2021-07-02, 16:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Om han STOD och pratade hur kommer det sig att hans elscooter hade ljusen på och låg på sidan tio meter bort. Han trillade av den när han dog medans scootern rörde sig framåt med uppskattningsvis 15-20 km/h innan den föll över på sidan.

Är det helt säkert att den välta mopeden tillhörde den skjutne polisen?

Ser ingen anledning att ifrågasätta polisens uppgifter om att han stod och samtalade med två andra när han besköts.
Citera
2021-07-02, 16:41
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Sakariye Ali Ahmed enligt ngn annan
Jag såg det nu..

Synd att videon är borta från Youtube.

Undrar vad hans motiv var alltså.. Knivdådet var ju en helt annan grej men bara där fick han 1 år sluten vård och det är ju ingenting.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jag vet inte men jag tycker att en polis ska gripa en man med mask och maskingevär, även om personen då inte skjutit.
Det var en dialogpolis, han skulle bara prata med krigarna
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jämför Samhällsnytt artikel med denna artikel i GP:
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/en-man-gripen-f%C3%B6r-polismordet-i-biskopsg%C3%A5rden-1.50545586

Se även:
(FB) En polis ihjälskjuten, Biskopsgården Göteborg 30/6 -21

Visst är det mycket som är lika? T.ex ålder, plats, var kniven tog och år och månad för dom.

Vid närmare eftertanke så…ja. Även BO:s ålder stämmer ju.

Blev nog lite lurad av att Samnytt kallade BO för ”Henrik”.
Citera
2021-07-02, 16:42
Medlem
bl1nks avatar
Om det är någon äldre som har gett honom uppdraget så förväntar jag mig att man behandlar denna person på samma sätt som man behandlar pedofiler
Citera
2021-07-02, 16:42
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Han blev Topsad per automatik vid mordförsöket.
Tar det inte minst 1 vecka att ta fram DNA via labb?
Citera
2021-07-02, 16:43
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det här var nog den värsta möjliga utgången för den svenska regimen. Folk i allmänhet kommer flippa när denna 17 åring får sin dom som max blir 2-3 års sluten ungdomsvård. Är det någon händelse som kan ändra lagar, så är det en sån här händelse.
De som.mördade han i kode på 90talet fick väl liknande straff?
Citera
Medlem
Sannolika skäl.
Känns bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Den 17-årige killen ska hängas ut, hela hans familj ska hängas ut. Dom förtjänar det

INTE förens det är BEVISAT att han är GM!!!! Otroligt viktigt.
Tänk dig själv om du åkte in för att vara misstänkt men det visar sig att det inte var du, skulle du vilja att hela din familj skulle hängas ut??? Nej, tänkte mig det....
Citera
2021-07-02, 16:44
Avslutad
Jag tror visst att det spelar roll att den mördade är polis. Om det är så att måltavlan från början var andra gängkriminella som satt på en bänk men lyckades fly, sen kommer den här polisen och 17-åringen blir rädd och vill komma undan och så skjuter han polisen och därmed visste han absolut att han var polis. Han hade dock antagligen inte planerat att mörda en polis, men var alltså inte heller främmande för det vid behov om han blev påkommen med grov brottslighet som nu var fallet.

Jag tror alltså han trodde han blev påkommen i sin gärning och då valde att skjuta polisen för att komma undan.
Citera
Medlem
Som jag och många här inne gissade så handlar det om en snorunge.

Misslyckande att han troligen kommer bli frikänd och stämma staten och där de är tvungna att betala ut pengar pga häktning
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Finns det bevis för att den nu misstänkte "17-åringen" bara är 17 år?
I det fall han döms som 17-åring så blir det max 4 års sluten ungdomsvård på något SIS-hem, ej fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in