2021-06-30, 15:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindreeu
Citat:
Anders W Jonsson tillägger att han gärna ser att partierna som utgjorde gamla Alliansen hittar ett samarbete med Miljöpartiet.
Källa https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GazXeB/moderaterna-lagger-fram-lockbete-till-centerpartiet

Vilket verklighetsfrånvänt trams. MÖK-partierna har idag bara 158 mandat i riksdagen. Har Anders W Jonsson sovit sedan 2011?
Citera
2021-06-30, 15:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om C röstar gult för Kristersson, dvs undviker att ta ställning, så blir han statsminister.
Dom kommer rösta rött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vilket parti har flest fyllon tro?

Vet ej men jag gissar på S eller C. Men det är en vild gissning.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Ja. Det är inte Stefan som misshandlar dem. Bryr du dig om misshandlade kvinnor finns det gott om kvinnojourer och feministgrupper att engagera sig i. Vi måste ändra på attityder och bryta strukturer för att komma till roten av såna problem.
Dem?

Stefan misshandlar mig. Jag har gjort slut för länge sedan, men du vägrar fatta.
Citera
2021-06-30, 15:08
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Vad härligt, då kan ju de oskyldiga som drabbas av skottlossningar, våldtäkter och sprängningar kompenseras av Steffe då. Eller begränsas hans ansvarstagande till att stå och snacka om ansvar och sen göra noll?
Det är väl inte hans fel att moderaterna ökade volymerna och privatiserade allt? Lovar dig att det är prio 1 att åtgärda de här problemen. Men det löser man inte över en natt. Utredningar måste tillsättas först.
Citera
2021-06-30, 15:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är väl inte hans fel att moderaterna ökade volymerna och privatiserade allt? Lovar dig att det är prio 1 att åtgärda de här problemen. Men det löser man inte över en natt. Utredningar måste tillsättas först.
Steffe har styrt i 7 år och allt blir bara värre.

Vi ska krossa er.
Citera
2021-06-30, 15:10
Medlem
En grej jag inte riktigt är med på här.

Centerpartiet har ju obvious allt i sina händer men dom VÄGRAR sammarbeta om budgeten ELLER släppa fram en regering som är beroende av SD eller V. Detta var okej sist eftersom Liberalerna var med på vänsterflankeln och där med var dom lite större en höger sida.

Men då är min fråga. Om nu UK faller i första omröstningen - vilket han kommer att göra. Hur kommer C rösta till Stefan Löfven med tanke på att liberalerna lämnat och med tanke på att den regeringen isåfall vilar på Vänsterpartiets direkta stöd?

Kan det bli att man provar UK nu - han fälls. Man provar Löfven - Han fälls. Sen "enas" man om att släppa fram en C-regering som "Kompromiss" för att inte ha ett nyval så får häxan regera i ett halvår eller något innan nästa val?
Citera
2021-06-30, 15:10
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Dem?

Stefan misshandlar mig. Jag har gjort slut för länge sedan, men du vägrar fatta.
Steffe är gift. Försök inte. Varför skulle han vilja ha dig. Ni delar inte ens värdegrund.
Citera
2021-06-30, 15:11
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Men det kommer aldrig C att göra för häxan Lööf kommer aldrig självmant ge SD något inflytande över en M/KD-regering. C kommer att rösta emot Kristersson.

Kan du inte uttrycka dig bättre än att kalla en kvinna som står upp för demokratiska värden och sina medlemmar/väljare för häxa?

Annie kommer att gå till närhistorien som den som starkast stod upp mot den semifascistiska utveckling som växer sig allt starkare genom normalisering, relativisering och acceptans av strikt egoistiska skäl.

Regeringsbildningen kommer och ska komma i andra hand när så viktiga värden står på spel.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Å andra sidan har hon inget Januariavtal att luta sig mot för att släppa fram Löfven. Ska hon släppa fram Löfven med carte blanche?

Ja hon måste väl få något av de rödgröna. Men det kommer väl några förslag inför en omröstning om Löfvén. Men i värsta fall tror jag hon nog kan rösta på Löfvén utan att ha fått något. Budgetfrågan kan skjutas framåt väl om inte talmannen absolut kräver att en regering har stöd för sin budget.
Citera
Medlem
Citat:
Utredningar måste tillsättas först.

Utredningar löser inga problem, de tillsätts för att försöka dölja dem.
Citera
2021-06-30, 15:13
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Kan du inte uttrycka dig bättre än att kalla en kvinna som står upp för demokratiska värden och sina medlemmar/väljare för häxa?

Annie kommer att gå till närhistorien som den som starkast stod upp mot den semifascistiska utveckling som växer sig allt starkare genom normalisering, relativisering och acceptans av strikt egoistiska skäl.

Regeringsbildningen kommer och ska komma i andra hand när så viktiga värden står på spel.

Dra åt helvete! Jag menar det. Lööf är en häxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in