2021-07-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
LasseLiten.

Sprider ingen skit. Bara sånt jag har fakta bakom. Och eftersom hon har skulder så är det inte troligt att hon blev beviljad studielån .
Sen har vi båda helt olika bild av både L och E. Bara acceptera det.
Men nån blåtira har hon aldrig haft vad jag vet.

Hon har/hade studielån eftersom hon studerade på SLU, har du svårt att fatta eller?
Och blåtira hade hon enligt grannarna och E har ringt och skällt ut folk på fyllan m.m. Kan du sprida ut en massa utan grund, då kan väl jag sprida ut sånt som jag har hört?
Om du har fakta, lägg då ut bevisen för det. Jag vet exempelvis att hon pluggade, har försökt att hjälpa henne i skolarbetet, men inte så lätt då man inte är hemma i just det hon läste, Lanskapsingenjör.
Och sen är det också som så att L betalade av på skulderna, så det är inga skulder som var vilande om man säger så. Du vet ingenting om L ju, bara en massa avund från din sida verkar det som.
2021-07-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hon har/hade studielån eftersom hon studerade på SLU, har du svårt att fatta eller?
Och blåtira hade hon enligt grannarna och E har ringt och skällt ut folk på fyllan m.m. Kan du sprida ut en massa utan grund, då kan väl jag sprida ut sånt som jag har hört?
Om du har fakta, lägg då ut bevisen för det. Jag vet exempelvis att hon pluggade, har försökt att hjälpa henne i skolarbetet, men inte så lätt då man inte är hemma i just det hon läste, Lanskapsingenjör.
Och sen är det också som så att L betalade av på skulderna, så det är inga skulder som var vilande om man säger så. Du vet ingenting om L ju, bara en massa avund från din sida verkar det som.
Aha.. Du är en av dom hon umgicks med.. Har hon samma otrevliga spydiga framtoning som dig?
2021-07-02, 10:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
LasseLiten.

Sprider ingen skit. Bara sånt jag har fakta bakom. Och eftersom hon har skulder så är det inte troligt att hon blev beviljad studielån .

Du har inte presenterat några som helst fakta, bara ditt egna personliga skvaller.

Folk med kronoskulder brukar i allmänhet få studielån, jaa, just för att kunna "bättra" sig, någon gång få bättre ekonomi, t.ex.

Och bil och MC, som "presenter" till MGK från BO, som du påstår, MGK står ju INTE som ägare till dessa, så om nu MGK hade tillgång till dessa, så var det mer troligen ett lån, L fick låna bilen. Helt normalt när/om man är i ett förhållande.
2021-07-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Aha.. Du är en av dom hon umgicks med.. Har hon samma otrevliga spydiga framtoning som dig?
Absolut inte, och jag svarar på olika frågor här och försöker försvara en som inte kan svara för sig mot en jäkla massa skitsnack.
2021-07-02, 11:26
Medlem
Citat:
LasseLiten.

Varför accepterar inte du det?
Varför försöker du privatchatta med någon LasseLiten på Flachback forum? Får även h*n att göra det inte schysst mot oss andra, inte ens mot dig själv! Du ger en otrevlig bild av dig själv här. Fast du gör som du vill....
Berätta gärna hur du t.ex. VET att L blev gripen på mordplatsen!
2021-07-02, 11:27
Medlem
Nu hade ju E en egen bil. Och köpte BWN enbart för att hon skulle ha att åka i.
Är det normalt efter att ha känt nån i nån vecka?

Inte i min bekantskapskrets iallafall
Och jag skulle aldrig acceptera nånting sånt- skulle känna mig som nån som utnyttjade en annan person åh det grövsta.
Han hade 4 barn han borde lagt sin tid och sina pengar på istället. Så skulle jag iallafall känt.

Men vi har olika bild av L. Bara acceptera.
2021-07-02, 11:38
Medlem
Jag vet att hon greps i huset - för jag känner dottern till en av hans närmsta grannar. Och dem bevittnade i princip allt som hände efter skottet.

Men det är inget att delge här av respekt för hans anhöriga.
Jag hade stort förtroende för E i skolan och det tar jag med mig som minne. Han var en jätte engagerad lärare.

Hon är en mördare. Jag har inget mer att tillägga.
Så ni får fortsätta spekulera i hennes liv.
Varsågod .
2021-07-02, 12:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Och jag skulle aldrig acceptera nånting sånt- skulle känna mig som nån som utnyttjade en annan person åh det grövsta.
Han hade 4 barn han borde lagt sin tid och sina pengar på istället. Så skulle jag iallafall känt.

Men du drar ju bara förhastade slutsatser. Det låter mer som om han köpte ny bli till sig själv, och hon fick låna den. Om BMW:n är sprillans ny, så var det nog bara en tillfällighet att den kom precis då de träffats, en sprillans ny bil finns liksom inte på "lager", det beställer man flera veckor eller t o m månader innan man kan hämta den!

Jag tror inte att din bekanskapskrets ens har åldern inne för körkort!

Och OM det nu var så att hon "fick" bilen, som någon slags present, så var väl det dumt av honom att ge bort den? Har han inget ansvar över vad han ger bort??

Det kan ju även ha varit en tjänstebil han disponerade i jobbet?

Gå tillbaka till SommarlovsTV:n, badstrand och sommarlovet nu!

Kanske var hans hus ute till försäljning pga värsta skvallergrannarna??

