2021-07-01, 04:02
Bannlyst
Polisen borde ta KFM, Skatteverket och Ekobrott, sedan sätta ingång hård granska all affärsverksamhet i Biskopsgården.

Varenda liten kiosk, somalisk läxhjälp, tobaksaffär , frisör och annat som den svarta ekonomi lever på, sedan vara över nitiska några månader framöver tills mördare hittas. Om inte annat kommer klanerna snabbt hitta mördare och se till den hittas, för det blev för obekvämt att syssla med affärer i området.

När KFM börja plocka BMW:ar och guld ifrån yrkeskriminella..
Citera
2021-07-01, 04:04
Medlem
terreces avatar
Oavsett GM sätter jag ett internettroll på att man har GM i förvar inom 48 timmar. De har bra koll ner på detaljnivå om möjliga GM och rakar av listan snabbt.

Till GM kan man bara säga nu; Run Forrest Run. Är du inte genom annans försorg redan ute ur landet är du klar.

My 2 cents är att Polisen måste varit i civila kläder och måltavlan den andre BO. Vem vill klippa BO 2? Börja med att leta där.
Senast redigerad av terrece 2021-07-01 kl. 04:09.
Citera
2021-07-01, 04:06
Avslutad
Det verkar ju vara en rätt så vältrafikerad väg, så han stod knappast mitt ute på gatan. Känns som om det kan ha varit en bil inblandad som stått där, med personer som han pratade med. Sen har han hamnat där han ligger, men känns ändå som en märklig position mitt i vägen så där.
Citera
2021-07-01, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Oavsett GM sätter jag ett internettroll på att man har GM i förvar inom 48 timmar. De har bra koll ner på detaljnivå om möjliga GM och rakar av listan snabbt.

Till GM kan man bara säga nu; Run Forrest Run. Är du inte genom annans försorg redan ute ur landet är du klar.

Skitsnack, det kommer inte hända ett piss. Det kommer bli några räder av polisen utan resultat och när hettan lagt sig är loppet över.
Citera
2021-07-01, 04:16
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Kommer inte hända ett skit så ta ditt eget advise och lighten up.

Vad vet du om det? Jag serverar ju polisen allt de behöver. Jag gav t.o.m. födelsedatum och fullständigt namn på vissa av de som spridit materialet.
Citera
2021-07-01, 04:20
Medlem
Drooids avatar
Jag är övertygad om att polisen kommer att lösa det här och att någon kommer att sitta på livstid (eller fyra år).
Många poliser i Göteborg kommer att avbryta sin semester.
Det kommer att bli husrannsakningar och kontroller av alla kända kriminella tills det att någon öppnar käften. Det kommer att pågå i en vecka, flera månader eller så länge det behövs.
Polisen i Götaland kommer att få förstärkning från övriga Sverige.
Hundratals poliser kommer att skickas till Göteborg för att stötta.
Citera
2021-07-01, 04:25
Medlem
Autobahn76s avatar
När en polis stryker med då är det skarpt läge och extraordinära insatser sätts in. Detta kommer naturligtvis inte tas lätt på. Förhoppningsvis blir det en vändpunkt till det bättre.
Citera
2021-07-01, 04:27
Avslutad
Dom två han pratade med, var dom kvar på platsen efter? Eller försvann dom?

Hade han alla arbetsredskap på sig eller hade man snott pistolen och annat?
Citera
2021-07-01, 04:29
Medlem
GM borde vara bosatt i just biskopsgården. Fin kamma varenda jävel i hela orten, med DNA och allt vad det innebär.
Citera
2021-07-01, 04:46
Medlem
polisen.rikss avatar
Polis död efter skottlossning i Göteborg
Citat:
– Det är med stor sorg vi tagit emot beskedet att en kollega har avlidit, säger rikspolischef Anders Thornberg i en kommentar.
Citat:
Man har hämtat in personer till förhör under natten, men ingen är delgiven misstanke om brott.
Citat:
Jag har pratat med regionpolischefen och delar av övriga polisledningen i region Väst för att säkerställa att de har de resurser som krävs för att kunna lagföra den skyldige. Polisyrket är förenat med risker och vi måste fortsätta arbetet med att minimera de riskerna med stor beslutsamhet, säger rikspolischef Anders Thornberg i en kommentar.
Citat:
Svenska polismäns minnesportal samlar statistik över män och kvinnor som dött i tjänsten som poliser i Sverige. Där uppges att det innan nattens ihjälskjutning dött totalt 31 poliser genom våld sedan 1900.

Senaste polismordet var 2007 [...]
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/a/LnvQx1/polis-dod-efter-skottlossning-i-goteborg
Citera
2021-07-01, 04:59
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Om inte polisen var huvudmålet så är nog många inom gänget GM tillhör förbannade. Och säkert andra gäng också. Mörda en polis kommer göra att man får liga jävligt lågt nu.

Hoppas arbetskamrater till BO (polisen) gör livet jobbigt för ungarna i ghettot nu.

// PoK
Citera
2021-07-01, 05:13
Medlem
infern4ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
AB:” Innan nattens ihjälskjutning dött totalt 31 poliser genom våld sedan 1900.
Senaste polismordet var 2007 då en 32-årig polis sköts ihjäl i Nyköping i samband med att en man skulle tas in för psykiatrisk tvångsvård.”

Så 14 år senare har vi nummer 32. Tror dock att det är den första direkt kopplat till dessa No-go zoner. Första smaken på riktig kulturberikande. Lägg 32 på minnet. Lär bli många fler fram tills 2030.
Det är väl det som är det mest upprörande med detta. Förutsatt då att allt är precis som vi har anledning att tro med tanke på brottsplats och tillvägagångssätt så kan ju detta mycket väl vara startskottet (no pun intended) till nästa nivå inom svensk klan/gäng-kriminalitet. De kriminella låter helt enkelt avrätta poliser när de blir för närgångna i deras områden.
Tror inte detta är sista gången vi ser detta inträffa.
Senast redigerad av infern4l 2021-07-01 kl. 05:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in