2021-07-01, 06:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vad som slår mig direkt när jag ser eftermälet på twitter är hur brottsplatsen ser ut. Endast 2 poliser assisterar och invällarna promenerar lugnt runtomkring som absolut inget händer. De kliver nästan över en moped som ligger och har sannoligt med händelsen att göra. I vilket annat land som helst hade det formligen kryllat av poliser på platsen 2 min efter skotten.
Detta är resultatet av sveriges dialogpolis.
De var väl först på platsen? En minut senare kanske det var fler poliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det två poliskvinnor som håller på vid den skjutna? Personen längst bort verkar trycka några gånger över bröstet sedan reser sig och går bort medan den andra bara skriker.

Varför inte HLR och detta ska man inte sluta med? Hysteriska kvinnor som vanligt istället för att bara göra det man har lärt sig. Jobba på med HLR, medan annan om möjligt larmar 112, tills utbildad personal tar över.

Om det var andra poliser där, tyckte det stod någon upp, ska de snabbt som f-n skärma av och spärra av nödvändig yta för livräddning och utredning. Känslorna får man ta efteråt!

Snacka inte det skit. Det är den andra kvinnan som försöker få liv o honom igen inte den som går undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det två poliskvinnor som håller på vid den skjutna? Personen längst bort verkar trycka några gånger över bröstet sedan reser sig och går bort medan den andra bara skriker.

Varför inte HLR och detta ska man inte sluta med? Hysteriska kvinnor som vanligt istället för att bara göra det man har lärt sig. Jobba på med HLR, medan annan om möjligt larmar 112, tills utbildad personal tar över.

Om det var andra poliser där, tyckte det stod någon upp, ska de snabbt som f-n skärma av och spärra av nödvändig yta för livräddning och utredning. Känslorna får man ta efteråt!
Säkert 2 aspiranter och det är befälet som ligger på marken, vart dom lärt sig HLR ifrån är däremot ett jävla mysterium, aldrig hört talas om ”1, 2, 3 sluta och spring ifrån personen”, men det låter som att det inte fungerar så bra iallafall.

Edit: på en andra titt så ser det fan ut som att dom försöker klappa liv i nån pundare efter dom fått naloxan spray, inte som att dom försöker få liv i sin kollega som förmodligen har ett skott genom hjärtat, fanns nog ingen räddning fastän allt hade skett i rätt ordning och på rätt sätt.
Senast redigerad av RetardedHaT 2021-07-01 kl. 06:31.
Citera
2021-07-01, 06:27
Medlem
”Mopeden” som ligger på marken med ljuset på, är den typ privat eller har Polisen sådana?
Citera
Medlem
skitpennas avatar
https://filetransfer.io/data-package/GbELAlqD#link

RAR med 3 andra klipp
Citera
Medlem
Haajibs avatar
Kommer mam lägga ner ärendet som alla andra skjutningar ?
Citera
2021-07-01, 06:30
Medlem
Han/hon hade väl inte saft och bullar eller pizza med sig.

Skämt å sido. Tragiskt för polisen och dennes familj. Men vad exakt har Kling och Klang uträttat de senaste 50 åren? Inte ett skit. Nonchalanta mot vanliga hederliga medborgare, lägger ned utredningar, skyddar inte medbrogarna, är korrupta och köpta av gängen, jagar bilister så Löfven kan dra in mer pengar till skattekistan.
Citera
2021-07-01, 06:31
Medlem
Dimaks avatar
Hörde om det innan jag gick och la mig och fick se en video på polisen, och hoppades endas till just nyligen att han var helt okej!

Måste fan blir en förändring,på politiskt håll!
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Spännande. Svensk mespolis knäböjer väl, backar undan och ägnar sig åt trygghetsskapande åtgärder, som vanligt.

Eller agerar man annorlunda när en polis skjuts?

Kontrollen är tappad och slår man inte ner hårt denna gång och skjuter alla på fläcken som gör minsta motstånd så kommer man aldrig återfå någon kontroll. Då kan man sluta patrullera helt i detta blattereservat.

Sluta dalta med kriminella blattar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De var väl först på platsen? En minut senare kanske det var fler poliser.

Jag är inte den som frossar i hemska klipp men 5 min efter jag la upp ett blev jag hackad.
Ont..Det är bara så att situationen ser hopplös ut ur polisiär synvinkel. Jag hävdar att Svensk polis arbetssätt skapat denna situation
Citera
2021-07-01, 06:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Washemo
Nej det är inte ett fokuserat område, om man jämför med hur Amerikanskt polis opererar, allting är relativt, dumjävel. Om området är såpass uppvaktat av polis, hur kommer det sig att kriminaliteten exploderat dom senaste tjugo åren, i området? Kan du förklara det? Är polisen helt enkelt inkompetenta eller är dom, som dom säger, underbemannade och saknar resurser? Vad jag snackar om är att öka polisens närvaro med en faktor på 10x, i biskopsgården, tills kriminaliteten minskar.

Så innan du bestämmer dig för att framstå som en reklamskylt för genetiskfunktionsnedsättning, försök ta dig till vad folk skriver och menar, ja?
Du vet absolut ingenting.
Ta reda på fakta eller åk ut till Biskopsgården.

Lite exempel på din retorik:
800%(8x) eller 10x(Svårt att räkna eller?)
"Kriminalitet har ökat sedan tjugo år". Jo men för f-n det är ju därför de har ökat sin bemanning och närvaro där de senaste åren.

Du vet absolut ingenting.
Ta reda på fakta eller åk ut till Biskopsgården. Du har förmodligen aldrig varit där.
Citera
2021-07-01, 06:34
Medlem
Många av er som påpekar att omgivningen bara står där, har ni sett videos från andra skjutningar? Min första reaktion var hur tryckt stämningen är och att till skillnad från annars så håller sig alla borta och ger poliserna utrymme. När hon försöker hitta var blodet kommer från är det 2 personer som direkt vill hjälpa till.

De vet bara inte vad de ska göra och vill inte vara i vägen och göra en redan svår situation ännu värre. Vad ska de göra istället? Vad är en normal reaktion i den situationen enligt experterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in