Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Visst har du en poäng, men om vi ska se till statistiken så tror jag inte att något av polismorden i modern tid har skett i ett utsatt område med en gängkriminell som gärningsman. Visst kan det vara så i detta fall, men det finns för lite uppgifter i dagsläget för att jag ska känna mig övertygad om att motivet är att visa makt/hämnd, som påståtts här.
Hela Sverige känner sorg och bestörtning över detta och en småbarnspappa har oprovocerat skjutits ihjäl på öppen gata och du försöker relativisera det. Har du ingen skam?
Även politiker på vänsterfalangen som Nooshi, Jonas Sjöstedt, Märta Stenvik har utryckt sin bestörtning och sorg samt till skillnad från dig gett kondoleanser till familjen till den avlidne polisen.
Du är den ende inom den politiska vänsterfalangen som fortfarande som har kvar gårdagens vänsterretorik om förebyggande åtgärder etc. Jag och resten av Sveriges befolkning (även vänsterblivna) har nu fokus på sorg, bestörtning och lagföring. HAR DU INGEN SKAM?
Inser du inte att de boende i området som du tydligen anser dig vara talesperson för, själva förordar mer polisresurser, trygghet och effektiv lagföring av gängen.
Dina vänsterväljare är de som lider mest av denna samhällsutveckling. Inte den välmående medelklassen som redan för decennier lämnade dessa områden och nu bor tryggt och segregerat.
Förstår du inte varför det politiska landskapet har förändrats i takt med samhällsutvecklingen?