Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Ja mina vänner, det ser inte bättre ut än att det återigen kommer bli en tråkig höst.
Kanske inte riktigt lika illa som tidigare, och inte för de fullvaccinerade, men för våra förnekare/foliehattar/pestråttor (inklusive de i denna tråd) kommer det bli ond bråd död. Den saken är klar.
Det har visat sig väldigt tydligt i både Indien och nu Australien att inför Delta är man chanslös om man inte är fullt vaccinerad (dvs två doser, helst mrna-vaccin). Delta smittar oerhört lätt och verkar dessutom dubbla risken att hamna på sjukhus.
Det verkar som att den senaste vågen i Australien startade med att en limousinchaufför blev smittad av flygpersonal som åkte i hans taxi. Myndigheterna har sedan försökt smittspåra riktigt aggressivt men det har visat sig svårt eftersom viruset är så oerhört smittsamt.
En person råkade korsa taxichaufförens väg i en galleria. De möttes enbart under någon halvsekund där i gången visar övervakningskameror men det räckte för att infektera denne stackare. En annan kvinna hade oturen att sitta _utomhus_ på ett kafé när limousinechauffören gick förbi. Hon blev också smittad och ångrar nu så klart bittert att hon inte bar mask.
Det är alldeles uppenbart att i höst och vinter kommer i princip _alla_ som inte tagit vaccinet personligen få stifta bekantskap med Corona. Många många kommer att dö - kvävas ihjäl - medans de hulkande upprepar: ”jag skulle tagit vaccinet, jag skulle tagit vaccinet!”.
Och många av dem som inte dör kommer så klart få lära känna andra effekter av corona som t.ex blodproppar, njursvikt, skrumphjärna, glaslunga, myokardit, minskad infertilitet, brain fog. Det kommer vara en patetisk syn när de i åratal efteråt sakta hasar sig fram på våra gator rullandes en stor syrgastub efter sig och egentligen borde de väl tvingas bära en clownnäsa då för att verkligen signalera hur korkade de var när de vägrade vaccinet och helt frivilligt gjorde sig till invalider.
Ja sanna mina ord. Den fjärde vågen kommer bli den mest intressanta. Särskilt som alla drabbade då bara kommer ha sig själva att skylla!
Det är alltid underhållande att gå in här och ta del av dina skrattretande domedagsprofetior. Hur många är du uppe i nu? 25-30 st? Och fel har du haft varenda gång. "Sanna mina ord"

. Ja det var ju så det lät i februari också när du satt här och spådde massdöd av bibliska proportioner i Sverige pga den nu helt bortglömda brasilianska varianten, för att nämna EN av alla dina misslyckade profetior.
Den löjeväckande "deltavarianten" verkar de flesta klara av alldeles utmärkt, precis som originalcovid. Som vi kan se så ökar antal "fall" men dödstalen ligger kvar på försumbara nivåer. "Dubbelt så hög risk att hamna på sjukhus" säger du? Ja du, dubbelt så hög som väldigt liten är fortfarande väldigt liten. Men du tolkar naturligtvis detta som att man är chanslös om man smittas av denna förkylningsvarianten
Massdöd kan det mycket väl bli till hösten. Men då är det betydligt mer troligt att de vaccinerade, som ju i och med vaccineringen i princip plockat bort sina immunförsvar, blir de som stryker med. Covid är ni säkert skyddade från, men drabbas ni av minsta förkylning ligger ni pyrt till. Det blir en patetisk syn att se dig och de andra regimtrogna fårskallarna ligga där och ångra att ni inte läste på mer om de nya experiment"vaccinerna" och de effekter de har på immunförsvaret innan ni likt hjärndöda zombies gick i och ställde er i kö för att injicera skräpet. Allt mer tyder på att ADE är på riktigt. Ett gäng erfarna vaccinforskare gick ut och varnade för detta redan tidigt i våras, och sedan dess har de bara blivit fler.
Men ja, intressant blir det...