Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Hur kan man prioritera det i dagsläget. Vid det här laget borde det tagit hus i helvetet, och man skulle ha jagat och trakasserat alla som man vet är kriminella, och stört verksamheterna tills någon tjallar bara för att bli av med uppmärksamheten. Det känns som om polisen tagit semester trots att det handlar om en av deras egna
Polisen som blev skjuten var ju relativt ny i yrket och dessutom uppvuxen i en annan mindre stad.
De mer "erfarna" poliserna borde ha berättat hur det ser ut, demografin, geografin och attityderna som finns ute i förorterna. Många i förorterna har ett hat inom sig, vissa kan kontrollera detta och andra inte.
Det som jag vill skriva med det är att deras kollega som dog kunde ha undvikits om personen i fråga fick någon intern utbildning hur sociologin ser ut i just förorten.
Om man ska leda ett land med järnhand måste man också förstå att den andra handen ska man också hjälpa människor ur misär och vägleda. Men när har Sverige gjort såhär?
Jag hoppas att man visar något praktexempel av denna GM. I vissa länder skulle man kapa händerna eller arkebusera, men vad är ett rättvist straff egentligen? Men att sitta av tiden för något sådant dåd är inte i min värld.
Om man vill ha anarki i ett samhälle så ska man även vara försiktig med hur man själv utsätter sin familj för fara, många glömmer detta eller att mamma/pappa hjälper till och nu snackar jag inte om klaner eftersom dessa har REGLER. Många smutskastar klanerna, men ärligt talat hur vill ni ha det, om man "kapar huvudet på en orm" så växer det ut flera och jag vet inte exakt vad det fenomenet heter, men man har sett detta runtom i världen.
De som skriver värna om integritet och annat bullshit, men har facebook, instagram, tiktok och annan skit... Snälla sluta vara så vänstervriden till det extrema eftersom man har väldigt mycket frihet i dagsläget och det är inte slutet av 1700-talet vi lever i. Sluta bara.