Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Man trodde ju att Sverige skulle tröttna o ta i med hårdhandskarna när en 12årig flicka blir mördad på mc Donalds av gängkriminella!! Men så blev det ju inte….
Det fallet är redan mer eller mindre glömt, absurt egentligen men så är det, detta kommer också att glömmas fort. Numera är rån, överfallsvåldtäkter, skjutningar osv vardag som knappt meriterar en notis i lokalblaskan. Varit två sinnessjuka mord i min stad senaste månaderna men ingen i min närhet har ens tagit upp detta som ett samtalsämne vad jag kan minnas, jämfört med för bara tio-femton år sedan när ett mord var samtalsämne i hela stan i månader.
Tror helt ärligt inte ens folk noterar det längre, jag har själv svårt att bli upprörd. Blivit rånad på vägen hem från stan för några år sedan, när jag anmälde det så sa polisen mer eller mindre rakt ut att det inte fanns något hopp(trots bra signalement) om att klara upp det, de ursäktade sig mer eller mindre och sa att de visste ungefär vilken gruppering det rör sig om men att det inte var någon idé att försöka.
Man kan ju undra hur stor den faktiska överrepresentationen är när det kommer till invandrare och grova brott då polisen tycks ha svårighet att klara upp dessa när de är inblandade. Detsamma gäller såklart mindre grova brott som bidragsfiffel, svarta löner osv.