2021-07-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Det är polisen som säger det. Så det kan vara en uniform som man på avstånd inte kan avgöra om det är polis. Dvs ingen reflexmässigt eller polismössa etc
Man måste nog vara nära personen för att se att detär polis.
Polismärken och typiska blå klädseln syns väl tydligt.
Citera
2021-07-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alilzius
Ja du.

Återigen så beskriver du en typiskt rap video. Detta är alltså en standard inom "gangster rap" och jag kan länka dig ett flertal videos med exakt samma teman.
Ja så är det men det förändrar ju inte att någon av dem skulle kunna vara GM.
Citera
2021-07-01, 22:03
Medlem
Helikoptern hänger över boskapsgården nu!
Citera
2021-07-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Den avlidna polisens pappa verkar ju inte så förtjust i invandrare så kanske hans son hade samma tänk och då var hård mot tonåringarna i området och en var instabil nog att hämnas på detta sätt?

Vet inte vad du lyssnat på för intervju. Men den jag lyssnat på så nämner han inte invandrare med ett endaste ord. Däremot ger han en känga till Löfven och hans kamrater som är befogad
Citera
2021-07-01, 22:11
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja så är det men det förändrar ju inte att någon av dem skulle kunna vara GM.

Känns änna lite långsökt.
Citera
2021-07-01, 22:11
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Vem är förtjust i invandrare som mördar, du kanske inte har några problem med det men så tänker nog inte de flesta.

De flesta röstar ju för massimporten så du har nog fel där.
Citera
2021-07-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alilzius
Känns änna lite långsökt.
Det får du gärna tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Du tror alltså istället att en tidning skulle fejka en intervju med den mördades far, i ett så här uppmärksammat fall, där det bara är en tidsfråga innan det avslöjas och tidningen åker dit?

Vad är mest sannolikt? Enligt mig är det mer sannolikt att en reporter med dåligt omdöme ringer upp den sörjande familjen och att pappan då tar tillfället i akt att lufta lite vrede mot de politiker han anser medskyldiga till sonens död.
Vad vill du ha sagt med dina inlägg? Även om hans pappa var en nazist som vill gasa ihjäl alla "icke-arier", förtjänar hans son inte att bli mördad för det. Ingen människa förtjänar att bli mördad för sina politiska åsikter. I varje fall inte enligt mig. Det är handlingar som är det viktiga, inte tankar. Om hans pappa ska ha sagt något rasistiskt efter att hans son precis har blivit mördad, kan du klandra honom? Om jag hade fått reda på att George Floyds pappa sa något rasistiskt om vita efter mordet, hade jag faktiskt haft full förståelse för det. Hans son har just blivit mördad, kom igen. Jag tror inte att människor tänker särskilt förnuftigt efter en sådan händelse.
Citera
Medlem
prominentens avatar
"Verkar inte"....baserat på vad?

Citat:
Den avlidna polisens pappa verkar ju inte så förtjust i invandrare så kanske hans son hade samma tänk och då var hård mot tonåringarna i området och en var instabil nog att hämnas på detta sätt?
Citera
2021-07-01, 22:14
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Känner du honom?
Citera
2021-07-01, 22:14
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talisten
Det talas ju åter om att militären ska kunna bistå polisen. Detta skulle ju kunna vara händelsen som får praxis att ändras igen efter Ådalen.

Det är på Flashback och möjligen andra sociala medier det talas om att sätta in militär. I den riktiga världen, utanför alla pojkrum, finns det inte en chans att det kommer att hända.
Citera
2021-07-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det kan ju hända att gärningsmannen fick panik när han plötsligt såg en polisman dyka upp framför honom när han höll i ett vapen. Han vet ju att poliser beväpnade, så han ville vara den som sköt först.

Kanske inte ett helt rationellt val, det hade kanske varit bättre att bara lägga ned vapnet, men han hade ju inte heller så många sekunder på sig att fatta ett beslut vad han ska göra. Är han en ung tonåring, med låg IQ och tar droger emellanåt, så kanske inte hjärnan funkar riktigt som den borde.
Hur har Expressen fått "enligt uppgifter från utredningen"? I detta tidiga skede, vem är källan, någon från polisen?
Tidigare uppgifter var att poliserna stod och talade med folk på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in