Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Så oproffisionelt att utbildade poliser faller i total panik trots dom måste behålla lugnet o vara sakliga med radiooperatören. Känns som även dessa två första på plats var aspiranter.
En utveckling vi haft länge nu med poliser som alltför ofta uppför sig som svaga, panikslagna o veka. Samma med skjutningen mot downssyndrom killen, ingripanden osv, osv
Jag fick samma känsla av att se den hemska videon. Nu vet man väl aldrig innan hur man reagerar vid chockerande händelser men när jag lyssnar på ljudupptagningen och hör hysteriskt skrikande kvinnor känns det som att man hör ett slagsmål vid ett urartat studentfirande.
-"Andreas, hör du mig? Vakna!"
Inga kyliga proffs direkt.
Sen är det också olustigt när alla dessa skjutningsklipp som florerar samtliga verkar vara inspelade på Gazaremsan. Oftast är de enda vita människor som syns uniformerad personal annars vara invandrare som står jämte och tjattrar på obegripliga språk.
Hoppas dock att detta och liknande klipp sprids över världen så folk därute ser vilken falerad stat Sverige har avvecklats till.