2021-07-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det går inte.

Om det var så skulle inte Nooshi twittra som hon gör. Hon skulle förlora allt det hon tjänade på att fälla Löfven.

? Nä, hon krävde bara att punkt 44 skulle tas bort!

Check, klart!
Nu vill hon bugetförhandla, kommer inte hända!
Så utanför var stuga ligger en matta med ett V på!?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Märkligt att V inte ställer något krav på höstbudgeten.

Du kanske inte har all information angående vänsterpartiets position. Här är ett dagsfärskt tweet från kamrat Nooshi Dadgostar:

"Om Vänsterpartiets mandat krävs för en budget kräver det självklart förhandling med oss. Det är uteslutet för Vänsterpartiet att rösta på en budget vi inte har förhandlat."
https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1410630227068428290
Citera
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nu pågår en löjlig pajkastning mellan dem som "tror sig styra' Sverige fram till valet 2022.

Finns inte så många alternativ, V lägger sig. Annie får vara med o rösta igenom en budget!
Vid nästa val är C ganska små!!

Finns väl ingen Politiker som blåst sina väljare så extremt som hon gjort?

Blåst sina väljare? Njae, jag tror inte en stor andel av C's väljare faktisk inte uppfattar det så. C har i mina ögon tre-och-ett-halvt ben att stå på.
1. Man skall vara emot SD och på så sätt attrahera Woke-sympatisörer.
2, C är så där skönt marknadsliberala och den unga friska fläkten Emil Källström känns som en perfekt role-model för "Generation Handels".
3. en av C's usp är Annie Lööf. Helt enkelt det att Annie Lööf arbetar med att vara just Annie Lööf.

Det halva benet delas mellan det att de pratar en del om miljö och dels med några landsbygdsfrågor. För mig verkar de (landsbygdsfrågorna) mest vara en chimär - det enda jag uppfatta är att det tydligen kommer lösa bostadskrisen bara man får bygga än mer strandnära i glesbygdskommunerna.

Så, nej. Jag tror inte C-väljarna känner sig blåsta.

edit: formatering.
Senast redigerad av beer-goggles 2021-07-01 kl. 19:44.
Citera
2021-07-01, 19:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Frågan som Annie Lööf inte kommer att kunna ducka för i nästa valrörelse är vad Centerpartiet ska göra om V’s mandat krävs för att få igenom en budget. D.v.s om M+KD+L+SD blir större än S+Mp+C men mindre än S+Mp+C+V.

Centern går mot en ökenvandring och kommer på sikt att försvinna. De har ju gjort sig omöjliga inom båda de politiska blocken genom sin vägran att förhandla med partier som de inte gillar.
Citera
2021-07-01, 19:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du kanske inte har all information angående vänsterpartiets position. Här är ett dagsfärskt tweet från kamrat Nooshi Dadgostar:

"Om Vänsterpartiets mandat krävs för en budget kräver det självklart förhandling med oss. Det är uteslutet för Vänsterpartiet att rösta på en budget vi inte har förhandlat."
https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1410630227068428290

Jag skiter i vad du, råkommunist, länkar till. Glöm att jag läser din jävla propaganda.
Citera
2021-07-01, 19:44
Medlem
Citat:
Märkligt att V inte ställer något krav på höstbudgeten. Varför finns man ens till som parti om man inte utövar all den makt deras mandat givit dem? Ja, bra att V röstade för SD:s misstroendeförklaring, ingen annan hade väckt den angående "fri hyressättning i nyproduktion", men vad är "Endgame"?

Om V vore lite smarta så la de fram sina krav nu! Då kunde C ta ställning till det! Alltså i sakfrågor!

Dessa partier förlorar väljare på att leka i sandlådan!!
Citera
2021-07-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kristersson har använt tiden till att prata med sitt potentiella regeringsunderlag, och att vänta ut hur vildar och andra skulle ställa sig. Jag tycker tiden är helt rätt använd. Han vill inte bli hållen gisslan av Lööf, som ska ställa krav på vilka han får prata med. Kristersson vill ha ett regeringsunderlag där alla talar med varann och har respekt för varann, annars får det vara. Det här är det naturliga sättet att regera.

Eftersom Lööf inte klarar av att respektera och tala med alla så platsar hon inte i Kristerssons regeringsunderlag. Hon skulle bara ställa till det och så splittring och oro bland samarbetspartners. Därför tillfrågas hon inte.

Jo men hur efterbliven är inte teddydvärgen Kristersson om han inte förstår att sossarna nu kommer att utmåla honom som ointresserad av att regera. Dåliga rådgivare måste han också ha eftersom de inte lyckats få honom att åtminstone ge mediebilden av att gå Annie till mötes på alla sätt. Erbjuda henne det ena och det andra. Nu framstår det som att Uffe inte vill anstränga sig och inte heller vara statsminister. Och ibland undrar man. Det var likadant efter valet. Han väntar väl kanske på en ambassadtjänst som belöning?

/Johan
Citera
2021-07-01, 19:45
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
Ska detta gälla endast nyproducerade hyresrätter?

Till att börja med, som ett första steg mot en helt avreglerad bostadsmarknad.
Citera
2021-07-01, 19:45
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Jag skiter i vad du, råkommunist, länkar till. Glöm att jag läser din jävla propaganda.

Det är förstås din sak om du vill ta del av fakta.
Citera
2021-07-01, 19:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Om V vore lite smarta så la de fram sina krav nu! Då kunde C ta ställning till det! Alltså i sakfrågor!

Dessa partier förlorar väljare på att leka i sandlådan!!

Det är precis det jag skrev för ett par timmar sedan. V smider inte medans järnet är varmt. Det kommer att visa sig i opinionen om ett par veckor/månader.
Citera
2021-07-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Blåst sina väljare? Njae, jag tror inte en stor andel av C's väljare faktisk inte uppfattar det så. C har i mina ögon tre-och-ett-halvt ben att stå på.
1. Man skall vara emot SD och på så sätt attrahera Woke-sympatisörer.
2, C är så där skönt marknadsliberala och den unga friska fläkten Emil Källström känns som en perfekt role-model för "Generation Handels".
3. en av C's usp är Annie Lööf. Helt enkelt det att Annie Lööf arbetar med att vara just Annie Lööf.

Det halva benet delas mellan det att de pratar en del om miljö och dels med några landsbygdsfrågor. För mig verkar de (landsbygdsfrågorna) mest vara en chimär - det enda jag uppfatta är att det tydligen kommer lösa bostadskrisen bara man får bygga än mer strandnära i glesbygdskommunerna.

Så, nej. Jag tror inte C-väljarna känner sig blåsta.

edit: formatering.

Så mkt text att det lät mest som skitsnack.
När sa AL någonsin inför valet 2018 att hon skulle stötta Röfven?

En röst på C var en röst på borgerlig regering!
Tala om att svänga och lura dem som röstade C..
Citera
2021-07-01, 19:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
? Nä, hon krävde bara att punkt 44 skulle tas bort!

Check, klart!
Nu vill hon bugetförhandla, kommer inte hända!
Så utanför var stuga ligger en matta med ett V på!?

Hennes ord finns i tråden och i dem vill hon ha inflytande över budgeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in