2021-07-02, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så Lööf accepterade att tala med UK efter att hon varit extremt tydlig med att hon aldrig skulle stödja honom oavsett sakpolitik.
Det är stort!

Nån annan som tror detta är en Monty Python-sketch och förväntar sig se John Cleese dyka upp bakom talmannen när som helst?
Citera
2021-07-02, 13:53
Bannlyst
Moderaterna och Annie Lööf kommer aldrig nånsin börja samarbeta.
Moderaterna kan aldrig backa om kraftigt minskad invandring och Annie Lööf kommer aldrig samarbete med SD lr rösta för en kraftigt minskad invandring.
Citera
2021-07-02, 13:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja, alla till höger om vänsterpartiet lär vara djupt besvikna på UK.
Är detta verkligen det enda han kan åstadkomma.

Lööf står beredd med tennisracketen på centercourten. Men UK har inte ens initiativet att gå upp på den.
Han borde väl iaf försöka.

Det enda han nu åstadkommer är att hindra en minskning av Sovjetiska bostadsköer. Tvärtemot vad hans väljare vill.
Hur tänkte UK här egentligen?

Och i Sovjet-partiet V lär man garva rått över att M hjälper dom att bevara Sovjet-politik.
UK är inte intresserad av att spela. Han har ett alternativ som står enat och är berett att konkret styra bort från det inbördeskrig vi just nu styr mot.
Citera
2021-07-02, 13:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Dock skulle jag säga att man i Sydkorea och Singapore (Och även i de kinesiska ekonomiska frizonerna) fått det väldigt mycket bättre tack vara att man följt de ideerna.

Man kan också beskriva ideologin som att låta kapitalism råda.
Och det är naturligtvis råknäppt för den som strävar efter den ekonomiska stagnation som vänsterpolitik leder till.
Tillväxthatare hatar Liberalism innerligt.
Tänk att du alltid tar nationalistiska stater som goda exempel.
Citera
2021-07-02, 14:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag vet inte de specifika omständigheterna (jag var lite för ung då), men uppenbarligen kunde S behålla makten fram tills det ordinarie valet 1991, där de förlorade.
Situationen var ganska liknande. vänster gick ihop med de borgliga och fällde regerignen påe tt förslag, men Carl Bildt misslyckades med att bilda regering och Carlsson kunde komma tillbaka. Men då var det inte ett misstroendevotum, utan den ekonomiska politiken som fälldes om jag missa rätt.
Citera
2021-07-02, 14:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
UK är inte intresserad av att spela. Han har ett alternativ som står enat och är berett att konkret styra bort från det inbördeskrig vi just nu styr mot.

Annie skiter i detta inbördeskrig och att poliser avrättas. Hon vill ändå ta in 30 miljoner till och fortsätta denna politik som satsminister. Jag skulle inte direkt sörja om någon avrättade henne istället då det skulle rädda så många andra liv.
Citera
2021-07-02, 14:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Finns inget liberalt där.
Hade det funnits hade V omfamnat marknadshyra.

V vill/ville väl ha typ öppna gränser, är inte det liberalt menar du?
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Dock skulle jag säga att man i Sydkorea och Singapore (Och även i de kinesiska ekonomiska frizonerna) fått det väldigt mycket bättre tack vara att man följt de ideerna.

Man kan också beskriva ideologin som att låta kapitalism råda.
Och det är naturligtvis råknäppt för den som strävar efter den ekonomiska stagnation som vänsterpolitik leder till.
Tillväxthatare hatar Liberalism innerligt.
Fast Singapore styrs ju faktiskt av ett slags vänsterparti ändå. Det är nog fel att kalla deras system renodlat nyliberalt.

OT:
Upptäkte till min förvåninga tt jag inte var avstängd, så jag passar på att vädra min åsikt, och det är att moderaterna bör byta ut Kristersson snarast mäöjligt. Han misslyckas ju gång på gång med att bilda regering, trotts att han har betydligt bättre parlamentariska förutsättningar än va Löfven har. Förhandlignar skall inte skötas genom presskonferenser som han tycks tro utan genom förtroliga samtal. Möjligheterna är många för en Kristersson regering - ett klassisk allianssamarbete baserat på hoppande majoriteter, alliansen + miljöpartiet, en moderat minoritetsregering, eller min favorit en stor koallition m+s + kanske något mittenparti.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Annie skiter i detta inbördeskrig och att poliser avrättas. Hon vill ändå ta in 30 miljoner till och fortsätta denna politik som satsminister. Jag skulle inte direkt sörja om någon avrättade henne istället då det skulle rädda så många andra liv.
Vet du, jag skiter i AL. Hon kommer att döda S nu och dödas av V. Vi kan iaktta skådespelet, men de är alla slut.

Det viktiga nu är framtiden, och att reparera Sverige.
Citera
2021-07-02, 14:08
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det här är alltså rödtottens idé:

D.v.s. en koalition där M och S ingår förstås med C som *mittenledare*.
Hon pekar på fakta. Det går att få till 175 mandat bland de 260.

Och C går med på att prata med alla dessa partier.

Det är några andra partier bland de 6 som obstruerar. Dvs som inte kan prata med någon av de andra 5.
Citera
2021-07-02, 14:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
C vill ha mycket invandring, allra helst arbetskraftsinvandring av BILLIG arbetskraft. C vänder sig till företagsägare som vill ha billig arbetskraft.
M KD och SD vill helt stoppa arbetskraftsinvandring av lågavlönad arbetskraft, samt drastiskt minska asylinvandringen.

Detta är den största skillnaden.
M KD SD vill också satsa mer på välfärden än Centern som framför allt vill sänka skatter, framför allt för kapitalägare.

Att döma av de evidens vi har har du helt rätt.

De kallar det tillväxtspolitik, men det är en politik som mest bara gör entreprenörer, icahandlare och fabrikörer rikare. Ja, och så de se som har arbeten inom invandringsindustrin.

Eventuella problem kan man med ett sådant synsätt förvandla till möjligheter.

<Annie> "Jättebra det här, vi kan starta vaktbolag och även bygga nya skyddade bostadsområden. Det kommer att gynna företagsamheten och ge utslag på BNPn."

I botten ligger kanske någon enkel ekonomisk förståelse om skalfördelar och nyttan av att ha en stor marknad, men sådant går förmodligen att skapa utan en ohämmad invandring.
Citera
2021-07-02, 14:10
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Moderaterna och Annie Lööf kommer aldrig nånsin börja samarbeta.
Moderaterna kan aldrig backa om kraftigt minskad invandring och Annie Lööf kommer aldrig samarbete med SD lr rösta för en kraftigt minskad invandring.

Problemet är Annie Lööf. CUF t.ex ser ju gärna att UK släpps fram.
Annie har suttit 10år. När dom torskar valet 2022 lär dom byta partiledare och då är det inte omöjligt de omprövar det beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in