2021-07-01, 12:54
Medlem
Inga teorier än om motiv? Det är väl klaner som styr och ställer ganska hårt där borta, kan mordet varit beordrat och varför? Vad är det för ”irritation” som snackar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Sorgligt. Var han svensk?

Oavsett vad. Här borde det samlas in pengar till dottern.

Han var svensk och hade en dotter och ett barn till på väg...

Men det barnet kommer han aldrig få se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Men det är väll bevisat att vanliga människor som bor i utsatta områden känner oro.
Varför för du deras talan, du vill ju inte bo där. Du vill inte ha dina barn där.
Deras barn leker för det finns inga alternativ. Köpa hus nära dig kanske🤷‍♂️
Jag har bott i förorter i hela mitt liv, praktiskt taget. Det är därför jag vet. Det är problem med att ungdomar dras in i brottslighet, men det gäller också i Stocksund och Danderyd.

Poliser som jobbar i förorterna känner sig nog inte särskilt utsatta, om det inte är upplopp eller farliga situationer.
Citera
2021-07-01, 12:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vad har framkommit om kontexten för det inträffade, vilket uppdrag var polisen ute på när han skjöts?

Förmodligen för att störa kriminella genom sin närvaro.
Citera
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ute och patrullerade med moped. Uppdraget är väl att vara närvarande och visa att man finns i samhället.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polis-skjuten-till-d%C3%B6ds-i-biskopsg%C3%A5rden-1.50427132
Fy satan, inte ens skarpt läge alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, då verkar det som att vi i nuläget kan utgå ifrån att brottsoffret är Andreas Danman f. 1988 från Göteborg.

Ja det stämmer
Citera
2021-07-01, 12:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, då verkar det som att vi i nuläget kan utgå ifrån att brottsoffret är Andreas Danman f. 1988 från Göteborg.
Men för helvete! Droppa inga jävla namn innan något är klart. Lär ni er aldrig?

Det här kan ställa till det som fan, än så länge är det bara någon som tror att det kan vara han. Sluta!!!
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Detta är viktigt att påpeka: Detta är inget typiskt polismord. Vanliga polismord sker vid ingripanden när t.ex. ett psykfall sätter sig i motspjärn eller när man ingriper mot beväpnade rånare och liknande brottslighet.

Här åkte man fram till en polis som stod och pratade för att skjuta ner honom. Det liknar mer ett attentat riktat mot ordningsmakten eller den svenska staten än normal brottslighet. Detta verkar vara en signal från en gruppering att polisen ska hålla sig borta.

Här har vi det.
Det var en avrättning, inget annat. Jag stör mig på att de media skriver ”skjutning” istället för ”polismord”

Polisen blir hotade till livet HELA tiden.
De kriminella vet vad de heter, har stenkoll på vilka poliserna i deras närområde är.

Nu hände det.
Ett MORD på en polis. Inget annat.

Nu tycker jag polisen skulle ta i med full kraft.
Men det kommer vi inte få se.
Citera
Medlem
SeanPenns avatar
Jobbar inte poliser i team, två och två? Och varför har man inte skottväst på sig i ett utsatt område...eller ja, varför står man själv i ett utsatt område? Svensk polis är fan ett skämt. Önskar verkligen att det var mer som i brasilien. Det är det här som krävs för att det ska bli förändring, nån var tvungen att dö..usch alltså blir så äcklad.

Inget jävla daltande längre.
Citera
2021-07-01, 12:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Inga teorier än om motiv? Det är väl klaner som styr och ställer ganska hårt där borta, kan mordet varit beordrat och varför? Vad är det för ”irritation” som snackar om?

GP skrev att polisen haft en operation som går ut på att störa kriminella, vilket irriterat dessa.
Citera
Medlem
Citat:
– Det jag kan säga är att man siktade rakt på den här polismannen. Det var som en avrättning, säger en poliskälla.

- Expressen
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Våldsbrottslighet sker lite varstans, inte bara i förorter.
Det är liiiiite skillnad på brott och brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in