2021-07-01, 19:29
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonforhud
Videofilmer på ett offer där man kan se tjänstemän utföra sitt arbete är olagligt att sprida.
Helt felaktigt.

https://lawline.se/answers/ar-det-tillatet-att-filma-polisen-pa-allman-plats
Citera
2021-07-01, 19:29
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Okej, här kommer min tidiga spekulation som jag tror starkt på.

Jag ser två alternativ här men båda hänger ihop med varandra.
I mina ögon tyder allt på att målet för skotten i själva verket var småkidsen från Södra.
Det är en konflikt som har fortsatt i år av dom yngre, flera somalier från Norra har blivit beskjutna samt knivade. Några skott har även avlossats mot kidsen i södra.

Det som talar för att det är från Norra är just att han tydligen är mörkhyad (lågoddsare) vilket dom flesta i Norra är. Och att platsen var just där Södras kids hänger.

Dessa grabbar rör sig därmed inte öppet, är väldigt försikiga.

Alternativ 1.
Kidsen som polisen (som blev skjuten) pratade med var dom egentliga måltavlorna.
Troligt att skytten och måltavlorna kollade mot varandra medans polisen var vänd med ryggen till mot skytten och även han kollade mot kidsen, som han pratade med. Därav nackskottet (?).
Han misstogs helt enkelt för att vara en utav dom, särskilt då han var på moped, vilket dessa kids åker med dagligen. Han blev skjuten i nacken, kidsen och skytten sprang från platsen.
Kvar var en blödande polis kämpandes för sitt liv.

Alternativ 2.
Polisen upptäckte att det kom en maskerad med vapen, som först inte märkte polisen.
Polisen kom antingen springandes mot skytten, vilket är hans jobb att stoppa honom, eller med mopeden.
Somaliern fick panik, agerade som en sann somalier och sköt av några skott och träffade då polisen.
Sedan flydde han.

Men att det skulle vara ett planerat ord på en polis kan ni nog fetglömma.
Alla kriminella inser vad som väntar dom, kolla bara Arklöv som aldrig kommer komma ut samt troligen fick daglig stryk av poliser efter mordet.
Samt att man vet att ens gäng kommer bli punktmarkerade tills alla är bakom lås och bom.

Jag tror dock mest på alternativ 1. Det kommer nog inte dröja länge tills vi får bild och namn på misstänkta somaliern. Tror polisen har stenkoll på vem det är, bara inte vart han är.
Att dom säger att dom inte har någon misstänkt är gamla taktiken för att få skytten att slappna av och känna att han inte är jagad personligen.
Din teori låter inte helt galen. Det skulle också förklara varför polisen gått ut och sagt att han "kan ha hamnat i skottgluggen mellan gängen".
Citera
2021-07-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yam1929
Finns det någon här som vet vem polismannen är?

Driver du nu eller??

Eller menar du om det finns någon som Känner BO privat?
Citera
2021-07-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Än så länge vet vi ingenting, så det är en möjlighet av flera att det var så.

Det är ett jävla överslätande av mordet. Det är vad det är.
Citera
2021-07-01, 19:32
Bannlyst
– Polis är det enda jag vill bli. Jag är beredd att satsa till hundra procent.

https://www.expressen.se/gt/han-dromde-om--att-bli-polisman

Hans satsning till hundra procent ingick även sitt eget liv. Respekt säger jag.
Citera
2021-07-01, 19:32
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Det är ett jävla överslätande av mordet. Det är vad det är.
Det är vad som pågår nu, i media, politiken och hos polisledningen som inte vill skapa en "situation" mitt under pågående politisk kris.

Man slätar över. Allting kommer skrivas av som "ett misstag" inom en dag eller två.
Citera
2021-07-01, 19:33
Medlem
sneervs avatar
Finns det bara den där filmen med dålig kvalitet ute på det hela? Eller finns det fler?
Citera
2021-07-01, 19:34
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
https://www.expressen.se/gt/han-dromde-om--att-bli-polisman/
Ja, för två år innan sänkte dels krav en på allmänbildning och tog bort spärrtiden på folk att söka igen om de fått avslag

Är det nån som vet när han anmälde Polishögskolan till DO?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Trams och vem bryr sig?

Om någon hade filmat en närstående som fick hjärt lungräddning och senare dog så skulle jag personligen inte gilla det.

Men som tur har vi andra som tänker litet steg längre än du, så vi har en sån lag på plats som förbjuder det ☺️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Är det bekräftat att det är en zoomalier som ligger bakom detta?

Nej, det finns inga bekräftade uppgifter på nåt som gäller GM.
Citera
2021-07-01, 19:35
Medlem
Daniel_s85s avatar
Funna patronhylsor skickade till Linköping. Hoppas på att finna DNA redan ikväll. Fortsättning följer....
Citera
2021-07-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Stämmer det verkligen att uniformerad polis patrullerar på moped i Sverige?

Ja. Finns ett reportage från några månader sedan om det.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/moppepoliser-ska-stavja-ungdomsstoket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in