Man börjar ju undra. liksom....
2021-07-02, 12:41
Medlem
MulierFoediuss avatar
EmmeLee...Förstår att Du är arg och besviken, när en viktig person för dig är tagen av daga. Kan inte göra annat än beklaga din sorg. Men vet du, att spy galla över L - utan vidare belägg - är inte rimligt. Vi vet, och tydligen du likaså, i stort sett inget mer än att L har skjutit E. Tiden får utvisa vad som faktiskt skett... Men din okunskap, om att man är kriminell om man har dragit på sig betalningsföreläggande, eller att man inte blir beviljad CSN - basala kunskaper - gör att i alla fall jag tappar än mer förtroende för allt skit du slängt över L's persona.

Att en man väljer att köpa bilar, MC eller vad han nu behagar, till en vuxen kvinna - är hans val. Inget som kvinnan ska skuldbeläggas för, och hon ska absolut inte tvingas att ta ansvar över att han ska lägga denna omsorg på sina barn istället, eller tacka nej till dessa och be om att han lägger dom pengarna på hennes barn istället.... Har mannen inte råd att ge både barnen och kvinnan den omsorgen - då är problemet enbart hans att äga.

Sen ska du veta att det är väldigt många snygga, rika män som köper sex. Handlar inte om att "behöva". Påståenden som dessa gör att jag börjar tro att du är väldigt ung, och för ditt eget bästa så tror jag att du ska sluta läsa i denna tråd. Det kan nog göra mer ont i dig, än nytta. Och detta skrivs i all välmening.

(Jag tog en pause i mitt skrivande, och såg nu när jag postade, att MarieA. redan är på samma spår som jag, så ber om ursäkt att det blir lite upprepning i inläggen )
Senast redigerad av MulierFoedius 2021-07-02 kl. 12:44.
2021-07-02, 12:52
Medlem
Citat:

EmmeLee,

Jag tror inte ett skvatt på att du är en f.d elev till E. Isf har du ett väldigt osunt förhållande till din f.d lärare. Jag tror bestämt att du är ett f.d extremt svartsjukt ex som anser att E borde lagt alla sina pengar på sina barn och f.d istället för att köpa ngt till sig själv eller för den delen njuta av livet. Jag tror att du är så involverad i hans liv genom att hela tiden ha koll på vad han gjort /gör, och det stör dig enormt att han hitta en annan och då hjälpte henne eller kanske sig själv? Är det inte så? Han borde ju enligt dig lagt alla pengar på dom istället??

Är båda motorcyklarna hennes också? Du som vet allt...

Om du inte är en f.d så får du kanske tänka på hur du beter dig för det är absolut inte normalt att en f.d elev är så här involverad och har åsikter om vad läraren skulle lägga sin lön på!

Bilen BMW'n som du skriker dig rent blå i skallen över, den har gått över 20000 mil, den är således ej ny!

Motorcyklarna som E skaffat utan att fråga dig, är heller ej nya.

Att L erkänt mord, det har hon gjort och ingen försvarar det. Förstår du? Jag försvarar det absolut inte. Jag är chockad!! Jag är bedrövad över vad som hänt, så ledsen för hans familj men även hennes. Allt jag vill veta är, -vad hände den där kvällen. Men det kan du inte acceptera, utan kallar mig sexköpare, knarkare m.m, inser du hur vansinnigt illa det är det du gör?

Hon går ej på SLU heller enligt dig, hon har ingen rätt till studielån heller, allt man berättar säger du är lögn, du får kanske söka hjälp för du verkar må hemskt dåligt för att vara en f.d elev.
2021-07-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MulierFoedius
EmmeLee...Förstår att Du är arg och besviken, när en viktig person för dig är tagen av daga. Kan inte göra annat än beklaga din sorg. Men vet du, att spy galla över L - utan vidare belägg - är inte rimligt. Vi vet, och tydligen du likaså, i stort sett inget mer än att L har skjutit E. Tiden får utvisa vad som faktiskt skett... Men din okunskap, om att man är kriminell om man har dragit på sig betalningsföreläggande, eller att man inte blir beviljad CSN - basala kunskaper - gör att i alla fall jag tappar än mer förtroende för allt skit du slängt över L's persona.

Att en man väljer att köpa bilar, MC eller vad han nu behagar, till en vuxen kvinna - är hans val. Inget som kvinnan ska skuldbeläggas för, och hon ska absolut inte tvingas att ta ansvar över att han ska lägga denna omsorg på sina barn istället, eller tacka nej till dessa och be om att han lägger dom pengarna på hennes barn istället.... Har mannen inte råd att ge både barnen och kvinnan den omsorgen - då är problemet enbart hans att äga.

Sen ska du veta att det är väldigt många snygga, rika män som köper sex. Handlar inte om att "behöva". Påståenden som dessa gör att jag börjar tro att du är väldigt ung, och för ditt eget bästa så tror jag att du ska sluta läsa i denna tråd. Det kan nog göra mer ont i dig, än nytta. Och detta skrivs i all välmening.

(Jag tog en pause i mitt skrivande, och såg nu när jag postade, att MarieA. redan är på samma spår som jag, så ber om ursäkt att det blir lite upprepning i inläggen )

Håller med. Mycket bra formulerat.
2021-07-02, 13:11
Medlem
Citat:
Jag vet att hon greps i huset - för jag känner dottern till en av hans närmsta grannar. Och dem bevittnade i princip allt som hände efter skottet.

Men det är inget att delge här av respekt för hans anhöriga.
Jag hade stort förtroende för E i skolan och det tar jag med mig som minne. Han var en jätte engagerad lärare.

Hon är en mördare. Jag har inget mer att tillägga.
Så ni får fortsätta spekulera i hennes liv.
Varsågod .
Lärare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in