2021-07-02, 15:41
Avstängd
17-årig neger(?) gripen för mordet, krävs nästan en ny tråd..

https://www.expressen.se/gt/polisen-skjutning--mellan-kriminella-han-kom-i-vagen/

jag vet, länken är inte rätt formulerad, men den leder en rätt..
Citera
2021-07-02, 15:42
Medlem
Skulle vara danska påföljder: https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/danmark-daltar-inte-med-unga-och-gangkriminella1/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Absolut inte omöjligt, men kräver politisk vilja. Det behövs 10 000 nya poliser i fält och aggresiva åtgärder för att få bort Ghettofieringen, med dansk inspiration.

Danmark har satt ett tak på 30% utomeuropeiska i ett område. Sverige har redan större andel än så. I hela befolkningen. Åtminstone känns det så om man går ut.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kommer säkert att bli kort och koncist : "-Polisen har arresterat en misstänkt för skjutningen utav polisman..., utöver det ger vi inte fler kommentarer för stunden om MGM!"

(skall bli mycket intressant att höra på orden som används)
Sen lägger man locket på, och om ett par månader kommer en liten notis om att den misstänkte har släpps ur häktet eftersom man saknar teknisk bevisning. Polisen kan alltid gripa någon, men beviskraven i svenska domstolar gör det nästan omöjligt att fälla någon för mord. Hur ska man i efterhand kunna bevisa vem som höll i ett eventuellt vapen vid just det tillfället? Det råder en benhård tystnadskultur inom gängen, och om ingen säger något kommer ingen kunna fällas.
Citera
Medlem
Då blev det som vi trodde, GM säger att han blev rädd och mördade en helt främmande person av misstag. Ett sånt misstag är ju något vi alla har råkat göra någon gång...
Då är det väl saft och bullar snart då hos socialen då för den stackars mördaren.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
” Enligt uppgifter är den gripne en 17-åring som tidigare dömts för mordförsök på en person som kopplas till gängkonflikten i Biskopsgården.
17-åringen dömdes för att ha huggit sitt offer med kniv i nacken ombord på en spårvagn.
Offret från spårvagnen satt i onsdags kväll på en bänk i närheten av korsningen där polismannen sköts till döds. När han såg en maskerad man närma sig flydde han, övertygad om att han var måltavla – och då sköts i stället polismannen till döds.”

https://www.expressen.se/gt/polisen-skjutning--mellan-kriminella-han-kom-i-vagen/

De som satt på bänken kanske kände igen mördaren och har berättat för polisen.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
” Enligt uppgifter är den gripne en 17-åring som tidigare dömts för mordförsök på en person som kopplas till gängkonflikten i Biskopsgården.
17-åringen dömdes för att ha huggit sitt offer med kniv i nacken ombord på en spårvagn.
Offret från spårvagnen satt i onsdags kväll på en bänk i närheten av korsningen där polismannen sköts till döds. När han såg en maskerad man närma sig flydde han, övertygad om att han var måltavla – och då sköts i stället polismannen till döds.”

Kan det röra sig om denna?

(FB) Två personer knivskurna på spårvagn i Göteborg, en till sjukhus 2019-11-13

https://samnytt.se/15-arige-ahmed-domd-for-mordforsok-efter-knivhugg-far-lagt-straff/
Citera
Avstängd
Gripen sannorligen misstänkt eller skäligen misstänkt eller bara misstänkt?
Citera
2021-07-02, 15:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Är han under 18 blir det väl "bara" 4 år sluten ungdomsvård.

inlåst 4 år.

Ute 2025 igen, om han är under 18

Snacka om att ha status sen, i gängkretsar.

"Titta. Där är Ahmed. Han som fimpade en polis, du vet! Akta dig för honom."
Citera
2021-07-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Polisen har rört sig på det aktuella området i veckor före attacken mot polismannen.
Alltså har gängen samt klanerna vetat om det här och haft koll på vilka poliser som arbetar i det aktuella området.
Det här är mord och ett bevis på att "jävlas ni med oss kommer vi att jävlas med er"

Jag hoppas ju att det var en avsiktlig attack från mångkulturen mot polisen, eftersom det sannolikt gynnar sunda politiska strömningar, men jag tänker spontant att det mycket väl kan ha varit så att skytten såg fel eller sköt fel.
Citera
2021-07-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Teoretiskt möjligt, men mindre sannolikt. Troligen är den gripne misstänkt för brottet. Annars skulle de nog inte hålla presskonferens så snabbt.

Jag håller med. Det ser även så ut med tanke på laguppställningen på presskonferensen.
Citera
2021-07-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur kan man prioritera det i dagsläget. Vid det här laget borde det tagit hus i helvetet, och man skulle ha jagat och trakasserat alla som man vet är kriminella, och stört verksamheterna tills någon tjallar bara för att bli av med uppmärksamheten. Det känns som om polisen tagit semester trots att det handlar om en av deras egna

Polisen som blev skjuten var ju relativt ny i yrket och dessutom uppvuxen i en annan mindre stad.

De mer "erfarna" poliserna borde ha berättat hur det ser ut, demografin, geografin och attityderna som finns ute i förorterna. Många i förorterna har ett hat inom sig, vissa kan kontrollera detta och andra inte.
Det som jag vill skriva med det är att deras kollega som dog kunde ha undvikits om personen i fråga fick någon intern utbildning hur sociologin ser ut i just förorten.

Om man ska leda ett land med järnhand måste man också förstå att den andra handen ska man också hjälpa människor ur misär och vägleda. Men när har Sverige gjort såhär?

Jag hoppas att man visar något praktexempel av denna GM. I vissa länder skulle man kapa händerna eller arkebusera, men vad är ett rättvist straff egentligen? Men att sitta av tiden för något sådant dåd är inte i min värld.
Om man vill ha anarki i ett samhälle så ska man även vara försiktig med hur man själv utsätter sin familj för fara, många glömmer detta eller att mamma/pappa hjälper till och nu snackar jag inte om klaner eftersom dessa har REGLER. Många smutskastar klanerna, men ärligt talat hur vill ni ha det, om man "kapar huvudet på en orm" så växer det ut flera och jag vet inte exakt vad det fenomenet heter, men man har sett detta runtom i världen.

De som skriver värna om integritet och annat bullshit, men har facebook, instagram, tiktok och annan skit... Snälla sluta vara så vänstervriden till det extrema eftersom man har väldigt mycket frihet i dagsläget och det är inte slutet av 1700-talet vi lever i. Sluta bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in