2021-07-01, 18:26
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Varför skulle Löfven ens ge Dadgostar ett finger när Lööf kommer att förbjuda honom att göra det?

Under helgen kommer Löfven och Lööf att snickra ihop en RÖK (rödgrön överenskommelse) och i den kommer det som första punkt att stå att V inte ska ha något inflytande.

Varför? Därför att detta är politik och det finns intresse av kompromisser. Det var inte Centerpartiet som i januariavtalet krävde att det skulle skrivas in att Vänsterpartiet inte skulle ha någopt inflytande, utan Liberalerna.

Du kan nog glömma den här fantasin du bär på.
Citera
2021-07-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Frågan är om talmannen kommer ge henne något sonderingsuppdrag. Jag hoppas inte. Som du säger är ingen intresserad av att spela andrafiol till Annie Lööf. Dock lär hon spinna ett sådant försök till max och få det att se ut som att hon offrat så mycket och försökt när resterande partier i riksdagen egentligen bara skrattar. Blir viktigt för, främst högern, att påtala hur absurt det skulle vara.

Minns jag fel eller fick inte Lööf det som tredje försök förra gången? Jag kanske minns fel.

Nä! Hon fick det..
https://www.expressen.se/nyheter/annie-loofs-sondering-sa-kommer-det-sluta-/
Citera
2021-07-01, 18:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Huh? Mitt hopp fick nytt liv igen!! 😀

Problemet är att det är för sent att fälla Löfven i höst. Även om Löfven skippar talmansbaletten och utlyser extraval direkt blir det först i januari nästa år. Ingen vill ha ett extraval bara några månader innan ett ordinarie val.

Därför är inte Dadgostars hot att göra något först i oktober trovärdigt. Och det vet naturligtvis både Lööf och Löfven.
Citera
Medlem
Haha vad va det jag sa : steffe är fan Inte dum.

Han visste att det inte kommer gå vägen för uffe att lägga fram en majoritet borgerlig regering.

Så nu får luffven tillbaka chansen att bilda en ny röra av regeringsbildning. V kommer gå med på saker c kommer mötas i mitten som Rödluvan alltid tjatat om, mitten mitten mitten.

Löfven visste om han utlyser nyval blir SD sjukt stark. Och sosseriet tappar makten.

De vet nooshi, det vet Annie, det vet lubuni. Det vet mps folk.

Nooshi är ett kräk som kommer gå med på struken punkt 44. Och har fullt förtroende för Stefan. Nu är allting ordnat, de är säkra att Stefan kommer göra det bästa Sverige
😂 🇸🇪 🥇 Sverige först 😂 🙊

Därför flinade Stefan bakom tros masken när han blev avsatt förra veckan. 🤦‍♂️

Dumma svensk, du har all rätt att bli styrd av dessa INDIVIDER.... DU RÖSTADE FÖR FAN PÅ DEN HÄR SOPPAN
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
"Det var faktiskt min svåger!"
Den moraliska varianten av limbo-dans, man ska gå så lågt som bara möjligt utan att tekniskt sett ta i golvet!

Det var Mållgan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är inte det minsta svårförståeligt. Vi får väl se hur C gör. Det behövs nog att C aktivt röstar för S i kommande omröstning, annars lär M+KD+SD+L fler nej-röster på sin sida. Så, det kan behövas att både V och C röstar lika, och att inga förrädiska liberaler begår fanflykt.

Det spelar ingen som helst roll om C rösta ja eller avstår. En nedlagd röst är en jaröst.
Citera
2021-07-01, 18:31
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
En nog så viktig förändring för oss liberaler iofs.

L kommer nog att bli de stora vinnarna på midsommarkaoset.

Varifrån kommer väljarna? Hoppar de över från SD? Skulle inte tro det...

Liberalerna är slut eftersom det övergav motståndet mot fascismen genom att börja samarbeta med SD. Detta kan inte liberala väljare acceptera. Det är därför partiet sjunkit med 45% i opinionsmätningarna sedan hösten 2020.
Citera
2021-07-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
C kommer att förlora så mkt på sitt sätt att tro sig försöka 'hjälpa" Sverige.
Blir ett kanonval 2022...

Det handlar inte om att hjälpa Sverige det handlar om att vinna och vara bäst. Inget annat.

Vinst räknat i befordringar för individer inom partiet.
Citera
2021-07-01, 18:33
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Dadgostar tweet nyss:

"Hårddragen rubrik. Om Vänsterpartiets mandat krävs för en budget kräver det självklart förhandling med oss. Det är uteslutet för Vänsterpartiet att rösta på en budget vi inte har förhandlat."
https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1410630227068428290

???

Hon bekräftar bara vad hon sade häromdagen i TV.
Citera
2021-07-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det handlar inte om att hjälpa Sverige det handlar om att vinna och vara bäst. Inget annat.

Vinst räknat i befordringar för individer inom partiet.

Absolut just nu ja! Väljarna får ju inte rösta!
Citera
2021-07-01, 18:34
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Då lär ju Centern säga nej till Löfven som statsminister.

Nja, Centerpartiet blir tvungen att axla ansvar.
Citera
2021-07-01, 18:35
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Det håller jag iofs med om, men jag är inte säker på att Lööf gör det. Hon måste nu försvara sig mot borgerliga kritiker utan att ha L som alibi. Det blir en tuff valrörelse för Lööf om hon inte kan hålla armslängds avstånd till de förmenta "kommunisterna".

Nja Lööf är mer besläktad med V än med M. Det handlar om den sociala dimensionen. Kvinnor, barn, invandrare, HBTQ med mera. Det som brukar kallas kuturmarxism. Den trumfar det nyliberala, ekonomiska hos C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in