2021-07-01, 11:11
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad vinner gängen på det här? Upp till bevis nu. Antingen flyttar polisen fram sina positioner och slår ner med KRAFT eller så gör de ingenting av värde och signalerar att det är ok att döda en polis. Och då är vi förbi rimligt handhavande med brottslingar.

EDIT: i och för sig tänkte vi samma när Karolin Hakim blev avrättad. Men då hände ingenting. Hoppas på annan utgång här.

Ingenting skulle jag säga. Det gängen vill ha minst, generellt sett, är uppmärksamhet och att polisen skall ligga på och göra affärerna jobbiga för dom. Detta går tvärt emot det. Jag tror att detta eventuellt var någon yngre sjuk förmåga som ville visa framfötterna "på fel sätt".
Skulle inte bli helt förvånad om "gängen" faktiskt hjälper polisen ta idioten alternativt avrättar honom själva. Gärningsmannen har gjort det jäkligt mycket svårare att bedriva affärer i Biskop nu.
Citera
2021-07-01, 11:12
Medlem
PalaceRoyales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Den finns på snapkartan. Men den är tagen i måndags.
Precis, den är tagen två dagar innan mordet. Polis är villebråd i Biskopsgården. Som jagade djur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du tror de kommer se mellan fingrarna när det gäller polismord tro mig varenda polis vill se den här mördaren död i ett dike.

Poliser kommer att dödas regelbundet i Sverige under kommande år, precis som i diverse tredje världen-länder. Jag är mest förvånad över att det inte har hänt tidigare. Polisen kommer även skjuta ihjäl svartskallar och svartskallarna kommer skjuta ihjäl varandra, svenskar och poliser. Det är en naturlig, förväntad, förutsägbar och oundviklig utveckling.
Citera
Medlem
Skulle inte förvåna mig ifall det är en yngre gängkriminell. Kanske knappt får fängelsestraff pga låga åldern.
Citera
2021-07-01, 11:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Poliser kommer att dödas regelbundet i Sverige under kommande år, precis som i diverse tredje världen-länder. Jag är mest förvånad över att det inte har hänt tidigare. Polisen kommer även skjuta ihjäl svartskallar och svartskallarna kommer skjuta ihjäl varandra, svenskar och poliser. Det är en naturlig, förväntad, förutsägbar och oundviklig utveckling.

Nej det är inte alls nån oundviklig utveckling om polisen börjar göra sitt jobb och ta dessa kriminella gäng på allvar dvs. se dom som det demokratihot de är.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Vet någon hur det gick till? Var det någon polisen försökte gripa som sköt honom eller var det någon helt oväntad person?

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det här mordet kommer naturligtvis olämpligt för Löfven. Han lovade ju senast i förrgår att knäcka gängen / mäns våld mot kvinnor.

Ja när han avgick sa han väl i princip att de redan hade åtgärdat kriminaliteten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Titta igen. En polis står på knä och trycker på hans bröst.
Tror du har missat. Finns flera videon. I den första videon finns där INGEN mer än små barn (ungdomar) som bara står. Sedan i den qndra videon kommer kollegor och gör livräddande åtgärder. Jqg syftar på första videon men du verkar ej hq sett sen antar jag
Citera
2021-07-01, 11:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
RIP Andreas 🌹

Vad heter han mer än Andreas?
🙏🏻🕊⚘
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Skulle inte förvåna mig ifall det är en yngre gängkriminell. Kanske knappt får fängelsestraff pga låga åldern.
En möjlighet är att gängen kommer överens om att någon får ta skulden för att lugna ner situationen. Man skickar alltså fram en sjuttonåring som får ta en fyra för att bli hundragubbe. Eller varför inte en fjortonåring som helt går fri. Vem som faktiskt har gjort det har mindre betydelse för dem enligt klassiskt klantänk eftersom klanen gemensamt tar ansvaret genom att offra en av sina medlemmar.
Citera
Bannlyst
Kommer bli intressant om GM visar sig vara under 18 lr 16 år och får några lr något år på ungdomsanstalt för ett polismord.
Då blir det svårt för Löfvens regering under en kommande valrörelse 👮🏽‍♀️
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Regeringens presskonferens om detta fick en fråga från en journalist om regeringsbildningen. Löfven blev märkbart irriterande, med all rätt. Vilken efterbliven journalist.
Citera
2021-07-01, 11:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale
Precis, den är tagen två dagar innan mordet. Polis är villebråd i Biskopsgården. Som jagade djur.

Tror egentligen bara att det är för att ha koll på eventuella rutter mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in