2021-06-30, 13:25
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta påstod någon som länkade till en låst artikel i Expressen. Det vore intressant att veta exakt vad KU skrev och i vilket sammanhang.

Absolut, hoppas att någon kan reda upp detta.
Citera
2021-06-30, 13:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goegobben
Du milde moderatkäringen slickar bara fitta på Anni
Nej, hon visar bönderna att deras framtida partier är M och SD.
Citera
2021-06-30, 13:26
Medlem
Taktiskt genidrag av (M)! Man erbjuder gamla Bondepartiet en massa penga-reformer till Landsbygden. Annie nobbar pga Ni vet (SD). Nu gör hon sig omöjlig med sina Kärnväljare som inte får tillskottet som Bönderna så väl behöver. Det får hon betala om ett år.
Citera
2021-06-30, 13:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
M: "C-väljare, rösta på oss istället för på C"
Det här är bra! Jag fick just ett enkelt jobb vad gäller att värva lantbrukare och djurbönder samt skogsägare till M och SD. Ni?
Citera
2021-06-30, 13:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har läst. Det står att det är viktigt att en övergångsregering förblir intakt. Endast om det så föreligger personliga skäl jag menar om någon blir sjuk avlider etc så är en avgång accepterat. Deras yttrande är ju helt mot det som nu sker att en person avgår bara för taktiska skäl.

Förstår du vad ordet "främst" betyder?
Citera
2021-06-30, 13:29
Medlem
Talespins avatar
Landsbygspaket? Är vi tillbaka på 60-talet nu?

Sedan när bryr sig Pedofilpartiet om landsbygden?

Hälften av Pedofilpartiets väljare är unga kvinnor som bor i Stockholm och Göteborg.
Citera
2021-06-30, 13:30
Medlem
Frågan är om det är väljarna på landsbygden eller lokalpolitikerna på landsbygden som M gör en offensiv mot?

Centerpartiet har varit ovanligt genom att man har så pass mycket större stöd på lokal nivå jämfört med riksdagsvalet, trots att lokala-/småpartier har över 4,5% av rösterna i kommunalval. Jag misstänker att det kan få en ordentlig törn om man inte ens vill diskutera M:s landsbygdspaket och istället sätter sig i knät på miljöpartiet.
Citera
2021-06-30, 13:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Förstår du vad ordet "främst" betyder?

Vem gör inte det? Men du verkar inte fatta vad du länkar ens. De har gjort yttrande i saken. Den går stick i stäv mot vad som nu sker. Ny granskning och fällande bör därav vara på bordet tycker man.
Citera
2021-06-30, 13:33
Medlem
C skiter i landsbygden och någon måste informera Uffe et Co att om C hoppar in så hoppar SD av.

Börja om

Att dvärgen fortsätter slicka röv på C gör mig så
Senast redigerad av Antidemokretin 2021-06-30 kl. 13:37.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Landsbygspaket? Är vi tillbaka på 60-talet nu?

Sedan när bryr sig Pedofilpartiet om landsbygden?

Hälften av Pedofilpartiets väljare är unga kvinnor som bor i Stockholm och Göteborg.
Den andra hälften är faktiskt lantbrukare.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tyvärr låst nu.

https://www.expressen.se/nyheter/regeln-kan-hindra-lofvens--plan-for-att-aterfa-makten/

Se mina tidigare inlägg om detta:

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

Moderaternas Elisabeth Svantesson avfärdade för övrigt den här frågan i en intervju med SVT precis nu.
Citera
2021-06-30, 13:37
Medlem
Hallonbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Taktiskt genidrag av (M)! Man erbjuder gamla Bondepartiet en massa penga-reformer till Landsbygden. Annie nobbar pga Ni vet (SD). Nu gör hon sig omöjlig med sina Kärnväljare som inte får tillskottet som Bönderna så väl behöver. Det får hon betala om ett år.

Precis min tanke också. Moderaterna ökar också bland småorts- och landsbygdsväljare såg jag i någon mätning och detta drag kan ge ytterligare en skjuts. Utspelet kommer slå mot centern, gissar att vi får se en tydlig nedgång för dem i mätningarna under sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in