2021-06-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ser du om det är en man eller kvinna?
folk som såg det sa det va en polisman,man
Citera
2021-06-30, 23:44
Medlem
BaraBiffens avatar
Vwm bryr sig? Om 1-2 år kommer skottlossning mot polis bli en normalitet likt andra spännande brott så son gruppvåldtäkt och förnedringsrån. Denna händelse kommer toppa nyheterna kommande veckan sedan är det bortglömt. Politiker kommer säga massa klyschor men inget kommer göras för att ändra/stoppa utvecklingen.
Citera
2021-06-30, 23:44
Avslutad
Ser väldigt rörigt och kaotiskt ut på platsen på bilder man ser på olika ställen.
Citera
2021-06-30, 23:45
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBiskop

Detta är förstås bara lösa rykten i tråden än så länge.

Men faktumet att polisen fortfarande är så förtegen om vad som hänt är ju kanske en indikation på att det kanske är något extraordinärt, (som exvis en skjuten polis).
Citera
2021-06-30, 23:46
Medlem
Citat:

Kan du ta bilder och lägga upp nånstans?
Citera
2021-06-30, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Detta är förstås bara lösa rykten i tråden än så länge.

Men faktumet att polisen fortfarande är så förtegna om vad som hänt är ju kanske en indikation på att det kanske är något extraordinärt, (som exvis en skjuten polis).

Nja, i ghetton där jag bott och det varit skottlossningar, så har det tagit en timme eller så oftast innan media skriver om det och polisen skriver om det. Så det är snarare expressen och lokalmedia som är snabba i det här fallet.
Citera
2021-06-30, 23:48
Avslutad
Enligt vad GP erfar är en polis skadad.

https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B6teborg/stort-polisp%C3%A5drag-p%C3%A5-hisingen-1.50427132
Citera
2021-06-30, 23:49
Medlem
Fan vad sorgligt om det ni skriver stämmer (att en polis blivit mördad)
Mycket mörkare än vilken valfri skottlossning som helst...
Citera
Avslutad
Citat:

Var det riktat mot polisen eller kom polisen för snabbt mitt i skjutningen när gärningsmännen var kvar?
Citera
Medlem
llanzs avatar
Kriget fortsätter. Läste för någon månad sen en artikeln på GP om hur tryggt det är i biskopsgården efter man grep fi*ty och dem. Sverige är ett skämt.
Citera
2021-06-30, 23:50
Medlem
Citat:
jag bor här i biskopsgården o kan bekräfta att den är en polis som har mördats

Vet du om det var ett vådaskott eller riktat mot honom?
Citera
2021-06-30, 23:52
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Nja, i ghetton där jag bott och det varit skottlossningar, så har det tagit en timme eller så oftast innan media skriver om det och polisen skriver om det. Så det är snarare expressen och lokalmedia som är snabba i det här fallet.

Vad det än är som hänt uppe i biskopsgården, så är det bortåt två timmar sedan vid det här laget. Jag har inte exakta klockslag i huvudet, men var ute o gick runt 10-tiden, och det var då jag först hörde sirener och såg helikoptern. Bor en bit nedanför biskopsgården, men som andra nämnt så var det ett jädra pådrag av poliser, och de åker oftast genom mina hemkvarter när de ska upp till biskopsgården. GP mfl var lite sena med att påbörja rapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in