2021-07-01, 13:41
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Helt pinsamt att M, L, KD och SD inte har ett skit att komma med nu under talmansrundorna.

Det här sa jag från början.. Röda tågar på med Stefan Löfven i spetsen och nu ännu starkare med C.

Det var ju ett korrekt beslut att lägga ner det hela för att inte spilla en massa tid på omöjliga konstellationer.

Ju förr vi kommer ur detta, vare sig det blir med samma som förr eller med extraval, desto bättre.
Citera
2021-07-01, 13:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vänsterpartiet har historiskt endast haft ytterst marginellt inflytande på svensk politik. Med vänsterliberala MP förhåller det sig precis tvärt om. Ett litet extremt utpressarparti som ställt till med oerhört mycket skada.
Visst är det så, men det är någonting helt annat. Mp är inte direkt vänsterextrema, de är extrema utopimakare och galningar.
Citera
2021-07-01, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Helt pinsamt att M, L, KD och SD inte har ett skit att komma med nu under talmansrundorna.

Det här sa jag från början.. Röda tågar på med Stefan Löfven i spetsen och nu ännu starkare med C.
Löfven fick gå till extraordinära åtgärder som att entlediga en minister för att säkra sina mandat, så helt lätt har han det inte.

Att röda tågar på ännu starkare, har du glömt att V var med och fällde regeringen? Att L lämnade samarbetet? Att höstens budget är långt ifrån säkrad? Det här debaclet har tärt på regeringsamarbetet och skapat ännu större spänningar internt.
Citera
2021-07-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag har mycket svårt att se att Vänsterpartiet accepterar en budget som Annie Lööf accepterar efter allt som har hänt.

Det skulle skicka konstiga signaler till sina väljare.

Det är nog snarare Annie Lööf och Pedofilpartiet som kommer att acceptera en budget som är mer vänsterinriktad.

V måste backa och igen släppa igenom en S/C budget oavsett innehåll.
Eller så måste C backa och förhandla med V
Inget av det kommer ske vilket S redan insett då dom backat från att dom måste ha stöd för budgeten för att tillträda igen.
När den faller senare så lät dom komma upp med ytterligare något svammel om varför det trots allt är bättre att Stefan sitter kvar än att han håller sitt löfte att avgå om budgeten faller.
Citera
2021-07-01, 13:46
Medlem
En go inkvoterad Amineh Kakabaveh ska asså avgöra Sveriges framtid HAHAHAH hon kunde ju för fan inte ens prata svenska, BRA SVERIGE, GÅ UNDER SNABBARE TACK.
Citera
2021-07-01, 13:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Svenska folket ser i likhet med mig kompetens hos Löfven. Välförtjänt sådan. Hans två regeringar har merit på sin sida. De senaste sju åren har präglats av svårigheter. Flyktingkris, pandemi, terrorangrepp både i Sverige och i Europa, konstant politisk oro på den internationella scenen från figurer som Trump och Orban och konstanta sabotageförsök från högerextremister på hemmaplan som nu senast ledde till att regeringen avsattes och kaos uppstod. Under alla dessa stormar, utom den sista när Vänsterpartiet svek, har Stefan och hans regeringar stått pall och styrt landet ur stormen. Människor ser detta. Det kommer att märkas i valrörelsen. Man ska inte lura sig med att tro att nazitillhållet Flashback är representativt för Sverige i stort. Ute i landet har Löfven starkt stöd och vi är många som förstår vad hans två regeringar har kämpat mot. Därför förstår vi även att det bästa vore fyra nya år. Stabilitet, kompetens, kontinuitet, sans. Det är vad vi behöver nu. Inte en politisk oreda designad att försvaga landets kapacitet och rykte.
Fast S sjunker vidare i OU.
Citera
2021-07-01, 13:47
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Borde inte talmannen ha bränt av en omröstning nu innan han överlämnade till Löfvén? Annars fortskrider väl inte processen mot ett extraval. Det är väl förhalning?
Jo det borde han. Finns ju inget att förlora på att prova UK.
Citera
2021-07-01, 13:52
Medlem
rskworpbs avatar
Jag skulle gärna ha sett en omröstning om UK, inte för att han kunde bli vald men för att se hur många liberaler som skulle röstat ned honom.
Citera
2021-07-01, 13:53
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Som Andreas?

