2021-07-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det har skrivits tidigare i tråden att BO hette Andreas i förnamn, så jag testade att i Google skriva in just "Andreas" för att se vad som kom upp. Sökalternativ presenterades, och förutom diverse kändisar med namnet kom det upp "Andreas Danman". En 33-årig person boende i Göteborg.

Gick in på MrKoll och noterade att mannen har tittats på ett antal gånger, vilket kan tyda på att detta är en person som är aktuell på något vis. Magkänslan säger att denne man är brottsoffret, men det får förstås framtiden utvisa.

Kan stämma, då personen har militärbilder på sin facebook profil.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och varför sätter man en oerfaren att patrullera dessa områden?
Ingen annan som vill? vågar?
Är det strafftjänstgöring om man inte visat bra resultat tidigare att bli placerad här?
Har han bett själv om att få patrullera där?
Han hade varit FN-soldat. Inte direkt oerfaren.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vad har framkommit om kontexten för det inträffade, vilket uppdrag var polisen ute på när han skjöts?

Patrullering i utsatt område som jag läst bara. Prata med folk, kontrollera personer?

Frågan är vem skotten var riktade emot. Var dom två han pratade med kvar på platsen efter? Är någon av dom skytten? Var skotten menade för dessa två eller var dom hela tiden avsedda för polisen? Var dom två han pratade med i maskopi med dom som sen sköt? Hade man tagit vapen från honom och liknande när han var skjuten?

Många frågor man kan ställa sig.
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Visst har du en poäng, men om vi ska se till statistiken så tror jag inte att något av polismorden i modern tid har skett i ett utsatt område med en gängkriminell som gärningsman. Visst kan det vara så i detta fall, men det finns för lite uppgifter i dagsläget för att jag ska känna mig övertygad om att motivet är att visa makt/hämnd, som påståtts här.

Hela Sverige känner sorg och bestörtning över detta och en småbarnspappa har oprovocerat skjutits ihjäl på öppen gata och du försöker relativisera det. Har du ingen skam?

Även politiker på vänsterfalangen som Nooshi, Jonas Sjöstedt, Märta Stenvik har utryckt sin bestörtning och sorg samt till skillnad från dig gett kondoleanser till familjen till den avlidne polisen.

Du är den ende inom den politiska vänsterfalangen som fortfarande som har kvar gårdagens vänsterretorik om förebyggande åtgärder etc. Jag och resten av Sveriges befolkning (även vänsterblivna) har nu fokus på sorg, bestörtning och lagföring. HAR DU INGEN SKAM?

Inser du inte att de boende i området som du tydligen anser dig vara talesperson för, själva förordar mer polisresurser, trygghet och effektiv lagföring av gängen.

Dina vänsterväljare är de som lider mest av denna samhällsutveckling. Inte den välmående medelklassen som redan för decennier lämnade dessa områden och nu bor tryggt och segregerat.

Förstår du inte varför det politiska landskapet har förändrats i takt med samhällsutvecklingen?
Citera
2021-07-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Hur söker man polishögskolan fem gånger utan att komma in som ung kille i bra form (tittar på bilderna - han ser normalbyggd ut)?
Antar att FN-tjänsten följde efter lumpen, och att han därför inte sökte PH direkt efter gymnasiet.

Om man ska va lite raljerande. För att han va en svensk ung man som faktiskt ville bli polis.

Och passar rätt bra in tidsmässigt med när polisen var som absolut mest utspårad i sin antagningsprofil...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Är du blatte? Haha, vad fan är du, snälla nån, han dog för att han hade två feministiska kollegor vid sidan om sig, och såna känsliga bögar som dig ska alltid rapportera folks inlägg.

Det är så här det går när man promotar feminism och kvinnor. Detta är en annan anledning till varför kvinnor inte ska jobba !
Är du på riktigt?
Citera
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
https://www.expressen.se/gt/kriminella-irriterade-over-polisens-okade-narvaro/

Inte helt oväntat tycks det vara ett beställningjobb från kriminella som känner en irritation över polisens ökade närvaro i området. Han som höll i pistolen kan mycket väl vara en 14-årig fotsoldat. Det gör väl varken till eller från om han frihetsberövas.

Tror knappast att närvaron kommer att minska i det området efter ett polismord, det kommer att svämma över av poliser där det närmsta halvåret. Kanske ett sätt att få mindre polisnärvaro i ett annat område.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyFox
Måste ju vara de mest idiotiska gänget i världen om de medvetet skjuter ihjäl en polis bakifrån för att "markera".

Tror mer på nån ung förmåga som på eget initiativ ville visa upp sig för topparna men är för dum i huvudet för att förstå konsekvenserna av att mörda en polis. Han är nog inte särskilt populär just nu.
Han kommer hittas i bakluckan på en utbrunnen bil är mitt stalltips
Citera
2021-07-01, 12:51
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/

Lite mer om Andreas.
Det var alltså hans högsta dröm.
😓

Vad hette han mer än Andreas?
🙏🏻🕊⚘
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomenal
Hur gör man om man vill starta en insamling till Andreas sambo? Pengar är ju alltid bra att ha liksom... Kan man ens göra sånt?

Det krävs någon man litar på. Hanif kanske?
Citera
Medlem
”Under våren 2020 arbetade han i yttre tjänst och var bland annat involverad i en utredning om misshandel och olaga hot. Hösten 2020 arbetade han som utredare och var då bland annat inblandad i en förundersökning om stöld och häleri.” De kan väl inte mena att han själv var misstänkt för dem brotten ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Expressen skriver: "Häromdagen var det två män från en känd klan – de stod på en gata i närheten av torget och var beväpnade. En polisman ställde sig i närheten. Så fort de såg honom gick de i väg. Det är polisens nya sätt för att visa gängmedlemmar och klanmedlemmar att man finns."

Ursäkta mig men vad i helvete, för att uttrycka mig milt? Beväpnade klanmedlemmar och polisen bryr sig alltså inte, tanken är alltså att polisen ska stirra ihjäl dom??
Det är otroligt tragiskt att polismannen sköts men samtidigt blir jag heligt förbannad över hur hela apparaten styrs, när miljoner och miljoner kan läggas på vargjägare som insatstyrkor slår in dörrarna för vid minsta misstanke och samtidigt läser man detta??

Hela artikeln finns här https://www.expressen.se/gt/kriminella-irriterade-over-polisens-okade-narvaro/

Du läser det fel.

Polisen såg säkert inte att dom va beväpnade utan det är "klanmedlemen" som vet om att dom var beväpnade.

Jag läste som du först och trodde att det va polisen som sa så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in