2021-07-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Någon undrade tidigare i tråden varför inte den ena de två poliserna tog upp jakten på skytten. Eller, varför öppnade inte båda poliser eld mot mördaren? De skulle tömt sina magasin, något skott hade kunnat träffa.

Nä för farligt för 3:e man. Står i polisens reglemente. Men skulle mer tro att de båda brudarna var chockade och handlingsförlamade. Men de skall de vara utbildade för att inte bli i dramatiska ögonblick.

Kanske orättvist, men har känslan att den nya rpc inte lyckats med sitt uppdrag. Polisen sitter fortfarande fast i sossen Eliassons - och andra rpc före honom - värdegrund.

Vilken gärningsman ska beskjutas i det här fallet tycker du? Har man sett någon lämna platsen? Ska polisen dra sina vapen och skjuta blint ut i folkmassan för att kanske träffa någon inbillad gärningsman istället för att hjälpa sin skadade kollega? Ska en av kollegorna ta upp jakten på egen hand tycker du och kanske själv råka illa ut?
Citera
2021-07-01, 10:50
Medlem
Använder de bodycam ?
Var de inte beväpnade ?
Varför sköt inte den andre polisen ?

Sköts han i förbifarten, hur träffade kulorna ?
Citera
2021-07-01, 10:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Den som är retarded i denna sträng är du! Väljer du polisyrket innebär det också risk…

Statistik sätt är det väldigt få poliser som blir skjutna i Sverige. Desto fler civila medborgare…

Ja, det oerhört tråkigt att polismannen blev skjuten men än värre när någon oskyldig ur civilbefolkningen
Faller offer.

Så du anser att när det dör en värdelös arab och/eller zoomalier i orten så är detta värre än när en polisman i uniform/tjänst blir kallblodigt mördad, bakifrån av en feg nigger? Enkom för att man väljer att bli polis så förtjänar man inte bli mördad, i tjänsten, det förstår du kanske? Ja, det vet om riskerna, men det förändrar icke saken. De "civilpersoner", i förorterna, du talar om är inga civila - de är Adidaskrigare och därmed öppet villebråd.
Citera
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag tycker att det är fullt rimligt. Dom videos raderas jävligt snabbt tyvärr...
klart dom tas ner de så jävla respektlös mot alla from av medmänsklighet tänkt dig själv ska din familj se en youtube video där du ligger död på marken ? det de du hade velat
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Har han uniform på sig lr inte, svårt att se, kan ju varit ett misstag att dom sköt en polis 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️

https://imgur.com/a/DID9khI

Syns väl på moped att han är polis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DopaminLars
Inga klaner i Biskop

Klart det finns
Citat:
I området dominerar en familj/klan med 130 personer vars våldskapital är så stort att även de etablerade gängen backar. Ledaren är i 60-årsåldern. Specialiteten är särskilt hänsynslöst våld och en unik förmåga att snabbt samla en folkmassa för upplopp. Det är inte några som man polisanmäler i första taget.
https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/polisens-storsatsning-ger-resultat/
Citera
Medlem
Skogswalds avatar
Var den förolyckade polismannen "ungkarl" eller hade han familj och barn, någon som vet? Tragisk händelse, oavsett.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Detta har jag också funderat på, mina två gissningar är att antingen var det en skicklig skytt, kanske med någon form av prickskyttevapen som slog till så att polisen på plats inte kunde identifiera GM, alternativt att det blev panik och de valde livräddning med risk för sig själva först. Eller så såg de GM försvinna utom räckhåll snabbt och tog det enkla beslutet att försöka livrädda.

Tror inte poliserna såg händelsen alls. Dvs de två man såg på filmen. Jag tror att polisen som blev skjuten var själv på plats och pratade med några och höll hjälmen i handen och sen sprang någon fram snabbt bakifrån och sköt och då föll han ihop och de andra poliserna hörde skottet och kom till platsen och såg sin kollega ligga på marken.
Citera
2021-07-01, 10:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Vilken gärningsman ska beskjutas i det här fallet tycker du? Har man sett någon lämna platsen? Ska polisen dra sina vapen och skjuta blint ut i folkmassan för att kanske träffa någon inbillad gärningsman istället för att hjälpa sin skadade kollega? Ska en av kollegorna ta upp jakten på egen hand tycker du och kanske själv råka illa ut?

Du har rätt, tycker hon agerade klanderfritt i denna bizzara situation
Citera
Bannlyst
” En sak jag inte får ihop är att det sägs att poliserna stod och pratade med ungdomar när någon sköt. Varför ligger då polisen tjugo meter ifrån sitt välta fordon med lyset på?”

https://twitter.com/jozzipp/status/1410521320220200961
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag tycker att det är fullt rimligt. Dom videos raderas jävligt snabbt tyvärr...
Jag tänkte på att man kanske riskerar sin identitet om man laddar ner..
Är (jag) inte 100 på säkerhetsfrågor!
Citera
2021-07-01, 10:54
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Nog lite jobbigt att vara kriminell i Gbg just nu.

Det gillar vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in