2021-07-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Men tog samtidigt ansvar för Sveriges regering och fick igenom mycket av Centerns politik.

Betyder inte att man tagit ansvar för Sverige!
Bara att C hotade sig igenom ett avtal!
Vad blev bättre??
Citera
2021-07-01, 21:13
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Han kommer inte bränna 4 omröstningar på direkten även om Löfven och Kristersson säger att de inte kan bilda regering. Han kommer söla tills juli är över. Egentligen borde extra val utlysts nu så att ett val skulle kunna hållas i september. Nu blir det slutet av oktober istället.

Är väl bara bra de går över juli, då får de jävlarna ingen semester i sommar och vi klarar oss tbh bättre med en övergångsregering.
Citera
2021-07-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Och? Ska han inte pröva någon statsministerkandidat överhuvudtaget om både Löfven och Kristersson lämnar återbud? Prövar han inte någon så kommer vi sitta fast i ett limbo på bra jävla tag. För sanningen är att extra val är det enda alternativet och då måste 4 prövningar röstas ner.

Dessutom ska det enligt regeringsformen ske skyndsamt med att pröva statsministerkandidater skarpt.

Det har dragits flera ggr i tråden :-) men det han gör då är ju bara att dra igenom 4 omröstningar som en formalitet så snabbt det går och sen är det klart för extraval.
Nu kommer ju inte det behöva hända eftersom Löfven med 99% sannolikhet röstas igenom kommande veckan.
Citera
2021-07-01, 21:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker han gjorde det genom att inte ta kontakt med Lööf och genom att tala om att han vägrar att trixa och låtsas som att mandat inte finns. Han sa ju att han endast tänker tala med de som kan tala med alla partier. Han talade inte med C, go figure.

Det är ju därför Lööf nu desperat matar ut tweets och försöker spinna detta. Hon är utestängd från sin egentliga intressegemenskap och får nu finna sig i att framöver hänga med kommunisterna. Fällan slog äntligen igen bakom henne. Hon är inte önskvärd.

Även hon kan ju se vad som ligger framför henne, höstens ensamma ökenvandring där hon ska utpressa och bekriga sina "samarbetspartners" så att de gör som hon säger. Hur kul är det, jämför med att ingå i ett gäng med folk som man verkligen pratar samma språk som.

Och även hon ser ju hur situationen ser ut inför 2022. Nu kom ett tydligt besked från Kristersson att man går till val 2022 med SD, KD och L. För det var ju vad dagens besked innebar. Vad ska Lööf göra? Hon kan inte backa I SD-frågan. Ska hon gå till val ensam? Med kommunisterna?

Hon är rökt.
Det fetade;
Så är även S, Mp och V eftersom de är dömda att fortsätta strida med rödskrikan i instabila konstellationer.
Citera
2021-07-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Blåst sina väljare? Njae, jag tror inte en stor andel av C's väljare faktisk inte uppfattar det så. C har i mina ögon tre-och-ett-halvt ben att stå på.
1. Man skall vara emot SD och på så sätt attrahera Woke-sympatisörer.
2, C är så där skönt marknadsliberala och den unga friska fläkten Emil Källström känns som en perfekt role-model för "Generation Handels".
3. en av C's usp är Annie Lööf. Helt enkelt det att Annie Lööf arbetar med att vara just Annie Lööf.

Det halva benet delas mellan det att de pratar en del om miljö och dels med några landsbygdsfrågor. För mig verkar de (landsbygdsfrågorna) mest vara en chimär - det enda jag uppfatta är att det tydligen kommer lösa bostadskrisen bara man får bygga än mer strandnära i glesbygdskommunerna.

Så, nej. Jag tror inte C-väljarna känner sig blåsta.

edit: formatering.

Emil Källström har lämnat politiken så den sköna marknadsliberalen finns inte kvar i Centern.
Citera
2021-07-01, 21:21
Medlem
juholt69s avatar
Jahaja borgare. Är findrickat åter instoppat i hyllan? Blev visst så att ni tog ut segern i förskott IGEN. Jag sa ju till er att ni skulle bli besvikna, men ni lär er aldrig. Stefan Löfven är helt sanslöst skicklig. Tror att han är den slugaste genom tiderna. Det har funnits många många stora profiler inom Socialdemokratin, men tror han är större än Erlander redan.

Dags att ta helg, sen blir det nog att se voteringen live i nästa vecka med lite gott!
Citera
2021-07-01, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Jahaja borgare. Är findrickat åter instoppat i hyllan? Blev visst så att ni tog ut segern i förskott IGEN. Jag sa ju till er att ni skulle bli besvikna, men ni lär er aldrig. Stefan Löfven är helt sanslöst skicklig. Tror att han är den slugaste genom tiderna. Det har funnits många många stora profiler inom Socialdemokratin, men tror han är större än Erlander redan.

Dags att ta helg, sen blir det nog att se voteringen live i nästa vecka med lite gott!
Du sa ju att Löfven skulle vinna misstroendeomröstningen. Så blev det inte.
Citera
2021-07-01, 21:27
Medlem
staticages avatar
Talmannen är ensamt ansvarig för skiten genom att låta de mest olämpliga få fortsätta härja sönder landet.

Allt för att hålla SD borta

Enda partiet med en politik för att minska de problem vi har i Sverige. Kriminaliteten och invandringen de båda går mer eller mindre hand i hand.

Vad vill dom andra???

Hålla SD borta från inflytande.

Vikken krutdurk till vansinne.
Citera
2021-07-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det fetade;
Så är även S, Mp och V eftersom de är dömda att fortsätta strida med rödskrikan i instabila konstellationer.

Annie har troligen gjort sitt nu!
Varför rösta på en lögnare och nån som ändå inte vill Sveriges bästa...

Handlar bara om att hon njuter av makt! Stureplan har gett henne det!
Citera
2021-07-01, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Emil Källström har lämnat politiken så den sköna marknadsliberalen finns inte kvar i Centern.
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.
Citera
2021-07-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det fetade;

Du har missat att rödskrians mål att att lägga S och M vid sina knän. Ser ut att gå lite sådär just nu men jag har inte direkt stort förtroende för Uffe.
Citera
2021-07-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69

Du har rätt att Löfven är en lurig paktmakare och jag har precis som du hela tiden trott att han skulle komma tillbaka som statsminister utan extraval, med reservation för 10% chans att Annie blir statsminister, gud förbjude!
Men du missar en sak, en mycket viktig sak vad väljarna tycker.
Det är väl ingen större överdrift att marknadshyror, nedmonterad anställningstrygghet och höjd pensionsålder inte är S väljarnas favoritreformer precis.
Att Steffe gick i säng med Annie var ett katastrofalt beslut för Socialdemokratin.
Nu när det snart är legitimt att rösta på SD, så framstår det som obegripligt att att bryta sina egna vallöften och börja bedriva högerpolitik för att stoppa SD.
Nooshi Dadgostar och V kommer nog upp runt 10-14% i valet 2022, flertalet av dom rösterna kommer från svikna fd S väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in