2021-07-01, 16:59
Medlem
KokaGrodas avatar
Svenska folket röstar höger och för minskad invandring (det finns en massiv opinion för det), riksdagen "tolka det" med sina egna agendor. Ut spottas mer gäng, mer klaner, mer kriminalitet och med 95% träffsäkert invandrare från Mena länderna - varför rösta om du tycker det är bra nu?
Och varför rösta ö h t när de du röstar på skiter i vad du tycker (C, L, S)
Låt dem ta över, men du själv är en feg råtta som inte vågar säga ifrån i så fall.
Du som röstar EMOT SD, och för en fortsatt katarsis, är vilseledd. Jag vet det tar tid att ombilda sina åsikter.
Funderar ett varv till, är du trygg, är du nöjd, är du villig att ta in mer av det du ser är negativt -då ska du rösta på MP, V, C, L Eller S. Om du förstår saker gått sönder så rösta SD, kan du inte av ideologiska/propaganda skäl så rösta på M eller KD. Huvudsaken är att det sker en FÖRÄNDRING väl....
Citera
2021-07-01, 17:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Anni Lööf Skriver följande på sin twitter

Centerpartiet ser gärna samarbeten i mitten med de andra allianspartierna och nuvarande regeringspartier. Jag är förvånad över att Ulf Kristersson inte ens tagit kontakt med mig under sitt sonderingsuppdrag för att hitta möjliga vägar framåt. Så mycket för ”samtala med alla”.
https://twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233

Egendomligt att hon fortfarande talar om alliansen som om den fanns flera år efter det att den gick i graven.
Citera
2021-07-01, 17:02
Medlem
Det roliga med att Centerpartiet totalvägrar att släppa fram Ulf är att de förstör sitt eget förhandlingsläge. Löfven kommer inte att behöva ge dem någonting. De kommer inte att våga möta väljarna i ett extra val. De kommer att tjorva till sista omröstningen och sedan släppa fram Löfven.
Citera
2021-07-01, 17:03
Medlem
p1Schwabs avatar
Annie har varit på tapeten länge nu. Hon har varit 80% säker inför nästa val. Kanske får hon sin gåva redan nu.

Det ultimata hånet mot en befolkning är att låta dem tro att de lever i en demokrati och att svagsinta turas om att styralandet.
Citera
2021-07-01, 17:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nja, jag håller inte riktigt med. Finns vissa gränser man aldrig kan gå över, utan att svika sina grundvärderingar. Som min mormor skulle sagt, Palme skulle vänt sig i sin grav. 😂

Nu tog jag bara ett par exempel. Men av vad jag sett av sossarna senaste ca 15 åren, så är det inget arbetarparti längre. Inte för fem öre. De är nu som Moderaterna eller ibland Moderaterna ”light”, på en bra dag. Därför är det iofs bra att V finns och bromsar det värsta vansinnet…
Det kan jag förstå.

Men att inte sätta gränser för vad man kan kompromissa bort är inte samma sak som att man VILL skippa LAS och införa marknadshyror.
Citera
2021-07-01, 17:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det roliga med att Centerpartiet totalvägrar att släppa fram Ulf är att de förstör sitt eget förhandlingsläge. Löfven kommer inte att behöva ge dem någonting. De kommer inte att våga möta väljarna i ett extra val. De kommer att tjorva till sista omröstningen och sedan släppa fram Löfven.
Precis så.
Vad har Lööf att sätta emot S när hon sagt tydligt att hon aldrig släpper fram M+KD?
Citera
2021-07-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ett extra val ger högst troligt KD/M/SD och eventuellt L egen tydlig majoritet.

Det återstår att se.
Citera
2021-07-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Samtidigt kan jag tycka att har en partiledare fått ett sonderingsuppdrag så bör han ta kontakt med alla partiledare under det.

Jag tycker inte att Kristersson respekterar uppdraget om han inte kontaktar de övriga partiledare.

Nja, inte om det redan dagarna innan framgått ett tydligt nej från C, tänker jag. Man ska inte tjata hål i huvet på nån för att nå totalt omöjliga överenskommelser. Då blir det bara pannkaka av allt, precis som vi sett nu med regeringskrisen. Fuskbyggen leder ingenvart och rasar såsom JÖK gjorde.

Lika onödigt är det ju även för M att kontakta ”alla”, t.e.x. Vänsterpartiet, då de aldrig skulle regera ihop i alla fall. Det är ju känt sen decennier att det inte är möjligt. Tycker att Uffe gjort vad han ska, (trots att jag inte är Moderatväljare själv).
Citera
2021-07-01, 17:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Precis så.
Vad har Lööf att sätta emot S när hon sagt tydligt att hon aldrig släpper fram M+KD?

Precis, det enda Annie har att sätta emot i en förhandling med Löfven är att hon kommer vara jäkligt ijjitejande.
Citera
2021-07-01, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Vettiga människor tar sitt ansvar. De flyr inte. De fullgör sin plikt mot fosterlandet, så som ordförande Löfven nu gör. Han står till förfogande för att styra den svenska skutan vidare mot nya äventyr och prövningar. Vill folket ha honom? När alternativet är en blå-brun allians med en vek liten lögnare vid rodret, för allt i världen, ge oss Löfven så inte skutan kapsejsar!
Vettiga människor inser när skutan är på väg i kvav, och räddar sig själva. Vill du stå kvar när orkestern spelar "Närmare gud till dig" och följa med Titanics skeppare ner i djupet, fine by me. Din hädanfärd betyder mindre än skiten på min sko.
Citera
2021-07-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har hon redan varit, under Reinfeldt. Men hon fick lämna den posten då hon var för tuff. Det var inte politiskt korrekt att ställa krav på den tiden.

Men nu har politiken kommit ikapp verkligheten , åtminstone på vissa håll, så nu kommer Sabuni nog komma mer till sin rätt. Reinfeldt hade ju sina idéer , massinvandring var för honom ett effektivt sätt att rasera det svenska välfärdssamhället och jämlikheten. Nu har Annie och C tagit över de idéerna, i och med att M börjat lyssna på sina gräsrötter, de moderata kommunalpolitikerna. De moderata politikerna ute i bygderna är inte globalister och storkapitalister, de har istället gått över till att stötta Annie och Centern.
Citera
2021-07-01, 17:12
Medlem
Reguluss avatar
Dadgostar i Ekot: Vänsterpartiet viker ned sig. De kommer att rösta gult till Löfven utan att vara med på budgeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in