2021-07-01, 12:01
Medlem
Är det känt på vilket avstånd polisen blev skjuten? Vilken typ av vapen användes?

Var det på nära håll med pistol eller på lite längre håll med automatkarbin/gevär?
Citera
2021-07-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
GM lär ju ha en sjujävla respekt i orten efter detta.
Japp, snubben lär vara kung bland negrerna nu.
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Finns det några indikationer på om det var en somalier eller ett AliKhan som sköt?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Dags att köpa in ett gäng amerikanska drönare med missiler som får patrullera öve dessa områden. Alt. samma lösning som i filmen ”Flykten från New York”.
Citera
Medlem
Riktigt oroande situation vi befinner oss i. Jag räds utvecklingen.
Citera
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
GM lär ju ha en sjujävla respekt i orten efter detta.

Förr eller senare bör nog ett namn komma fram.
Citera
2021-07-01, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Alltså, jag vet inte dealen, men jag tycker det verkar rätt klart att han verkligen ville undvika att nämna att den mördade polismannen var just man. Kanske i nåt rätt skevt försök att inte släppa någon information om BO. Han nämner tex heller inget om ålder. Men könet är ju fan känt, så det låter bara krystat när han undviker det.

På frågan om regeringsbildning svarade Löfven (mina fetningar när kön undviks eller - kanske av misstag - nämns):
Sent igår kväll så sköts en polis till döds. Han kom inte hem mer, till sin familj. Kollegorna saknar den personen. Nu står vi här för att uttrycka vårt deltagande med dennes familj, nära och kära och kollegorna
Jag tycker det låter opassande opersonligt när han pratar om "den personen" och "dennes". Svaret till en senare fråga var rätt skevt också:
Vad säger du till den här polismannens anhöriga och familj?

Att ingen ska behöva dö på sitt jobb. Och att det här en... en tragedi, naturligtvis. Att polismannen, tillsammans med alla sina kollegor, som jag sa, är vi så stolta över, för det betyder mycket för människor, människors trygghet; och det är därför vi har velat förstärka och har förstärkt polisen, både fler poliser, fler poliser någonsin nu, starkare lagar, skärpta straff, men också bättre verktyg för polisen.
Det sista är ju bara politisk propaganda. Han kan ju ringa hem till den mördade polismannen och säga det: sorry, men vi i Socialdemokratin har faktiskt sett till så vi har fler poliser än någonsin, och hårdare straff, och hårdare lagar. Wtf, liksom.

Ingen lyckad presskonferens, det där.
Han har väl aldrig lyckats med en pressträff? Han svarade ju även på en fråga vad man kan säga till barnen om den här händelsen. "they will not get shot, soon"
Citera
Medlem
Om de inte är ett planerat gängmord för att markera mot polisen så borde väl även de dummaste kriminella försöka hjälpa till och hitta den skyldige, annars får de ett helvete de närmaste dagarna/veckorna framöver med poliser överallt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är oxå bullshit, ditt namn eller tel reggas ändå o till slut dyker det upp i utredningen. Att vittna idag i samband med kriminellas mord är att skriva sin egen dödsdom.

Det går ju att skicka ett brev, ringa från en väldigt oreggad kontantkortstelefon eller skicka ett mejl från nån anonymiseringstjänst.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maidensweden
Stor aktivitet på negrerna i området nu. Lugna men spänd stämning. Rykten säger en riktigt ung kille eftersöks (14 åring) men fick inget namn. Mycket rykten.
Det blir ju lite komiskt när sossehögdjuren står och basunerar ut att GM skall sättas bakom lås och bom. Lycka till om det var en minderårig som sköt.
Citera
2021-07-01, 12:04
Medlem
Någon som känner till området lokalt. Stockholm kan jag, vilka områden jag aldrig skulle sätta min fot i alls, eller åtminstone inte efter gryning.

Gör det att befinna sig i ”centrala Göteborg” (tänk: runt Liseberg) på kvällstiden och inte behöva se eller beblanda sig med Sveriges invandringspolitik?
Citera
2021-07-01, 12:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maidensweden
Stor aktivitet på negrerna i området nu. Lugna men spänd stämning. Rykten säger en riktigt ung kille eftersöks (14 åring) men fick inget namn. Mycket rykten.

Kan det ha varit en initiationsrit? Skjut en snut så får du vara med i gänget typ?

Edit: var ju det för några år sedan när en helt oskyldig kille blev mördad. Då hade man sagt till mördaren att om han mördade någon så blev han medlem i gänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in