2021-07-02, 16:11
Medlem
Var försiktiga med åldern 17 år. När han dömdes för mordförsök så kanske han sa att han var 15 år för att få typ inget straff. Han kan lika gärna vara 25 år.

Myndigheterna har ingen koll på ålder på folk i de trakterna.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Polisen kommer att hålla en pressträff klockan 16.30
Såg det och var ser vi denna - på SVT-play....eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är han snäll så kommer han väl ut efter 3?

Nej, inte vid ungdomsvård.
Citera
Medlem
Jubel och fyrverkerier efter polismordet: ”Knulla ainas mamma – smattra horbarnen”

Citat:
Sent på onsdagskvällen sköts en 33-årig polisman till döds i Biskiopsgården i Göteborg. Men det är inte alla i landet som ser mordet som hemsk – en del firar mordet. I sociala medier finns mängder med hatiska kommentarer mot polisen och på torsdagskvällen vittnade invånare i Göteborg om fyrverkerier runt om i staden.

https://samnytt.se/jubel-och-fyrverkerier-efter-polismordet-knulla-ainas-mamma-smattra-horbarnen/
Citera
Medlem
introvertos avatar
En hel del av er svamlar i nattmössan.

17-åringen kommer, om han döms, att dömas till fängelse. Glöm sluten ungdomsvård. Brottet är för allvarligt och lagrum finns för att lagföra 17-åringar som vuxna, och här torde kriterierna vara uppfyllda med råge. För att inte tala som signalvärdet i att döma en polismördare hårt.

Livstid vågar jag tyvärr inte hoppas på, men fängelse kan jag nästan sätta pengar på om 17-åringen döms.
Citera
2021-07-02, 16:12
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Nej, 75% av polismorden sker när mördaren riskerar att eller ska gripas.
Om man tror på att 100-tals tidigare mord på poliser kan var vägledande så sprang dom iväg, sen när polisen kommer åkande så uppfattade skytten att polisen skulle kunna gripa honom.

D.v.s. han hamnade ivägen? Polisen kanske inte var där för att gripa honom, men mördaren trodde det? Polisen hamnade ivägen.
Citera
Medlem
FyrTjugos avatar
Kan garantera er att denna killen inte kommer få några 4 år på ungdomsanstalt

Finns en 17 åring från Södra som dödade fel kille i Biskop för ett tag sen, han åkte på 9 år bara för att man kunde knyta det till gängkriminalitet. Och så vitt jag kan se så är den här somaliern också involverad i gäng samt har ett mordförsök på sina axlar redan.

Blir en lång semester för han här
Citera
Medlem
Om ni seriöst tror han får ungdomsvård kanske ni borde vakna upp och dofta kaffet.
17-åringen som felsköt på väderil hösten -19 fick tolv år i fängelse, ni tror alltså en polismördare kommer lättare undan?
Inte konstigt att alla med lokalkännedom om biskop övergett fb, så mycket schizon som vädrar hjärnspöken offentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja jag tycker det väldigt långsökt och osannolikt. Om nu den personen han tänkte mörda började springa, varför sprang inte GM efter? Och framför allt varför började GM skjuta på någon helt annan med flera skott?
Och var personen GM tänkte mörda överhuvudtaget med i något gäng? Jag förstår att den personen var svensk.

Framkommer väl snart att GM är psykisk störd och kommer därmed få ännu mindre straff.
Exakt, GM har med berått mod mördat en polis och motivet gissar jag är något helt annat än en olycklig skjutning.
Citera
2021-07-02, 16:13
Medlem
Enligt uppgifter är den gripne en 17-åring som tidigare dömts för mordförsök på en person som kopplas till gängkonflikten i Biskopsgården.

17-åringen dömdes för att ha huggit sitt offer med kniv i nacken ombord på en spårvagn.

https://www.expressen.se/gt/polisen-skjutning--mellan-kriminella-han-kom-i-vagen/

Ursäkta om inlägget är upprepande. Men det verkar vara oklarheter här i tråden.

Edit: Brukar bli sluten ungdomsvård upp till 21 års ålder. Dvs fyra år i det här fallet. Sedan släpps han fri. Underbara Sverige.
Citera
2021-07-02, 16:14
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Talar kriminella aldrig med media??? Thomas Möller, Milan Sevo, Denho Acar. Där har du tre stycken tungt kriminella som har pratat med media flera gånger.

Jag tror personen menar de kriminella somalierna i Sthlm eller biskopsblattarna talar inte med media.

De du räknat upp känns inte som ortengangsters
Citera
2021-07-02, 16:14
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbkansugamin
Om ni seriöst tror han får ungdomsvård kanske ni borde vakna upp och dofta kaffet.
17-åringen som felsköt på väderil hösten -19 fick tolv år i fängelse, ni tror alltså en polismördare kommer lättare undan?
Inte konstigt att alla med lokalkännedom om biskop övergett fb, så mycket schizon som vädrar hjärnspöken offentligt.

Han blev dömd till 9 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in