Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
För det första så måste du fråga de äldre om de ens vill bli skyddade. Att insistera på att skydda de äldre från sin familj och sina barnbarn är inte att vara god om du frågar mig.
Det handlar inte om att förneka någon pandemi, det handlar om kunna tänka sunt bortom skrämselpropagandan.
Vad jag sett under pandemin är att många äldre träffat sina barnbarn ändå, pandemin till trots. Det är kul att se!
Det finns säkert äldre som inte bryr sig, en del tycker de har levt sina liv och verkar ta det med en klackspark. Jag har inte insisterat på något, alla gör sina egna val i livet. Ja jag har sett dessa som träffar sina barnbarn, grannen till mig hamnade på akuten med en propp i hjärnan av covid19, men överlevde som tur är. Jag tänkte ofta när de hade sina barnbarn här, ööh vet ni inte att det pågår en pandemi?
Vi hade kunnat sköta det mycket bättre och levt i princip som vanligt här hemma om vi stängt gränsen i tid och fortsatt hålla fortet, men viljan och ledarskapet saknades. T.o.m. er älskade krog skulle kunnat haft öppet dygnet runt.