Citat:
Ursprungligen postat av
Miffopolisen
Du tror alltså istället att en tidning skulle fejka en intervju med den mördades far, i ett så här uppmärksammat fall, där det bara är en tidsfråga innan det avslöjas och tidningen åker dit?
Vad är mest sannolikt? Enligt mig är det mer sannolikt att en reporter med dåligt omdöme ringer upp den sörjande familjen och att pappan då tar tillfället i akt att lufta lite vrede mot de politiker han anser medskyldiga till sonens död.
Vad vill du ha sagt med dina inlägg? Även om hans pappa var en nazist som vill gasa ihjäl alla "icke-arier", förtjänar hans son inte att bli mördad för det. Ingen människa förtjänar att bli mördad för sina politiska åsikter. I varje fall inte enligt mig. Det är handlingar som är det viktiga, inte tankar. Om hans pappa ska ha sagt något rasistiskt efter att hans son precis har blivit mördad, kan du klandra honom? Om jag hade fått reda på att George Floyds pappa sa något rasistiskt om vita efter mordet, hade jag faktiskt haft full förståelse för det. Hans son har just blivit mördad, kom igen. Jag tror inte att människor tänker särskilt förnuftigt efter en sådan händelse.