2021-06-30, 12:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läste igår att det här är brottsligt förfarande. Är mot konstitutionsutskottet redan tidigare beslut. Man får inte vara avgå sådär i en övergångsregering. Men det är ju Löfven han skiter i vad som är lagligt.

Nej, det är inte mot vare sig lagen eller KU:s betänkande. Se vad jag skrev tidigare i tråden om detta:

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-06-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Helt sjukt vilken skruvad och felaktig bild de andra partierna har om SD. Bara för att SD vill minska invandringen så att vi svenskar faktiskt får tillbaka den välfärd och trygghet vi förtjänar så får partiet och alla som röstar SD oerhört mycket hat, alltså bisarra mängder hat.

Så jävla löjligt. Hur kan vi ha så paranoida och trångsynta politiker i Sveriges riksdag?

Gör inte jättemycket enligt mig om Löfven blir statsminister igen. Som andra redan sagt så är det bra om han fortsätter hållas ansvarig för allt elände till valet 2022, då får det gärna bli en förändring.

Det jävliga är att vad Uffe än gör kommer SD att betala priset inte M eller KD. Juntan med C i spetsen kommer att dra fördel av det under valrörelsen. Nej Uffe bli man för en gångs skull och skit i det här, kasta den jävla handduken o låt S reda ut det. Hoppas C förlorar väljarna för det likaså MP.
Citera
2021-06-30, 12:08
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag har fortfarande svårt att lita på L. De skulle mycket väl kunna dumpa Sabuni och bli mer positiva till sossarna igen.

Det handlar om Liberalernas själ. Hur mycket kostar denna?

Med opinionssiffror kring 2-2,5% vid det kommande landsmötet i november så sitter Sabuni illa till.
Citera
2021-06-30, 12:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det jävliga är att vad Uffe än gör kommer SD att betala priset inte M eller KD. Juntan med C i spetsen kommer att dra fördel av det under valrörelsen. Nej Uffe bli man för en gångs skull och skit i det här, kasta den jävla handduken o låt S reda ut det. Hoppas C förlorar väljarna för det likaså MP.
Mp tappar isf till S eller C.
Citera
2021-06-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vi alla vet att det redan är för sent för detta. Sverige är och förblir mångkulturellt, med allt vad det innebär. Det är ju även inskrivet i grundlagen.
Grundlagsändringen kuppades igenom.

Jag har inte träffat någon som inte trodde att mångkulturen enbart betydde samerna, judarna, tornedalingarna och romerna.

Jag har mötts av hån, förlöjligande, när jag påtalat att så inte är fallet.
Den likblekhet, fasa, som infunnit sig vid googling har varit hjärtskärande att bevittna.
Citera
2021-06-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Utan henne kan han inte sitta kvar men nu sitter Stefan Löfven kvar. Vet inte hur många gånger som jag i den här tråden försökt lyfta fram sanningen att Stefan Lövfen sitter kvar oavsett vad som händer. Även om han förlorar i framtida omröstning sitter han kvar. Han är p g a sin tyngd helt omöjlig att rubba.
Löser ju fortfarande ingenting eftersom L inte kommer stödja Löfven mer.
Citera
2021-06-30, 12:11
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det var tufft av Jennie, som minister sitter hon på ca 140 000 kr i lön per månad. Nu som ledamot lär det väl vara ca 80 000 kr?
https://www.svd.se/lonelyftet-sa-mycket-tjanar-ministrarna-nu

Undrar hur många i övrigt som "sjukskriver" sig när det drar ihop sig till votering ?
Citera
2021-06-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det handlar om Liberalernas själ. Hur mycket kostar denna?

Med opinionssiffror kring 2-2,5% vid det kommande landsmötet i november så sitter Sabuni illa till.

Det är väl Björklund som är ansvarig för det. Han gick ju in i JÖK
Citera
2021-06-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Utan henne kan han inte sitta kvar men nu sitter Stefan Löfven kvar. Vet inte hur många gånger som jag i den här tråden försökt lyfta fram sanningen att Stefan Lövfen sitter kvar oavsett vad som händer. Även om han förlorar i framtida omröstning sitter han kvar. Han är p g a sin tyngd helt omöjlig att rubba.

Nej, han är inte omöjlig att rubba, det är defaitism att påstå det. Går det till extraval kan han definitivt rubbas, likaså i valet 2022. Men oppositionen måste vara lika fräcka och skamlösa som sossekräken är.
Citera
2021-06-30, 12:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Problemet är inte det, utan att UK som det ser ut nu inte har någon chans att bli vald. Kakabaveh och Lindahl kommer att rösta NEJ till honom, liksom även Nilsson som återupptagit sitt riksdagsuppdrag.

Ni smygsossar är inte att gratulera för en rösts övervikt, det blir budgetelände i höst. Då kommer V att ställa krav så det blir bara mer elände och då är det verkligen för sent med ett extraval.

Extraval nu hade varit en någorlunda ordnad krishantering.

För Liberalerna är det skönt ingen behöver rösta på Löfven när de osäkra korten inrättat sig i ledet. För formens skull blir det omröstning om Kristersson nästa vecka men sedan kommer Steffe tillbaks med en rösts övervikt.
Citera
2021-06-30, 12:17
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det var tufft av Jennie, som minister sitter hon på ca 140 000 kr i lön per månad. Nu som ledamot lär det väl vara ca 80 000 kr?
https://www.svd.se/lonelyftet-sa-mycket-tjanar-ministrarna-nu

Kolla om 1 eller 2 år vad hon fick i utbyte, hon kommer nog inte att gå lottlös, då sossarna ser till att ta hand om sina egna med våra skattepengar
Citera
2021-06-30, 12:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ni smygsossar är inte att gratulera för en rösts övervikt, det blir budgetelände i höst. Då kommer V att ställa krav så det blir bara mer elände och då är det verkligen för sent med ett extraval.

Extraval nu hade varit en någorlunda ordnad krishantering.

För Liberalerna är det skönt ingen behöver rösta på Löfven när de osäkra korten inrättat sig i ledet. För formens skull blir det omröstning om Kristersson nästa vecka men sedan kommer Steffe tillbaks med en rösts övervikt.

Jag är ingen smygsosse. Jag vill ha en borgerlig regering. Men jag är realist och inser att med de besked olika vildar och dissidenter gett de senaste dagarna är chansen för att det ska ske liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in