2021-07-01, 20:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vem är den andra personen som sköts? Skadeläget?

Det var bara en person som sköts dvs polisen. De tidiga uppgifterna om två personer var ett misstag.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Det är inte utanför ditt fönster som en polis blir mördad och inte din granne som får en handgranat inslängd i sin lägenhet, dom som bor där avskyr det här mer än dig.
Det VAR utanför ditt fönster det hände.

Att man inte vill skvallra förstår jag, men det finns många sätt att få information till myndigheter. Det du säger är snarare att man skyddar de sina.
Citera
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STOVELTRAMP
Man får hoppas att den mördade polisen är invandrad och del av en stor släkt eller klan med rejält våldskapital, så att rättvisa skipas. Svenskt polis är inte kapabel till det.

Ifall du läser lite så är det en 30 årig svensk polis.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesi007
Detta är så hemskt, sambon gravid, han hade knappt jobbat 1år inom poliskåren
Fruktansvärt och fel.
Citera
2021-07-01, 20:18
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det enda jag vet är att det rör sig om en förlupen kula.

Jaha, du VET det? Trots att ingen är gripen så VET du detta. Hoppas alla läser dig och ser vilken clown du är.
Citera
Medlem
Om GM medvetet dödat polisen eller om det var ett stort misstag låter jag vara osagt då jag/vi omöjligen kan veta, dock vet jag om att det är ett stort No go, nästan en synd, att döda poliser bland förortsungar/kriminella/gäng. Det är nästan en lika stor synd som golning och är bara bad för business.

När/om poliser beskjuts så är det oftast i en vinna/försvinna situation där polisen står i vägen för de kriminellas frihet och förövarna är "tvungna" att skjuta sig fri. Åka fast eller bli skjuten, eller skjuta och rymma, ungefär så. Har verkligen svårt att se varför någon skulle få för sig att avrätta en polis bara sådär. Att polisen varit strängare och satt ner foten mot Biskopsgården är inte anledning nog i min bok.

Men om det var ett misstag så är det lika flummigt. Varför skulle GM skjuta någon som bara stod och pratade och inte uppvisade något som helst hot?

Mycket tragisk och konstig händelse.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det enda jag vet är att det rör sig om en förlupen kula.
Förklara gärna hur du vet det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Poliserna kommer hitta den skyldige , dom har lagt STORA resurser nu på detta.
Detta kommer få kosta vad det vill , bara dom hitta den skyldiga.

Resurser behöver inte betyda ett skit, Lex Palme?

Utredningen av ett mord på en obetydlig knegare kommer såklart inte få kosta hur mycket som helst så det gäller nog att man får fram något användbart väldigt snart, smida medans järnet är varmt sas.

Vi får väl hoppas att man gör annat än att markera sin närvaro när man nagelfar kända gängkriminella tex..
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Min "fakta" kommer från dokumentärserien First 48 hours där man följer amerikansk polis i mordutredningar. De säger att chansen att hitta mördaren drastiskt minskar efter 48 h.

Så är det, därför arbetar polisen intensivt nu.
Citera
2021-07-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst var han en medveten måltavla - om denna information i Expressen stämmer:

Däremot om den mörkhyade gärningsmannen fattade att det var en polis han sköt, det vet man inte riktigt ännu.

Men själv tycker jag att det känns ganska osannolikt att man inte kan skilja en uniformerad polis från en civil person. Det låter väldigt konstigt tycker jag.

Möjligtvis kan det ske om det är väldigt mörkt och man har en låg IQ. Kanske i kombination med någon drog, som gör att hjärnan funkar ännu sämre.

Eller så fick han inte tag på sina tilltänkta offer och hade ett enormt polishat och va helt inställd på att döda, slängt i sig mycket piller för det ursprungliga uppdraget och bara.
"Skitsamma, jag klipper snuten som sabbade mina mordplaner istället."

Richard Kuklinski, (iceman) verkade njuta ganska mycket av att döda.
Är det en liknande personlighetstyp så kvittade nog och det fick duga för stunden med en polis istället ungefär.
Citera
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Någon kommer kyssa hejdå till solljuset eftersom livstidsfängelse väntar inom en kort framtid. Det finns inte en chans att detta inte kommer att lösas.

Livstid brukar väl delas ut när det är frågan om mer än ett mord? Eller om det är försvårande omständigheter som tex en styckad kropp efter ett mord. Eller att det kunnat bevisats att personen har blivit plågad till döds. Tror inte det blir livstid, det blir sannolikt 18år om personen är minst 21år.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STOVELTRAMP
Man får hoppas att den mördade polisen är invandrad och del av en stor släkt eller klan med rejält våldskapital, så att rättvisa skipas. Svenskt polis är inte kapabel till det.
Svensk polis är kapabel att klara det här.
Dom behöver bara få lite mer befogenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in