2021-07-01, 19:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Varför skulle dom vilja att filmer sprids om dom kan försvåra utredningen?
Det är inte vårt ansvar att hjälpa deras utredning. Det ÄR vår frihet att ta filmer ute i offentlig miljö. Så länge folk inte kan identifieras så ser jag inte problemet med det.

Och det är bättre än alternativet - att vi inte tillåts fotografera vad myndigheterna gör ute i verkliga livet. Burr ..

Men; de som sprider dessa filmer borde ha lite samvete och tvätta dom lite. Inga porbilder, som man förr sa om P. Se till att oskyldiga inte kan identifieras, och kör på.
Citera
2021-07-01, 19:25
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Okej, här kommer min tidiga spekulation som jag tror starkt på.

Jag ser två alternativ här men båda hänger ihop med varandra.
I mina ögon tyder allt på att målet för skotten i själva verket var småkidsen från Södra.
Det är en konflikt som har fortsatt i år av dom yngre, flera somalier från Norra har blivit beskjutna samt knivade. Några skott har även avlossats mot kidsen i södra.

Det som talar för att det är från Norra är just att han tydligen är mörkhyad (lågoddsare) vilket dom flesta i Norra är. Och att platsen var just där Södras kids hänger.

Dessa grabbar rör sig därmed inte öppet, är väldigt försikiga.

Alternativ 1.
Kidsen som polisen (som blev skjuten) pratade med var dom egentliga måltavlorna.
Troligt att skytten och måltavlorna kollade mot varandra medans polisen var vänd med ryggen till mot skytten och även han kollade mot kidsen, som han pratade med. Därav nackskottet (?).
Han misstogs helt enkelt för att vara en utav dom, särskilt då han var på moped, vilket dessa kids åker med dagligen. Han blev skjuten i nacken, kidsen och skytten sprang från platsen.
Kvar var en blödande polis kämpandes för sitt liv.

Alternativ 2.
Polisen upptäckte att det kom en maskerad med vapen, som först inte märkte polisen.
Polisen kom antingen springandes mot skytten, vilket är hans jobb att stoppa honom, eller med mopeden.
Somaliern fick panik, agerade som en sann somalier och sköt av några skott och träffade då polisen.
Sedan flydde han.

Men att det skulle vara ett planerat ord på en polis kan ni nog fetglömma.
Alla kriminella inser vad som väntar dom, kolla bara Arklöv som aldrig kommer komma ut samt troligen fick daglig stryk av poliser efter mordet.
Samt att man vet att ens gäng kommer bli punktmarkerade tills alla är bakom lås och bom.

Jag tror dock mest på alternativ 1. Det kommer nog inte dröja länge tills vi får bild och namn på misstänkta somaliern. Tror polisen har stenkoll på vem det är, bara inte vart han är.
Att dom säger att dom inte har någon misstänkt är gamla taktiken för att få skytten att slappna av och känna att han inte är jagad personligen.
Bra teori men glöm inte att Arklöv begick mordet under 90-tslet typ, på den tiden fick busungarna stryk nuförtiden tror jag inte att ett polismord blir livstid i den bemärkelsen. Poliserna som är i tjänst nu har inte den kapaciteten att slå GM i magen när de åker hiss.
Citera
2021-07-01, 19:26
Medlem
Washemos avatar
Hörde innan, av en ansluten kille, att det kan ha rört sig om en rivaliserande klan som mött motstånd i sina expansionsplaner mot biskopsgården, och detta är ett sätt att sabotera och göra deras fiender svagare, genom att stänga ner kriminell verksamhet via att öka mängden svinförbannade poliser i deras område med 120.000%. Och på det sättet var det lyckat.

En lönnmördade skickad ifrån östra sidan. Målet var en väktare, journalist eller polis. Gängkrig via proxy.

Samma taktik som mexikanska karteller använt sig av, med framgång.

Ser vi ett polismord till inom två månader runtomkring biskopsgården så vet du, det är ingen slump.

Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Okej, här kommer min tidiga spekulation som jag tror starkt på.
Jag ser två alternativ här men båda hänger ihop med varandra.
I mina ögon tyder allt på att målet för skotten i själva verket var småkidsen från Södra.
Det är en konflikt som har fortsatt i år av dom yngre, flera somalier från Norra har blivit beskjutna samt knivade. Några skott har även avlossats mot kidsen i södra.
Det som talar för att det är från Norra är just att han tydligen är mörkhyad (lågoddsare) vilket dom flesta i Norra är. Och att platsen var just där Södras kids hänger.
Dessa grabbar rör sig därmed inte öppet, är väldigt försikiga.
Alternativ 1.
Kidsen som polisen (som blev skjuten) pratade med var dom egentliga måltavlorna.
Troligt att skytten och måltavlorna kollade mot varandra medans polisen var vänd med ryggen till mot skytten och även han kollade mot kidsen, som han pratade med. Därav nackskottet (?).
Han misstogs helt enkelt för att vara en utav dom, särskilt då han var på moped, vilket dessa kids åker med dagligen. Han blev skjuten i nacken, kidsen och skytten sprang från platsen.
Kvar var en blödande polis kämpandes för sitt liv.

Alternativ 2.
Polisen upptäckte att det kom en maskerad med vapen, som först inte märkte polisen.
Polisen kom antingen springandes mot skytten, vilket är hans jobb att stoppa honom, eller med mopeden.
Somaliern fick panik, agerade som en sann somalier och sköt av några skott och träffade då polisen.
Sedan flydde han.

Men att det skulle vara ett planerat ord på en polis kan ni nog fetglömma.
Alla kriminella inser vad som väntar dom, kolla bara Arklöv som aldrig kommer komma ut samt troligen fick daglig stryk av poliser efter mordet.
Samt att man vet att ens gäng kommer bli punktmarkerade tills alla är bakom lås och bom.

Jag tror dock mest på alternativ 1. Det kommer nog inte dröja länge tills vi får bild och namn på misstänkta somaliern. Tror polisen har stenkoll på vem det är, bara inte vart han är.
Att dom säger att dom inte har någon misstänkt är gamla taktiken för att få skytten att slappna av och känna att han inte är jagad personligen.
Statistiken för polismord är solklar
75% i samband med gripanden, två sprang iväg från poliserna precis innan
25% av våldsdyrkare, ofta påverkade erfarna kriminella
Så det är alternativet 75%, man uppfattade att någon kunde gripas
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Videofilmer av publikt betalade tjänstemän i deras yrkesroller är aldrig kränkande - speciellt inte om personerna på filmen inte kan identifieras. Jag vet inte riktigt vad du fiskar i nu, men jag föredrar ett samhället som inte döljer saker utan tillåter dom visas.

Om det gör mig till en foliehatt, så köper jag det.

När vad som skett måste döljas är det aldrig nåt bra. Och, som sagt, om deltagande icke-publikt anställda personer inte kan identifieras -- vafan är det du gnäller om?

Videofilmer på ett offer där man kan se tjänstemän utföra sitt arbete är olagligt att sprida.
Citera
2021-07-01, 19:27
Medlem
Finns det någon här som vet vem polismannen är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danialves
Ja, så då är det väl inte så jävla konstigt om poliser inte har sitt riktiga namn på Facebook, som du innan försökte göra nån slags poäng av att han inte hade?
Jag tyckte jag gav klara exempel på ej önskvärda beteenden hos en polis(tjuvsmällar, överaggressivitet) som kan föda en attityd hos personer som är föremål för deras tjänsteutövning. Det går åt båda håll.

Andas, det är fortfarande inget mer än vilda teorier. Men jag har säkert rätt nu när jag tänker efter. 100%.
Citera
Medlem
Är det bekräftat att det är en zoomalier som ligger bakom detta?
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Perlenberg: Göteborg är terrorns kornbod

https://www.expressen.se/gt/ledare/csaba-perlenberg/perlenberg-goteborg-ar-terrorns-kornbod/

Slogs inte den före detta polisen i Mali?
Är inte Mali fullt utav såna här terrorist celler?
Citera
2021-07-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razvedchik
Varför ska GM till Arlanda när du kan ta flyget från Landvetter eller färjan till England och försvinna.
Det går inga färjor till England härifrån.
Citera
Medlem
Jag var precis på sommarvädersgatan där som gjort av spärrning och en av personerna som stod där frågade om dom hittat något. Och fortsätter att dom hittat en person där vid typ 10 tiden imorse. Är det något nån hört nåt om? Detta är inget jag läst om än i tidningarna än.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Så enligt polisens teori nu så var den här Andreas på fel plats vid fel tillfälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in