt svenskt rättssystem är. Ni är enbart patetiska.
Säg till mig vilken jävla lag i Sverige som dömer en 17 åring till livstids fängelse?
Citera
2021-07-02, 17:13
Medlem
enligt mrkoll.. så har han bott på hisingen ca 2 veckor, med tanke på straffet 1 år 7 månader för knivdådet på spårvagnen nov 2019 lär han precis ha kommit tillbaka från ungdomsanstalten.. hans förra adress var i Västerås, troligtvis hos bekanta om man kollar namnen finns även en ungdomsanstalt i v-rås.

bra anstalter vi har, om idioterna kommer ut farligare än innan de åkte in.. och vart fan har han fått sina skills på att sikta med pistol? hade han dem redan innan 2019? eller är det bara "tur" ( otur ) att han lyckas sätta skott i polisen?
Citera
2021-07-02, 17:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Har någon i Sverige under 18 dömts som fullt vuxen i en mordrättegång?

Misstänker att MGM får ingen straffrabatt, men mycket väl ett lågt straff med tanke på nuvarande lagstiftning.

Min gissning.

Livstid vid tingsrätten så att ev. kritik tystnar. Sedan en överklagan ifrån försvaret som då ger ett annat straff..(o fokus är på annat då)
Citera
2021-07-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Jag blir bara förbannad på att folk inte vet någonting om hur de lever i områden som ligger närmare än svenne idiot tror. Läser man här så kan man tro att de flesta lever kvar i Bullerbyn.

Den enkla sanningen är väl att alla som kan har distanserat sig från dessa äckliga förorter.

Barn med läshuvud sticker så fort de kan. Svennar sätter inte sin fot där. Många har ingen kunskap om orten för att man slutat bry sig. Jag är en av dem. Jag har sett förorterna stöttas i åratal, bara för att sluta i samma misär. Jag kastar ett öga ipå skiten bland och återvänder sedan till mitt..

Vi kan bygga hundra mysiga kulturhus och pumpa in 100 miljarder. Meningslöst. Om 5 år är det kaos igen. Gängen har annekterat orten, skapat egna zoner där de bestämmer.

När ett sådant här extremt gränsöverskridande dåd sker, kan jag uppleva polisen som extremt provocerande och undfallande. Man gömmer sig bakom en mjuk attityd och dialog, men egentligen är polisen handfallen. Slaget är förlorat. Man kan fan inte lova någonting.

Killen man tagit in, är det denne Ahmed? (det är ett jättevanligt vanligt afrikanskt namn). Han ser inte arabisk ut. Han är ju svart, afrikan. Är det samma Ahmed som knivade en kille på spårvagnen?

Han verkar ju tillräckligt labil för att fimpa en snut, fullt synlig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in