Taktiskt genidrag av (M)! Man erbjuder gamla Bondepartiet en massa penga-reformer till Landsbygden. Annie nobbar pga Ni vet (SD). Nu gör hon sig omöjlig med sina Kärnväljare som inte får tillskottet som Bönderna så väl behöver. Det får hon betala om ett år.
Har läst. Det står att det är viktigt att en övergångsregering förblir intakt. Endast om det så föreligger personliga skäl jag menar om någon blir sjuk avlider etc så är en avgång accepterat. Deras yttrande är ju helt mot det som nu sker att en person avgår bara för taktiska skäl.
Frågan är om det är väljarna på landsbygden eller lokalpolitikerna på landsbygden som M gör en offensiv mot?
Centerpartiet har varit ovanligt genom att man har så pass mycket större stöd på lokal nivå jämfört med riksdagsvalet, trots att lokala-/småpartier har över 4,5% av rösterna i kommunalval. Jag misstänker att det kan få en ordentlig törn om man inte ens vill diskutera M:s landsbygdspaket och istället sätter sig i knät på miljöpartiet.
Vem gör inte det? Men du verkar inte fatta vad du länkar ens. De har gjort yttrande i saken. Den går stick i stäv mot vad som nu sker. Ny granskning och fällande bör därav vara på bordet tycker man.
Taktiskt genidrag av (M)! Man erbjuder gamla Bondepartiet en massa penga-reformer till Landsbygden. Annie nobbar pga Ni vet (SD). Nu gör hon sig omöjlig med sina Kärnväljare som inte får tillskottet som Bönderna så väl behöver. Det får hon betala om ett år.
Precis min tanke också. Moderaterna ökar också bland småorts- och landsbygdsväljare såg jag i någon mätning och detta drag kan ge ytterligare en skjuts. Utspelet kommer slå mot centern, gissar att vi får se en tydlig nedgång för dem i mätningarna under sommaren.