Nej, du bara spottar på arbetarna. Svårare är det inte. Samma sak gör Steffe när han för en arbetar- och svenskfientlig politik. Det är inte att ta ansvar att motverka lag och ordning för att sedan skylla misslyckanden på offren.
Det är ju du som skyller på allt och alla. Stefan tar ansvar och försöker se den större bilden. Låg nivå att använda dig av Andreas. Mina tankar går ut till hans familj.

Till topic. Vad tror du om krisen? Jag tror Stefan reder ut det här snart. För det ligger i hans natur. Än så länge är han den enda som verkar vilja något.
Citera
2021-07-01, 13:57
Medlem
Christopher.s avatar
Intressant detta att talmannen säger att han inte kommer nominera en statsminister som inte kan få igenom sin budget. Detta betyder i min värld att centern och vänstern måste sitta ner och budgetförhandla annars får vi nyval. Han kan i teorin nominera Ulf Kristersson 4 gånger i rad och ge Stefan sonderingsuppdrag mellan varje omröstning för att sätta press på samtliga parter i riksdagen.
Citera
2021-07-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Svenska folket ser i likhet med mig kompetens hos Löfven. Välförtjänt sådan. Hans två regeringar har merit på sin sida. De senaste sju åren har präglats av svårigheter. Flyktingkris, pandemi, terrorangrepp både i Sverige och i Europa, konstant politisk oro på den internationella scenen från figurer som Trump och Orban och konstanta sabotageförsök från högerextremister på hemmaplan som nu senast ledde till att regeringen avsattes och kaos uppstod. Under alla dessa stormar, utom den sista när Vänsterpartiet svek, har Stefan och hans regeringar stått pall och styrt landet ur stormen. Människor ser detta. Det kommer att märkas i valrörelsen. Man ska inte lura sig med att tro att nazitillhållet Flashback är representativt för Sverige i stort. Ute i landet har Löfven starkt stöd och vi är många som förstår vad hans två regeringar har kämpat mot. Därför förstår vi även att det bästa vore fyra nya år. Stabilitet, kompetens, kontinuitet, sans. Det är vad vi behöver nu. Inte en politisk oreda designad att försvaga landets kapacitet och rykte.

Vi ser väldigt olika saker hos Löfven , jag ser en äldre man som klamrar sig fast vid makten, makten framför allt. Att människor mördas, småbarnsmammor med spädbarn i famnen, tolvåriga flickor och nu också en polis, det verkar inte intressera honom. Det enda som är viktigt för Löfven är att uppfylla de 73 punkterna för det är det som håller honom kvar vid makten. Hur många av de 73 punkterna löser det viktigaste och största problemet vi har i Sverige idag, dvs kriminaliteten?

Löfven skiter i att barns rånas, att tryggheten i samhället och framför allt i våra förorter trasas sönder. Skolan och skolresultaten är i fritt fall och vad gör Löfven och hans partikamrater då? Jo de fuskar i PISA- undersökningen, för att slippa att ställa till svars.

Hur kan ni försvara denna statsminister???
Citera
2021-07-01, 13:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Det är ju du som skyller på allt och alla. Stefan tar ansvar och försöker se den större bilden. Låg nivå att använda dig av Andreas. Mina tankar går ut till hans familj.

Till topic. Vad tror du om krisen? Jag tror Stefan reder ut det här snart. För det ligger i hans natur. Än så länge är han den enda som verkar vilja något.
Mordet på Andreas var en eskalering av det våld mot poliser som stadigt blivit allt värre sedan 80- talet. Medan dina tankar går till hans familj (som du inte ens känner) går mina tankar till hur vi ska förhindra nästa polismord och i förlängningen att Sverige blir totalt laglöst. Redan idag har vi fritt fall mot laglöshet.

Steffe sitter kvar, regerar på borgerlig budget, får nya problem med V, faller igen men denna gång närmre valet 2022 eftersom väljarna uppenbart belönar Nooshi för hennes krav om arbetarvänligare politik. S börjar läcka till även V, inte bara SD.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-01 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in