2021-07-01, 13:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Länka hans FB
Andr Dman
Citera
2021-07-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnolaHolmes
Om du inte visste det så är Arklöv dömd för polismorden i Malexander. Man kan se det som att han inte längre kommer vara nummer 1 när det gäller polismord och att norra gänget nu kommer regera.
Ja det är lite konstigt inlägg det har du väl rätt i.

Här är inlägget för de som vill läsa
(FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Gamlestaden Göteborg, 2020-05-03
Citera
2021-07-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag tycker precis som alla andra att det är fruktansvärt, vilket jag uttryckt, men detta är ingen kondoleanstråd med tävling om kraftigaste orden utan en diskussionstråd om brottet.

Gör inte en blåbrun politisk poäng av att det skedde i ett utanförskapsområde. Vi vet inte vem gärningsmannen är, om han är psykiskt sjuk, om han siktade mot polisen eller de andra eller vilket motiv han hade.

Militär intervention och Hollywoodaction som förespråkas här löser inte problemen långsiktigt, så frågan vad vi kan göra från politiskt håll avseende resurser är fortsatt högst relevant. De utsatta områdena behöver mer fokus, även mellan skjutningarna.
så klart är mördaren sjuk i huvudet, annars skulle han inte ha skjutit-dessutom dödat en polis.
alla kriminella är svagbegåvade o de har inte förstått hur lagar och myndigheter fungerar i detta landet.
många mördare har adhd-trotssyndrom och är helt i avsaknad av logiskt tänkande.
Så absolut en psyksjuk polismördare- oavsett ålder!Klart han ska stängas in resten av livet.
Poliser är till för att sköta ordning och reda vilket den döde polisen gjorde,han befann sig i oroligt område, tragiskt att en polisman faller offer för tokstollen..
Citera
2021-07-01, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Han syster https://www.facebook.com/caroline.danman

Hans sambo https://www.facebook.com/isabella.larsson.545

Och idioten själv https://www.facebook.com/mrAndDan
Kan inte du bara hålla käften eller kanske söka till polisen och göra Andreas jobb. Förhoppningsvis blir du skjuten i huvudet.
Citera
2021-07-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag har bott i förorter i hela mitt liv, praktiskt taget. Det är därför jag vet. Det är problem med att ungdomar dras in i brottslighet, men det gäller också i Stocksund och Danderyd.

Poliser som jobbar i förorterna känner sig nog inte särskilt utsatta, om det inte är upplopp eller farliga situationer.

Nu pratar du i nattmössan. Att säga att risken för att dras in i brottslighet eller att drabbas av konsekvenserna av gängkriminalitet är lika stor i ett område som Djursholm som i Rågsved är rentav fel.

Är själv uppvuxen i det förstnämnda området och om du ger någon ett val mellan en lugn villastad eller en av närliggande förorter som Rinkeby/Järva/Husby/Tensta är valet självklart om du värdesätter säkerhet.

Det ironiska i det hela är att majoriteten av Sverige inklusive Danderyds-bor välkomnade Reinfeldt och "öppna era hjärtan" regeringen som satte detta i rörelse. Sen är det de som bor i de ekonomiskt utsatta områdena som vardagligen upplever konsekvenserna av det haveri som är svensk politik.

Trots att det är knappt 15 min mellan Danderyd och Rinkeby är det enda som märks av här en Omni-notis.
Citera
2021-07-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Lol. Så har en annan person hägt ut en annan kvinns med samma namn och istället för larss0n heter hon karlss0n och bor även med en and3as.

Om jag tolkar det rätt är Andreas sambo också polis och började plugga i Växjö typ 2017? De kanske till och med träffades där eftersom han blev klar 2019.
Citera
2021-07-01, 13:39
Medlem
underhands avatar
Om namnet på den avrättade polisen stämmer, så verkar hans sambo också arbeta som polis. De verkar ha träffats under utbildningen och en tanke slår mig ... Tänk om det är hon som är med på videon som ligger uppe när paniken är ett faktum. Fy fan vad jag ångrar att jag kollade på den filmsnutten
Citera
2021-07-01, 13:39
Medlem
maxatdunders avatar
Polisen har inte haft kontroll över förorterna och att agera dialogpolis är inte rätt väg att gå, detta mord är resultatet av en ort som är fylld med gängkriminalitet och påverkade människor som hatar polisen och är beredda att skjuta en person som bär den uniformen. Hoppas detta blir en väckarklocka för nya krafttag samt operationer.
Citera
2021-07-01, 13:40
Avstängd
Det är intressant att se OM polisen hanterar signalementfrågan annorlunda än vid andra brott
t ex när kvinnor blir våldtagna o folk rånade.

Gissar att det snabbt kommer ut relativt preciserade signalement här.
Citera
2021-07-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja det är lite konstigt inlägg det har du väl rätt i.

Här är inlägget för de som vill läsa
(FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Gamlestaden Göteborg, 2020-05-03

Intressant.
Möta din skapare, så brukar man säga till någon som kommer dö. Alltså att han hotar Arklöv. Men svenskan är inte den bästa.
Hur tolkar ni meddelandet?

Någon som vidarebefordrar det till polisen även om de kanske (förmodligen) läser ändå
Citera
2021-07-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hade det varit säkrare på en tung MC? Bland småvägar, parker, gångstigar.

Ja det tycker jag allt dagens polis mc är ju ganska slimmade ändå.
Frågan är varför han ens åkte runt där överhuvudtaget på en moped vid tillfället om det ryktet nu ens stämmer.
Citera
2021-07-01, 13:43
Medlem
styrlunds avatar
Om den skjutna är en Fd militär, men likväl nobbas på Polishögskolan 4 gånger i polisbristens Sverige borde höja några ögonbryn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in